Metamorfoza rozpoczęta

Esotiq odświeża wygląda sklepów, a także przekaz marketingowy. Franczyzobiorcy mogą się cieszyć?
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Nowoczesny design, przestronna witryna eksponująca kolekcję, a w niej ekrany LED jako narzędzie komunikacji z klientem – w taki sposób odświeża wnętrza swoich sklepów polska marka bieliźniarska Esotiq. Zgodnie z założeniami, nowy koncept salonów ma zapewnić liczne udogodnienia dla klientek.
– W sklepach klientki mogą korzystać z przestronnych przymierzalni ze specjalnymi pomieszczeniami przystosowanymi do brafittingu. Salony wyposażone zostały w nowe meble, a wnętrza zyskały ciepłe kolory i przyjazne oświetlenie, umożliwiające lepszą prezentację produktów – wylicza Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.
Zdecydowana większość sklepów sieci (231 spośród 286) to punkty prowadzone przez franczyzobiorców. Jak to zwykle bywa w przypadku remodellingu w sieciach partnerskich, i w tym przypadku pojawia się pytanie: kto za niego zapłaci? Ponieważ zazwyczaj we franczyzie odzieżowej (i tak jest również w sieci Esotiq) to franczyzobiorcy ponoszą koszty urządzenia i wyposażenia sklepów, to również na ich barki spada ciężar wydatków związanych z ewentualnym odświeżaniem wystroju placówek. Prezes Esotiq uspokaja jednak, że w pierwszej kolejności remodellingowi poddane zostaną sklepy należące do franczyzodawcy.
– Nowy wystrój wprowadziliśmy na razie w trzech punktach: w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku, w Kiszyniowie w Mołdawii oraz w niemieckim Hameln. Najpierw zamierzamy odświeżyć własne punkty – zapowiada Adam Skrzypek. – Co do kosztów remodellingu dla franczyzobiorców, to trudno mi podawać konkretne kwoty, bo każdy przypadek jest inny. Natomiast mogę zapewnić, że średni wydatek na metr kwadratowy salonu z tego tytułu nie przekroczy kwoty, jaką franczyzobiorcy angażowali na starcie.
Ta zaś wynosi ok. 700-800 zł, co przy przeciętnej powierzchni lokalu (50-70 m2) daje kwotę w wysokości ok. 35 tys. zł. Co istotne, franczyzobiorcy nie ponoszą wydatków na zatowarowanie, bo franczyza Esotiq działa w oparciu o model depozytowy. Towar pozostaje własnością franczyzodawcy aż do momentu zakupu przez klienta, a partnerzy zarabiają na prowizji od sprzedaży.
Sieć sprzedaży marki Esotiq w Polsce i za granicą w ubiegłym roku powiększyła się z 276 do 286 salonów. Najszybciej rozwijała się na Wschodzie, gdzie otwarto osiem nowych sklepów. W Polsce i w Niemczech w ostatnim roku przybyło po jednym nowym salonie netto. W tym roku spółka planuje przyspieszenie w rozwoju sieci sprzedaży w Polsce. Liczba sklepów ma wzrosnąć o 20, z 263 do 283. Sieć sprzedaży na Wschodzie ma zwiększyć się z 19 do 32 salonów. W drugiej połowie roku zostaną otwarte pierwsze sklepy w Kazachstanie i w Rosji. W Niemczech liczba sklepów ma wzrosnąć z 4 do 9.
– W tym roku nadal najważniejsza dla grupy będzie rentowność. Oczekujemy dalszego dynamicznego wzrostu sprzedaży i rozwoju sieci salonów, ale będziemy skupiać się na najlepszych lokalizacjach. Jakość jest dla nas ważniejsza niż ilość – dodaje prezes Esotiq & Henderson.
W umacnianiu wizerunku marki pomóc ma również współpraca z modelkami – Joanną Krupą, która już wcześniej była twarzą brandu, jak i, od obecnego sezonu, z Sandrą Kubicką. To polska modelka mieszkająca w Stanach Zjednoczonych, którą czasopismo „Maxim” umieściło na liście stu najseksowniejszych nazwisk Ameryki.
– Chcemy w ten sposób pokazać, że mamy ofertę dla pań w różnym wieku – tłumaczy Adam Skrzypek.
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...