Wszystkie światła na biznes

Inwestycję w sklep oświetleniowy pod szyldem A-T prawie w całości bierze na siebie centrala firmy. Kto może taką placówkę poprowadzić?
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Przedsiębiorstwo Handlowe A-T S.A. z siedzibą w Krotoszynie istnieje od roku 1990. Zajmuje się sprzedażą – detaliczną i hurtową – artykułów elektrycznych i oświetleniowych oraz chemicznych, farmaceutycznych i spożywczych. Prowadzi m.in. sklepy elektryczno-oświetleniowe, hurtownie elektryczne, dwa salony oświetleniowe „Fabryka Światła”, saloniki A-T EXPRESS, sklep wyprzedażowy, hurtownię farmaceutyczną, magazyny wysokiego składowania. W sumie ma 81 placówek własnych oraz 42 ajencyjne sklepy oraz sklepy-hurtownie elektryczno-oświetleniowe. Na ten rok marka zaplanowała 12 kolejnych otwarć. Dwa z nich już zostały zrealizowane – w Wałbrzychu i Bytomiu.
– Docelowo chcemy mieć 300 placówek na terenie całej Polski – zapowiada Paweł Jarmużek, prezes zarządu A-T.
Firma szuka partnerów w miastach liczących powyżej 25 tys. mieszkańców, w których jeszcze nie ma swojej placówki. Teraz najbardziej pożądane są lokalizacje na Podkarpaciu, Śląsku, Dolnym Śląsku, na Podlasiu i w Lubuskiem.
– Najlepsze miejsca do otwarcia placówki pod szyldem A-T to dzielnice i ulice kojarzone przez mieszkańców z wyposażeniem wnętrz, w sąsiedztwie firm z branż uzupełniających, ewentualnie w retail parkach. Ważny jest dla nas spontaniczny ruch pieszy i widoczność witryn lokalu z ulicy – podkreśla Paweł Jarmużek.
Lokal powinien mieścić się na parterze i mieć powierzchnię 250-450 m2 oraz układ kwadratu lub prostokąta. Konieczny jest parking na minimum 10 aut oraz możliwość podjazdu i rozładunku samochodów ciężarowych. Najbardziej pożądane są lokale z dwoma wejściami, jednym dla hurtowników i instalatorów, a drugim dla klientów detalicznych. Praktycznie całą inwestycję w sklep bierze na siebie centrala firmy. Płaci za wyposażenie lokalu, branding zewnętrzny i marketing oraz przekazuje do dyspozycji ajenta zatowarowanie. Ajent dostaje gotowy sklep, wraz z komputerami i systemem do obsługi transakcji. Wartość takiej inwestycji, która leży po stronie A-T, to ok. 100 tys. zł.
– Ajent przygotowuje sklep jedynie od strony technicznej, jednak staramy się tak dobierać lokale, aby wydatki partnera nie przekraczały 20 tys. zł – dodaje Paweł Jarmużek.
Opłata wstępna, za przystąpienie do sieci, wynosi 5 tys. zł. Nie ma opłat miesięcznych. A-T dzieli się z ajentem zyskiem wypracowanym przez placówkę. Punkt powinien stać się rentowny maksymalnie po dwóch kwartałach działalności, a zwrot z inwestycji A-T szacuje na dwa lata.
– Wśród ajentów mile widziane są firmy rodzinne z naszej branży, którym dajemy możliwość zwiększenia potencjału, poprzez dobre ceny, nowocześnie urządzoną i zatowarowaną placówkę, towar z magazynu centralnego dostarczany nawet w 24 godziny – wylicza Paweł Jarmużek. – Chętnie nawiązujemy też współpracę z firmami z doświadczeniem handlowym, choć niekoniecznie z naszej branży. Nowi ajenci przechodzą pełen cykl szkoleń, są pod opieką i osobistą asystą naszych ludzi przed i po otwarciu. Ponadto dajemy możliwość otwarcia sklepów ajencyjnych długoletnim pracownikom naszej firmy, którzy szukają dla siebie szans na osobisty rozwój i mają ambicję prowadzenia własnego biznesu.
Do obowiązków ajenta należy organizacja sprzedaży, praca na rynku lokalnym – pozyskiwanie klientów i utrzymywanie z nimi relacji, dbałość o zatowarowanie placówki, nadzór nad przekazanym majątkiem oraz nad pracownikami.
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...