Wszystkie światła na biznes
Inwestycję w sklep oświetleniowy pod szyldem A-T prawie w całości bierze na siebie centrala firmy. Kto może taką placówkę poprowadzić?
Przedsiębiorstwo Handlowe A-T S.A. z siedzibą w Krotoszynie istnieje od roku 1990. Zajmuje się sprzedażą – detaliczną i hurtową – artykułów elektrycznych i oświetleniowych oraz chemicznych, farmaceutycznych i spożywczych. Prowadzi m.in. sklepy elektryczno-oświetleniowe, hurtownie elektryczne, dwa salony oświetleniowe „Fabryka Światła”, saloniki A-T EXPRESS, sklep wyprzedażowy, hurtownię farmaceutyczną, magazyny wysokiego składowania. W sumie ma 81 placówek własnych oraz 42 ajencyjne sklepy oraz sklepy-hurtownie elektryczno-oświetleniowe. Na ten rok marka zaplanowała 12 kolejnych otwarć. Dwa z nich już zostały zrealizowane – w Wałbrzychu i Bytomiu.
– Docelowo chcemy mieć 300 placówek na terenie całej Polski – zapowiada Paweł Jarmużek, prezes zarządu A-T.
Firma szuka partnerów w miastach liczących powyżej 25 tys. mieszkańców, w których jeszcze nie ma swojej placówki. Teraz najbardziej pożądane są lokalizacje na Podkarpaciu, Śląsku, Dolnym Śląsku, na Podlasiu i w Lubuskiem.
– Najlepsze miejsca do otwarcia placówki pod szyldem A-T to dzielnice i ulice kojarzone przez mieszkańców z wyposażeniem wnętrz, w sąsiedztwie firm z branż uzupełniających, ewentualnie w retail parkach. Ważny jest dla nas spontaniczny ruch pieszy i widoczność witryn lokalu z ulicy – podkreśla Paweł Jarmużek.
Lokal powinien mieścić się na parterze i mieć powierzchnię 250-450 m2 oraz układ kwadratu lub prostokąta. Konieczny jest parking na minimum 10 aut oraz możliwość podjazdu i rozładunku samochodów ciężarowych. Najbardziej pożądane są lokale z dwoma wejściami, jednym dla hurtowników i instalatorów, a drugim dla klientów detalicznych. Praktycznie całą inwestycję w sklep bierze na siebie centrala firmy. Płaci za wyposażenie lokalu, branding zewnętrzny i marketing oraz przekazuje do dyspozycji ajenta zatowarowanie. Ajent dostaje gotowy sklep, wraz z komputerami i systemem do obsługi transakcji. Wartość takiej inwestycji, która leży po stronie A-T, to ok. 100 tys. zł.
– Ajent przygotowuje sklep jedynie od strony technicznej, jednak staramy się tak dobierać lokale, aby wydatki partnera nie przekraczały 20 tys. zł – dodaje Paweł Jarmużek.
Opłata wstępna, za przystąpienie do sieci, wynosi 5 tys. zł. Nie ma opłat miesięcznych. A-T dzieli się z ajentem zyskiem wypracowanym przez placówkę. Punkt powinien stać się rentowny maksymalnie po dwóch kwartałach działalności, a zwrot z inwestycji A-T szacuje na dwa lata.
– Wśród ajentów mile widziane są firmy rodzinne z naszej branży, którym dajemy możliwość zwiększenia potencjału, poprzez dobre ceny, nowocześnie urządzoną i zatowarowaną placówkę, towar z magazynu centralnego dostarczany nawet w 24 godziny – wylicza Paweł Jarmużek. – Chętnie nawiązujemy też współpracę z firmami z doświadczeniem handlowym, choć niekoniecznie z naszej branży. Nowi ajenci przechodzą pełen cykl szkoleń, są pod opieką i osobistą asystą naszych ludzi przed i po otwarciu. Ponadto dajemy możliwość otwarcia sklepów ajencyjnych długoletnim pracownikom naszej firmy, którzy szukają dla siebie szans na osobisty rozwój i mają ambicję prowadzenia własnego biznesu.
Do obowiązków ajenta należy organizacja sprzedaży, praca na rynku lokalnym – pozyskiwanie klientów i utrzymywanie z nimi relacji, dbałość o zatowarowanie placówki, nadzór nad przekazanym majątkiem oraz nad pracownikami.
ZOBACZ W KATALOGU
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży dom i ogród
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...

