Array ( [article] => Array ( [pid] => 51308 [country] => pl [article_id] => 10703 [article_date] => 2018-04-24 [articletype_id] => 1 [article_title] => Pomysł na biznes prosto z Azji [article_intro] => Franczyzodawca marki JedenŚlad buduje sieć skuterów na wynajem w Warszawie i szuka franczyzobiorców, którzy zrobią to samo w innych miastach. [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 6 [img_photo_description] => [secret] => scrtk5e9a2b1e2835e97a1e7369e0c02e6f30 [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => stacje paliw i art. motoryzacyjne [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => pomysl-biznes-prosto-azji [article_title_striped] => Pomysł na biznes prosto z Azji [dir] => article [article_text_photo] =>

Poranny dojazd do pracy w zatłoczonym mieście potrafi trwać godzinami. Jeszcze dłużej – poszukiwanie miejsca parkingowego. Alternatywą dla środków komunikacji miejskiej bądź własnego samochodu może być skuter na wynajem. Taką opcję proponuje JedenŚlad. Właściciele marki rozpoczęli działalność w maju zeszłego roku. Pomysł na biznes przywieźli z Azji. – Najpierw kilkukrotnie odwiedzaliśmy Chiny, gdzie skutery są bardzo popularnym środkiem transportu miejskiego. Podpatrywaliśmy też podobne sieci pojazdów w Stanach Zjednoczonych, Paryżu czy Barcelonie – mówi Karolina Sikorska, odpowiedzialna za marketing firmy JedenŚlad. – Potem przeprowadziliśmy krótkie badanie rynkowe w Polsce, zainteresowanie skuterami okazało się być duże. Dlatego rozbudowaliśmy zespół i postawiliśmy pierwsze skutery w Warszawie – dodaje.

Wszystkie pojazdy są napędzane elektrycznie za pomocą wymiennych pakietów baterii. Pozwala to uzupełniać energię bez budowania stacji ładowania i wjeżdżać do centrów miast objętych zakazem dla pojazdów spalinowych. Każdy skuter jest wyposażony w akcesoria higieniczne, między innymi czepki i akcesoria antysmogowe, a także elementy do zachowania bezpieczeństwa, kamizelki odblaskowe i kaski.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Skutery wyjechały na ulicę podczas majówki 2017 roku. To wtedy kierowcy w stolicy mogli wziąć udział w pierwszych przejazdach. Firma przetrwała próbę. Dziś w sieci jeździ ponad sto dwu i trzykołowych skuterów, które funkcjonują na podobnych zasadach, co rowery miejskie. Kierowca może wypożyczyć i oddać pojazd w dwóch różnych lokalizacjach na terenie miasta. Jeśli urodził się przed 18 stycznia 1995 roku, do wynajęcia nie potrzebuje prawa jazdy. Do tej pory skutery JedenŚlad jeżdżą tylko w Warszawie. Właściciele zapewniają jednak rychłe zmiany. – Chcemy rozwijać sieć. Na początku nawiązaliśmy współpracę z restauracjami, które wykorzystywały nasze pojazdy do rozwożenia jedzenia. Naturalną koleją rzeczy jest dla nas franczyza. Rozmawiamy z potencjalnymi franczyzobiorcami z miast, które borykają się z korkami, czyli z Poznania, Łodzi, Trójmiasta – mówi Karolina Sikorska.

Franczyzobiorca za kierownicą

Partner, który chce dołączyć do sieci, musi wziąć w leasing ustaloną liczbę skuterów. Leasing jednego pojazdu wiąże się z kosztem w wysokości 320 zł miesięcznie. Ponadto co miesiąc franczyzobiorca musi uiścić 60 zł opłaty od każdego jednośladu. Właściciele pobierają też od 5 do 15 proc. prowizji od miesięcznego przychodu. Im większa flota, tym mniejszy procent od obrotów idzie na konto franczyzodawcy.

Czym będzie zajmował się franczyzobiorca marki? – Powinien zasugerować nam, w których lokalizacjach w jego mieście warto rozstawić pojazdy. Potem umieścić tam od trzech do pięciu skuterów i monitorować, jak często są użytkowane. Jeśli cieszą się niewielką popularnością, przenieść je w inne miejsce – opowiada Karolina Sikorska. Poza tym partner będzie odpowiadał za regularne ładowanie baterii elektrycznych w pojazdach. Jedna wystarcza na 50 km jazdy. W zależności od stopnia eksploatacji skutera, franczyzobiorca musi uzupełniać braki energetyczne w nim nawet do dwóch razy dziennie. Aby wywiązać się z bieżących zadań, powinien zatrudnić jednego serwisanta i dwóch kierowców.

Zapewniamy partnerom systemy do obsługi użytkownika, zarządzania pojazdami i wymiany baterii, dbamy o stronę techniczną skuterów i pomagamy w zatrudnieniu pracowników. Prowadzimy także call center. W ten sposób chcemy odciążyć franczyzobiorców i pozwolić im skupić się na biznesie – mówi Karolina Sikorska. Będąc członkiem sieci, franczyzodawca otrzymuje 20 proc. rabat na części zamienne do skuterów i bierze udział w szkoleniach. Korzysta także z centralnego ubezpieczenia floty i bazy kontaktów firmy. Wypracowane relacje biznesowe mają zaprocentować i napędzić działania marketingowe sieci w konkretnych miastach. – Podpisaliśmy umowę z zewnętrzną firmą, która pomaga nam znajdować reklamodawców. Teraz będziemy polecać ich naszym partnerom w innych miejscowościach – podkreśla Karolina Sikorska.

[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 273 [author_pid] => 1086 [author_name] => Hanna Górczyńska [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => [author_profile] =>

Odbyła kilka staży w redakcjach biznesowych i sportowych. Swoją wiedzę ekonomiczną poszerza w Szkole Głównej Handlowej. Od kilku miesięcy jest związana z magazynem "Własny Biznes Franchising". Prywatnie miłośniczka sportu, podróży i zwiedzania.

[display_author] => 0 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => [linkedin_link] => [author_photo] => Array ( [pid] => 113314 [itemserver_id] => 37088 [img_width] => 225 [img_height] => 300 [path] => 438/64a/hanna-gorczynska-dziennikarz-franchising.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => hanna-gorczynska ) ) [link] => /artykul/10703/pomysl-biznes-prosto-azji/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => z kraju [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 30 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => kraju ) [images] => Array ( [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 90220 [country_item] => pl [description] => [path] => 417/522/skuter.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 440 [img_height] => 440 [itemserver_id] => 36775 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 90221 [country_item] => pl [description] => Skutery są napędzane elektrycznie za pomocą wymiennych pakietów baterii. Pozwala to uzupełniać energię bez budowania stacji ładowania i wjeżdżać do centrów miast objętych zakazem dla pojazdów spalinowych. [path] => a0d/189/jednoslad.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Przewaga nad samochodami [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 36776 ) [1] => Array ( [pid] => 90222 [country_item] => pl [description] => Leasing jednego skutera to koszt 320 zł miesięcznie. Ponadto co miesiąc franczyzobiorca musi uiścić 60 zł opłaty od każdego jednośladu. [path] => 89c/97a/skuter_1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Pieniądze na biznes [img_width] => 1200 [img_height] => 800 [itemserver_id] => 36777 ) ) ) [og_image] => a0d/189/jednoslad.jpg [article_date_formated] => 24.04.2018 [article_day] => Wtorek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 90221 [country_item] => pl [description] => Skutery są napędzane elektrycznie za pomocą wymiennych pakietów baterii. Pozwala to uzupełniać energię bez budowania stacji ładowania i wjeżdżać do centrów miast objętych zakazem dla pojazdów spalinowych. [path] => a0d/189/jednoslad.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Przewaga nad samochodami [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 36776 ) [1] => Array ( [pid] => 90222 [country_item] => pl [description] => Leasing jednego skutera to koszt 320 zł miesięcznie. Ponadto co miesiąc franczyzobiorca musi uiścić 60 zł opłaty od każdego jednośladu. [path] => 89c/97a/skuter_1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Pieniądze na biznes [img_width] => 1200 [img_height] => 800 [itemserver_id] => 36777 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 90221 [country_item] => pl [description] => Skutery są napędzane elektrycznie za pomocą wymiennych pakietów baterii. Pozwala to uzupełniać energię bez budowania stacji ładowania i wjeżdżać do centrów miast objętych zakazem dla pojazdów spalinowych. [path] => a0d/189/jednoslad.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Przewaga nad samochodami [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 36776 ) [1] => Array ( [pid] => 90222 [country_item] => pl [description] => Leasing jednego skutera to koszt 320 zł miesięcznie. Ponadto co miesiąc franczyzobiorca musi uiścić 60 zł opłaty od każdego jednośladu. [path] => 89c/97a/skuter_1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Pieniądze na biznes [img_width] => 1200 [img_height] => 800 [itemserver_id] => 36777 ) ) [imagesCount] => 2 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Elomoto.eco [id] => 2328 [type] => 6 [fr] => 2 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 11 [link] => /franczyza/2328/elomoto-eco/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 214064 [country_item] => pl [description] => [path] => 730/107/elomoto.eco-logo-final2.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 281 [itemserver_id] => 53143 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 213599 [country_item] => pl [description] => [path] => 2a1/89e/zdj_cie.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 900 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52969 ) [1] => Array ( [pid] => 213344 [country_item] => pl [description] => [path] => ff7/25c/elomoto4.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 767 [itemserver_id] => 52883 ) [2] => Array ( [pid] => 213345 [country_item] => pl [description] => [path] => f7f/fda/elomoto_carport.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1262 [img_height] => 710 [itemserver_id] => 52884 ) [3] => Array ( [pid] => 213343 [country_item] => pl [description] => [path] => 5c0/35f/elomoto3.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1080 [img_height] => 1080 [itemserver_id] => 52882 ) [4] => Array ( [pid] => 213346 [country_item] => pl [description] => [path] => 870/204/elomoto1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 900 [itemserver_id] => 52885 ) ) ) ) [1] => Array ( [name] => Giant [id] => 2273 [type] => 6 [fr] => 2 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 5 [link] => /franczyza/2273/giant/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 201356 [country_item] => pl [description] => [path] => 247/c63/giant-store.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 341 [img_height] => 162 [itemserver_id] => 50091 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 201304 [country_item] => pl [description] => [path] => 368/42d/giant-olsztyn-day.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50081 ) [1] => Array ( [pid] => 201305 [country_item] => pl [description] => [path] => aa3/ea0/giant-service-center.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50082 ) [2] => Array ( [pid] => 201308 [country_item] => pl [description] => [path] => 32f/d22/strefa-liv.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50085 ) [3] => Array ( [pid] => 201309 [country_item] => pl [description] => [path] => 868/963/tablet.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50086 ) [4] => Array ( [pid] => 201301 [country_item] => pl [description] => [path] => a58/366/champions-ride-giant-giant-olsztyn.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50078 ) [5] => Array ( [pid] => 201299 [country_item] => pl [description] => [path] => 85f/c4c/bps-ochojec.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50076 ) [6] => Array ( [pid] => 201310 [country_item] => pl [description] => [path] => 030/362/bps-fabryczna.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50087 ) [7] => Array ( [pid] => 201303 [country_item] => pl [description] => [path] => 0ae/245/giant-fordonska.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50080 ) [8] => Array ( [pid] => 201307 [country_item] => pl [description] => [path] => 636/ae9/serwis.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50084 ) [9] => Array ( [pid] => 201306 [country_item] => pl [description] => [path] => a7c/833/lada.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50083 ) [10] => Array ( [pid] => 201302 [country_item] => pl [description] => [path] => 39d/23f/giant-clepardia-scianka.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50079 ) [11] => Array ( [pid] => 201300 [country_item] => pl [description] => [path] => ed0/fe5/byebye.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50077 ) ) ) ) [2] => Array ( [name] => prorowery.pl [id] => 2223 [type] => 6 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 12 [link] => /franczyza/2223/prorowery-pl/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 191900 [country_item] => pl [description] => [path] => a7e/8c4/prorowery-pl.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 103 [itemserver_id] => 47814 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 191646 [country_item] => pl [description] => [path] => 92b/359/romet-3.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 47761 ) [1] => Array ( [pid] => 191648 [country_item] => pl [description] => [path] => 315/19d/toru_romet-1-2_002_.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 47763 ) [2] => Array ( [pid] => 191647 [country_item] => pl [description] => [path] => a78/143/sh_img_20220420_100230_edit_002_.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47762 ) [3] => Array ( [pid] => 191649 [country_item] => pl [description] => [path] => fe4/e0d/romet-2.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 47764 ) ) ) ) [3] => Array ( [name] => Sandshotmoto – antykorozja podwozi pojazdów [id] => 2343 [type] => 6 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 43 [link] => /franczyza/2343/sandshotmoto-antykorozja-podwozi-pojazdow/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 215486 [country_item] => pl [description] => [path] => c70/f77/sandshotmotostandard.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 209 [img_height] => 105 [itemserver_id] => 53603 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 217900 [country_item] => pl [description] => [path] => 56b/0bf/5._po_konserwacji.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 54335 ) [1] => Array ( [pid] => 217899 [country_item] => pl [description] => [path] => e28/764/1._stan_podwozia_po_demonta_u_przezd_rozpocz_ciem_prac.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 900 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 54334 ) [2] => Array ( [pid] => 217898 [country_item] => pl [description] => [path] => 881/365/2._widok_po_piaskowaniu.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 900 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 54333 ) [3] => Array ( [pid] => 217896 [country_item] => pl [description] => [path] => da1/0f8/4._nak_adanie_mas_uszczelniaj_cych.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 54331 ) ) ) ) ) )

Pomysł na biznes prosto z Azji

Przewaga nad samochodami
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Poranny dojazd do pracy w zatłoczonym mieście potrafi trwać godzinami. Jeszcze dłużej – poszukiwanie miejsca parkingowego. Alternatywą dla środków komunikacji miejskiej bądź własnego samochodu może być skuter na wynajem. Taką opcję proponuje JedenŚlad. Właściciele marki rozpoczęli działalność w maju zeszłego roku. Pomysł na biznes przywieźli z Azji. – Najpierw kilkukrotnie odwiedzaliśmy Chiny, gdzie skutery są bardzo popularnym środkiem transportu miejskiego. Podpatrywaliśmy też podobne sieci pojazdów w Stanach Zjednoczonych, Paryżu czy Barcelonie – mówi Karolina Sikorska, odpowiedzialna za marketing firmy JedenŚlad. – Potem przeprowadziliśmy krótkie badanie rynkowe w Polsce, zainteresowanie skuterami okazało się być duże. Dlatego rozbudowaliśmy zespół i postawiliśmy pierwsze skutery w Warszawie – dodaje.

Wszystkie pojazdy są napędzane elektrycznie za pomocą wymiennych pakietów baterii. Pozwala to uzupełniać energię bez budowania stacji ładowania i wjeżdżać do centrów miast objętych zakazem dla pojazdów spalinowych. Każdy skuter jest wyposażony w akcesoria higieniczne, między innymi czepki i akcesoria antysmogowe, a także elementy do zachowania bezpieczeństwa, kamizelki odblaskowe i kaski.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Skutery wyjechały na ulicę podczas majówki 2017 roku. To wtedy kierowcy w stolicy mogli wziąć udział w pierwszych przejazdach. Firma przetrwała próbę. Dziś w sieci jeździ ponad sto dwu i trzykołowych skuterów, które funkcjonują na podobnych zasadach, co rowery miejskie. Kierowca może wypożyczyć i oddać pojazd w dwóch różnych lokalizacjach na terenie miasta. Jeśli urodził się przed 18 stycznia 1995 roku, do wynajęcia nie potrzebuje prawa jazdy. Do tej pory skutery JedenŚlad jeżdżą tylko w Warszawie. Właściciele zapewniają jednak rychłe zmiany. – Chcemy rozwijać sieć. Na początku nawiązaliśmy współpracę z restauracjami, które wykorzystywały nasze pojazdy do rozwożenia jedzenia. Naturalną koleją rzeczy jest dla nas franczyza. Rozmawiamy z potencjalnymi franczyzobiorcami z miast, które borykają się z korkami, czyli z Poznania, Łodzi, Trójmiasta – mówi Karolina Sikorska.

Franczyzobiorca za kierownicą

Partner, który chce dołączyć do sieci, musi wziąć w leasing ustaloną liczbę skuterów. Leasing jednego pojazdu wiąże się z kosztem w wysokości 320 zł miesięcznie. Ponadto co miesiąc franczyzobiorca musi uiścić 60 zł opłaty od każdego jednośladu. Właściciele pobierają też od 5 do 15 proc. prowizji od miesięcznego przychodu. Im większa flota, tym mniejszy procent od obrotów idzie na konto franczyzodawcy.

Czym będzie zajmował się franczyzobiorca marki? – Powinien zasugerować nam, w których lokalizacjach w jego mieście warto rozstawić pojazdy. Potem umieścić tam od trzech do pięciu skuterów i monitorować, jak często są użytkowane. Jeśli cieszą się niewielką popularnością, przenieść je w inne miejsce – opowiada Karolina Sikorska. Poza tym partner będzie odpowiadał za regularne ładowanie baterii elektrycznych w pojazdach. Jedna wystarcza na 50 km jazdy. W zależności od stopnia eksploatacji skutera, franczyzobiorca musi uzupełniać braki energetyczne w nim nawet do dwóch razy dziennie. Aby wywiązać się z bieżących zadań, powinien zatrudnić jednego serwisanta i dwóch kierowców.

Zapewniamy partnerom systemy do obsługi użytkownika, zarządzania pojazdami i wymiany baterii, dbamy o stronę techniczną skuterów i pomagamy w zatrudnieniu pracowników. Prowadzimy także call center. W ten sposób chcemy odciążyć franczyzobiorców i pozwolić im skupić się na biznesie – mówi Karolina Sikorska. Będąc członkiem sieci, franczyzodawca otrzymuje 20 proc. rabat na części zamienne do skuterów i bierze udział w szkoleniach. Korzysta także z centralnego ubezpieczenia floty i bazy kontaktów firmy. Wypracowane relacje biznesowe mają zaprocentować i napędzić działania marketingowe sieci w konkretnych miastach. – Podpisaliśmy umowę z zewnętrzną firmą, która pomaga nam znajdować reklamodawców. Teraz będziemy polecać ich naszym partnerom w innych miejscowościach – podkreśla Karolina Sikorska.

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €