Rozwój mimo zakazu
Zakaz handlu w niedzielę nie tylko nie zaszkodził franczyzobiorcom Al. Capone, ale wręcz dał im zarobić.
W miarę upływu kolejnych tygodni po wprowadzeniu niedzielnego zakazu handlowego, coraz więcej wiemy o jego wpływie na biznes w poszczególnych sieciach. Franczyzodawca Al. Capone przyznaje, że wbrew obawom zakaz nie tylko nie skrępował rąk jego partnerom, ale wręcz dał im szansę na pomnożenie przychodów.
– Większość naszych partnerów decyduje się samemu stanąć za kasą w czasie niedziel wyłączonych z handlu. Jako właściciele mają takie prawo i z niego korzystają. Obroty w tych dniach potrafią nawet kilkukrotnie przewyższyć utargi notowane w pozostałe dni tygodnia czy nawet w niedziele przed wprowadzeniem zakazu – mówi Marek Łabuz, dyrektor ds. rozwoju rynku w Al. Capone.
Powody do zadowolenia w ostatnim czasie mają nie tylko franczyzobiorcy, lecz także franczyzodawca, który zaprasza pod swój szyld kolejne placówki. W kwietniu do sieci dołączył franczyzowy punkt w opolskim Dobrzeniu Wielkim. Właściciel marki chce iść za ciosem i już zapowiada następne otwarcia.
– Aktualnie posiadamy 15 sklepów własnych i 13 franczyzowych. W maju planujemy uruchomić kolejne dwie placówki. Nasze punkty pojawią się w Nowym Sączu oraz Rzeszowie – mówi Marek Łabuz.
Franczyzobiorcy korzystają z polityki handlowej sieci, która obejmuje promocje, warunki handlowe i zakupy pakietowe niedostępne dla pojedynczego sklepu. To wszystko przekłada się na niższe koszty zaopatrzenia, a w konsekwencji wyższe marże dla partnerów. Właściciele sklepów franczyzowych mogą liczyć również na dodatkowe bonusy posprzedażowe. Korzystają również ze szkoleń branżowych, a także z sieciowych akcji marketingowych. W tym roku franczyzodawca w ramach promocji marki postanowił uczcić urodziny sklepów franczyzowych. Działania z tej okazji są dla każdej placówki organizowane z budżetu marketingowego.
Sklep Al. Capone można otworzyć w miejscowości powyżej 8 tys. mieszkańców. Minimalna kwota inwestycji w biznes sięga 150 tys. zł, z czego 40-60 tys. zł pochłania remont i wyposażenie, a pozostałą część należy przeznaczyć na pierwsze zatowarowanie. Franczyzobiorca ponosi też koszt opłaty wstępnej na poziomie 20 tys. zł. Franczyzodawca szacuje, że inwestycja powinna zwrócić się po mniej więcej dwóch latach.
Koncept Al. Capone znalazł się w gronie wystawców na III regionalnych targach franczyzy Pomysł na firmę, które odbyły się w marcu w Katowicach. Jak przyznaje franczyzodawca, decyzja o udziale w imprezie okazała się strzałem w dziesiątkę.
– Przeprowadziliśmy wiele rozmów z osobami poważnie zainteresowanymi przystąpieniem do naszej sieci. Myślę, że część z tych kontaktów zaowocuje otwarciami już w niedalekiej przyszłości – twierdzi Marek Łabuz.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...


