Cel na horyzoncie

Franczyzodawca Fines Operator Bankowy chce stworzyć sieć, liczącą 300 placówek. Mają być rozłożone równomiernie we wszystkich miastach powiatowych w Polsce.
Od początku roku sieć Fines powiększyła się o 22 placówki, a w przygotowaniu jest 17 kolejnych otwarć. W ramach konceptu działa 285 punktów, a ich liczba do końca roku ma sięgnąć 300.
- Rotacja biur nie przekracza 5 proc., czyli typowego poziomu w podobnych sieciach franczyzowych. Zamknięcie placówki lub częściej zmiana właściciela wynikają przede wszystkim z powodów osobistych franczyzobiorców. Zakładając naturalną rotację, planujemy otwierać około pięciu placówek miesięcznie – zapowiada Piotr Przedlacki, założyciel i prezes Fines.
Większość nowych franczyzobiorców to dotychczasowi agenci kredytowi sieci. Współpracą z Fines interesują się też coraz częściej osoby, które prowadziły lub prowadzą franczyzy bankowe, ale chcą zwiększyć swoją ofertę o nowe kredyty bankowe, a także pożyczki pozabankowe.
- Nasz wachlarz produktowy odpowiada potrzebom większości grup klientów, co ma bezpośredni wpływ na wyniki sprzedażowe. Ostatnio wprowadziliśmy ubezpieczenia majątkowe, które coraz lepiej sprzedają się w naszej sieci. Dysponujemy też szeroką ofertą kredytów bankowych obsługiwanych w procesie automatycznym (cztery banki oraz 15 firm pożyczkowych). Stale pracujemy nad nowymi produktami. Sumarycznie nasza oferta obejmuje dostęp do 34 instytucji finansowych – mówi Piotr Przedlacki.
Kwota inwestycji zależy przede wszystkim od stanu technicznego lokalu, w którym ma zostać otwarta placówka franczyzowa Fines. W większości przypadków zamyka się w kwocie 10-15 tys. zł, łącznie z wydatkami na meble oraz oznakowanie zewnętrzne i wewnętrzne lokalu. Franczyzodawca nie pobiera opłat licencyjnych.
- Od początku funkcjonowania sieci franczyzowej Fines nie było opłat licencyjnych i nie planujemy zmian w tym zakresie. Stawiamy na wspieranie przedsiębiorczości naszych franczyzobiorców, dlatego zdecydowanie rekomendujemy zaplanowanie stałego budżetu na działania marketingowe, zamiast pobierać opłaty franczyzowe - wyjaśnia Piotr Przedlacki.
Średnia prowizja w sieci wynosi 10 proc. wartości sprzedawanych kredytów i pożyczek netto.
- Zatem minimalny poziom wolumenów kredytowych to 150-200 tys. zł miesięcznie, co powinno wygenerować przychody niezbędne do pokrycia kosztów najmu i wynagrodzenia pracownika, a także podstawowych kosztów marketingowych – dodaje prezes Fines.
Jego zdaniem każda osoba, zainteresowana otwarciem franczyzy biur kredytowych, powinna zwrócić uwagę przede wszystkim na oferowane wsparcie procesu sprzedażowego i zaangażowanie franczyzodawcy w proces pozyskiwania klientów.
- Stawiamy przede wszystkim na przemyślane i strategiczne wspieranie partnerów w budowaniu zaufania klientów. Trzeba mieć na uwadze, że zintegrowany plan działań w zakresie całej sieci ma bezpośredni wpływ na budowanie stałych relacji z klientami, marketing rekomendacji, a co za tym idzie wzrost przychodu franczyzobiorcy. Dobry franczyzodawca na rynku finansowym to ten, który oprócz wynagrodzenia oferuje wsparcie na każdym etapie prowadzenia biznesu - podkreśla Piotr Przedlacki.
ZOBACZ W KATALOGU

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Bank Pekao S.A.

DG - Inwest Leasing & Kredyt

Dom Ubezpieczeniowy Spectrum

ERGO Hestia

Extrakantor.pl

Generali

Helpeo

KASA Unii Lubelskiej

mFinanse

Millennium Bank

Monetia

Nest Bank

PKO Bank Polski S.A.

Quark Kantory Bitcoin

RCU Ubezpieczenia

Santander

Santander Consumer Bank

VeloBank

Viviamo Ubezpieczamy
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej