Na co czeka Desigual?
W ubiegłym roku odzieżowa marka Desigual wstrzymała otwarcia nowych sklepów. Skąd taka decyzja i czy teraz coś się zmieni?
Desigual to hiszpańska marka, która powstała w 1984 roku. Od kilku lat charakterystyczne kolorowe, patchworkowe ubrania mogą też kupić Polacy. Rozwojem marki nad Wisłą zajmuje się firma Majka Reinhardt. Na świecie Desigual ma prawie 800 salonów, w Polsce natomiast 7 (oraz dwa cornery). W ubiegłym roku nie powstał ani jeden nowy. Dlaczego?
– W związku z tym, że zmienił się projekt sklepów firmowych, na rok 2017 wszystkie otwarcia sklepów były wstrzymane – wyjaśnia Bartłomiej Reinhardt, współwłaściciel firmy Majka Reinhardt. – Obecnie jesteśmy w trakcie selekcji lokalizacji oraz partnerów. Do końca 2018 roku planujemy otwarcie 3-5 sklepów firmowych w Krakowie, Zakopanem, Szczecinie, Bydgoszczy oraz w innych miastach.
Marka poszukuje franczyzobiorców głównie w miastach powiatowych oraz turystycznych. Kandydaci powinni mieć doświadczenie w handlu lub prowadzić już działalność w galerii handlowej.
– Marka Desigual jest marką premium. Dlatego na salon potrzebny jest lokal w najlepszej lokalizacji w danym centrum handlowym, wśród sklepów, które mają podobną półkę cenową – podkreśla Bartłomiej Reinhardt.
Inwestycja nie jest niska, bo według szacunków licencjodawcy wynosi 850 euro za m2 – co przy sklepie wielkości 80 m2 daje ok. 285 tys. zł. Dobra wiadomość jest taka, że firma Desigual może pokryć do 50 proc. wydatków. Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci ani żadnych opłat bieżących. Natomiast franczyzobiorca pokrywa koszty zatowarowania, bo Desigual nie działa w modelu depozytowym (w którym towar jest własnością franczyzodawcy, a biorca licencji zarabia na prowizji od sprzedaży). Franczyzodawca zapewnia, że zwrotu z inwestycji można oczekiwać po trzech latach działalności sklepu.
ZOBACZ W KATALOGU
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...


