Zapach pieniędzy
Zwrot z inwestycji w punkt sprzedający perfumy Refan można osiągnąć już w dwa miesiące. Jak otworzyć taki biznes?
Refan to sieć perfumerii, oferujących perfumy w wielu różnych zapachach, sprzedawane na mililitry. Klienci wybierają zapach, a sprzedawca nalewa wybraną przez nich ilość do małych pojemników.
– W tej chwili współpracujemy z około 130 kontrahentami, niektórzy z nich posiadają po dwa lub trzy punkty handlowe. W tym roku otworzyliśmy pięć nowych punktów, planujemy jeszcze kolejne osiem – mówi Piotr Janczak, dyrektor handlowy firmy Lanwar Cosmetics, która jest dystrybutorem marki Refan na Polskę.
Perfumerie można otwierać w formie sklepów lub wysp handlowych. Ale perfumy Refan mogą też stanowić dodatkowy asortyment w już działających sklepach, i to nie tylko kosmetycznych, ale też z innych branż, np. odzieżowych, jubilerskich, z galanterią skórzaną czy nawet w kwiaciarnach.
– Liczba naszych punktów, które mają w sprzedaży tylko perfumy jest mniej więcej taka sama, jak punktów gdzie są one dodatkowym asortymentem – dodaje Piotr Janczak.
Koszt zatowarowania w produkty i wyposażenie wynosi od 8 do 15 tys. zł. W tej kwocie zawierają się wszystkie niezbędne materiały do sprzedaży perfum, m.in. buteleczki, pipety itd. Trzeba natomiast doliczyć do niej wydatki na urządzenie perfumerii lub zakup wyspy handlowej.
Zdaniem franczyzodawcy, już miejscowość licząca powyżej 10 tys. mieszkańców jest wystarczającym rynkiem na uruchomienie punktu z perfumami nalewanymi. Dobrą lokalizacją jest galeria handlowa, gdzie wystarczy wstawić wyspę o rozmiarach 2 na 3 m. Natomiast na otwarcie sklepu potrzeba lokalu o wielkości minimum 15 m2. W przypadku lokalizacji przyulicznej powinien mieścić się w ruchliwej części miasta. – Należy zwrócić uwagę na duży ruch pieszych, dostępność parkingu, czy możliwość umieszczenia reklamy – radzi Piotr Janczak.
Nie ma opłat za przystąpienie do sieci, ani opłat miesięcznych. Franczyzobiorca kupuje towar od centrali firmy i sprzedaje go, zarabiając na marży. Według zapewnień licencjodawcy, placówki osiągają zwrot z inwestycji między drugim a szóstym miesiącem funkcjonowania.
– Naszym franczyzobiorcom udzielamy wsparcia już od pierwszego kontaktu. Zostaje im przydzielona doświadczona osoba, regionalny opiekun klienta, który u nas w firmie pracuje minimum 5 lat i ma odpowiednie doświadczenie – zapewnia Piotr Janczak. – Pomagamy dopasować inwestycję do aktualnej sytuacji partnera, ocenić lokal i go zaaranżować lub wybrać wyspę do centrum handlowego, przygotowujemy wspólnie akcję hucznego otwarcia nowego punktu, wizualizację oraz promocję. Także indywidualne projekty reklamowe, dopasowane do lokalnych potrzeb. Po otwarciu placówki opiekun klienta jest w stałym kontakcie z franczyzobiorcą i udziela potrzebnej pomocy.
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży kosmetyki, biżuteria, upominki
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...

