Megafuzja w turystyce
Wakacje.pl kupują sieć My Travel. Co to oznacza dla franczyzobiorców obu marek?
To prawdopodobnie transakcja roku na turystyczno - franczyzowym rynku. Łączą się dwie największe sieci agencyjne: Wakacje.pl S.A., należące do Wirtualna Polska Holding oraz My Travel, zbudowana przez Damiana Ozgę. Pierwsza miała dotychczas 105 salonów sprzedaży, druga 116 - co zapewniało jej pozycję największej agencyjnej sieci sprzedaży wycieczek. Teraz Wakacje.pl podpisały umowę nabycia 100 proc. udziałów swojego dotychczasowego konkurenta. Finalna kwota inwestycji będzie zależała od wyników finansowych spółki w 2018 roku i wyniesie nie mniej niż 10 mln i nie więcej niż 19 mln zł, płatne w trzech transzach.
Sieć salonów My Travel rozmieszczona jest tam, gdzie sieć franczyzowa Wakacje.pl była reprezentowana w mniejszym stopniu. My Travel to szczególnie silna marka w mniejszych miejscowościach, z kolei Wakacje.pl mocniej istnieją w dużych miastach. Dzięki połączeniu sieci sie uzupełnią.
- Zakup My Travel jest efektem konsekwentnie realizowanej strategii zrównoważonego rozwoju naszej obecności w obu kanałach sprzedaży, tj. online i offline. Zorganizowana turystyka zagraniczna ma to do siebie, że bardzo silny nadal jest efekt ROPO (Research Online Purchase Offline – szukanie online, zakup offline – przyp. red.) szacowany na poziomie 60 proc. W racjonalnej perspektywie nie widać przesłanek, by współczynnik ten miał drastycznie spadać. Chcemy być maksymalnie blisko klienta, w szczególności tego, który nie jest jeszcze gotowy na zakup wakacji online – mówi Dariusz Górzny, prezes zarządu Wakacje.pl.
Brand zostaje
Damian Ozga pozostaje na stanowisku prezesa My Travel, jednocześnie obejmując w Wakacje.pl funkcję dyrektora odpowiedzialnego za integrację obu konceptów.
- Zdecydowaliśmy się na sprzedaż spółki, ponieważ jest to dla niej szansa szybszego rozwoju, a dla nas okazja, żeby dołączyć do ambitnego zespołu i wspólnie brać udział w rozbudowie branży – wyjaśnia Damian Ozga.
Marka My Travel, przynajmniej póki co, nie znika. Obydwa brandy pozostają na rynku i będą się równolegle rozwijać, przyjmując nowych franczyzobiorców. Obecni licencjobiorcy mogą zachować dotychczasowe szyldy i pozostają przy obecnych zasadach współpracy.
- Franczyzobiorcy My Travel, jeśli zechcą, mogą przejść też na preferencyjnych warunkach pod logo Wakacje.pl – dodaje Damian Ozga. - Poinformowaliśmy już nasze biura o zmianie właściciela i franczyzobiorcy przyjęli to spokojnie i ze zrozumieniem.
Wakacje.pl zapowiadają intensywny rozwój obydwu marek.
- Jesteśmy pod dużym wrażeniem dynamiki wzrostu notowanej przez sieć My Travel, równie mocno cenimy zaangażowanie franczyzobiorców w rozwój własnych biznesów. Jako Wakacje.pl obiecujemy sobie także wiele po czekającej nas współpracy z całym zespołem My Travel, doceniając sukcesy, jakie były i są ich udziałem, jak też wysoko ceniąc kompetencje i kreatywność kluczowych managerów spółki – komentuje Dariusz Górzny.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży Podróże i wypoczynek
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


