Megafuzja w turystyce

Dariusz Górzny, prezes zarządu Wakacje.pl:
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

To prawdopodobnie transakcja roku na turystyczno - franczyzowym rynku. Łączą się dwie największe sieci agencyjne: Wakacje.pl S.A., należące do Wirtualna Polska Holding oraz My Travel, zbudowana przez Damiana Ozgę. Pierwsza miała dotychczas 105 salonów sprzedaży, druga 116 - co zapewniało jej pozycję największej agencyjnej sieci sprzedaży wycieczek. Teraz Wakacje.pl podpisały umowę nabycia 100 proc. udziałów swojego dotychczasowego konkurenta. Finalna kwota inwestycji będzie zależała od wyników finansowych spółki w 2018 roku i wyniesie nie mniej niż 10 mln i nie więcej niż 19 mln zł, płatne w trzech transzach.

Sieć salonów My Travel rozmieszczona jest tam, gdzie sieć franczyzowa Wakacje.pl była reprezentowana w mniejszym stopniu. My Travel to szczególnie silna marka w mniejszych miejscowościach, z kolei Wakacje.pl mocniej istnieją w dużych miastach. Dzięki połączeniu sieci sie uzupełnią.
- Zakup My Travel jest efektem konsekwentnie realizowanej strategii zrównoważonego rozwoju naszej obecności w obu kanałach sprzedaży, tj. online i offline. Zorganizowana turystyka zagraniczna ma to do siebie, że bardzo silny nadal jest efekt ROPO (Research Online Purchase Offline – szukanie online, zakup offline – przyp. red.) szacowany na poziomie 60 proc. W racjonalnej perspektywie nie widać przesłanek, by współczynnik ten miał drastycznie spadać. Chcemy być maksymalnie blisko klienta, w szczególności tego, który nie jest jeszcze gotowy na zakup wakacji online  – mówi Dariusz Górzny, prezes zarządu Wakacje.pl.

Brand zostaje

Damian Ozga pozostaje na stanowisku prezesa My Travel, jednocześnie obejmując w Wakacje.pl funkcję dyrektora odpowiedzialnego za integrację obu konceptów.
- Zdecydowaliśmy się na sprzedaż spółki, ponieważ jest to dla niej szansa szybszego rozwoju, a dla nas okazja, żeby dołączyć do ambitnego zespołu i wspólnie brać udział w rozbudowie branży – wyjaśnia Damian Ozga.
Marka My Travel, przynajmniej póki co, nie znika. Obydwa brandy pozostają na rynku i będą się równolegle rozwijać, przyjmując nowych franczyzobiorców. Obecni licencjobiorcy mogą zachować dotychczasowe szyldy i pozostają przy obecnych zasadach współpracy.
- Franczyzobiorcy My Travel, jeśli zechcą, mogą przejść też na preferencyjnych warunkach pod logo Wakacje.pl – dodaje Damian Ozga. - Poinformowaliśmy już nasze biura o zmianie właściciela i franczyzobiorcy przyjęli to spokojnie i ze zrozumieniem.
Wakacje.pl zapowiadają intensywny rozwój obydwu marek.
- Jesteśmy pod dużym wrażeniem dynamiki wzrostu notowanej przez sieć My Travel, równie mocno cenimy zaangażowanie franczyzobiorców w rozwój własnych biznesów. Jako Wakacje.pl obiecujemy sobie także wiele po czekającej nas współpracy z całym zespołem My Travel, doceniając sukcesy, jakie były i są ich udziałem, jak też wysoko ceniąc kompetencje i kreatywność kluczowych managerów spółki – komentuje Dariusz Górzny.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €