Moda w mniejszym mieście

Miejsce na modę
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Marka Moodo ma dziś ponad 130 sklepów w Polsce (w tej liczbie jest 127 franczyzowych) oraz ponad stu partnerów handlowych w kraju, Czechach i Słowacji. Współpracuje również z agencjami handlowymi w Rosji, na Ukrainie i Białorusi.
– W Polsce widzimy potencjał na około 250-300 placówek. Zamierzamy ten plan zrealizować w ciągu kilku najbliższych lat. W tym roku otworzyliśmy już dziewięć salonów. Do końca roku planujemy jeszcze około 15 otwarć – zapowiada Wojciech Kalejta, dyrektor zarządzający Moodo.

Koncept celuje w miasta w przedziale 20-80 tys. mieszkańców.
– Czasami sklepy Moodo powstają w największych miastach, ale wówczas w mniej prestiżowych lokalizacjach. Tam nasz biznes sprawdza się finansowo najlepiej – dodaje Wojciech Kalejta.
Zalecane lokalizacje to retail parki, galerie przy dużych operatorach spożywczych typu Tesco, Carrefour oraz lokalne galerie handlowe. Salony otwierają się jednak także w atrakcyjnych lokalizacjach przy ulicach handlowych, rynkach, deptakach. Optymalna wielkość lokalu to 70-80 m2. Wartość wyposażenia nowego sklepu to 30-60 tys. zł netto. Koszt remontu budowlanego wynosi zwykle od 20 do 50 tys. zł. Franczyzobiorca otrzymuje towar w depozyt. Zarabia na prowizji od sprzedaży. Opłata licencyjna wynosi 1,2 tys. zł rocznie. Szacowany okres zwrotu z inwestycji to od 12 do 24 miesięcy.
– Idealny franczyzobiorca naszej marki to osoba z doświadczeniem w handlu odzieżą, znająca branżę, umiejąca rekrutować właściwy personel i nim zarządzać. Chętnie podejmujemy też współpracę z osobami z mniejszym doświadczeniem, ale wymagamy pełnego zaangażowania w prowadzenie biznesu – podkreśla Wojciech Kalejta.

Projekt aranżacji i wyposażenia lokalu przygotowywany jest przez licencjodawcę. Produkcja całego wyposażenia realizowana jest w firmach wskazanych przez Moodo, które mają doświadczenie w tego typu zleceniach. Franczyzobiorca od początku współpracy aż do otwarcia sklepu ma pełną opiekę ze strony działu inwestycji. W ramach pakietu franczyzowego licencjodawca zapewnia też m.in. opiekę kierownika regionalnego oraz specjalisty ds. visual merchandisingu, szkolenia personelu – na początku i podczas trwania współpracy. Każdy sklep otrzymuje podręczniki dotyczące standardów obsługi sprzedaży, obiegu dokumentów itp., ma także dostęp do wewnętrznej platformy Moodo, gdzie zamieszczane są wszelkie dokumenty i procedury.
– Obowiązki franczyzobiorcy to oczywiście inwestycja w lokal. Partner opłaca też wszelkie koszty związane z utrzymaniem sklepu. Po jego stronie jest także rekrutacja i wynagradzanie personelu. Ważne jest również utrzymywanie standardów współpracy, dotyczące obiegu dokumentacji i rozliczeń finansowych. Generalną zasadą jest też obowiązek osobistego zaangażowania w zarządzanie sklepem. Jest to w naszej ocenie warunek niezbędny do odniesienia sukcesu – podkreśla Wojciech Kalejta.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €