Array ( [article] => Array ( [pid] => 60924 [country] => pl [article_id] => 10735 [article_date] => 2018-05-22 [articletype_id] => 1 [article_title] => Moda w mniejszym mieście [article_intro] => W tym roku Moodo otworzyło już dziewięć salonów. W planach ma jeszcze kolejne 15. [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 2 [img_photo_description] => [secret] => scrtk2fb763cc289b16ec862f80e3354d4be1 [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => moda [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => moda-mniejszym-miescie [article_title_striped] => Moda w mniejszym mieście [dir] => article [article_text_photo] =>

Marka Moodo ma dziś ponad 130 sklepów w Polsce (w tej liczbie jest 127 franczyzowych) oraz ponad stu partnerów handlowych w kraju, Czechach i Słowacji. Współpracuje również z agencjami handlowymi w Rosji, na Ukrainie i Białorusi.
– W Polsce widzimy potencjał na około 250-300 placówek. Zamierzamy ten plan zrealizować w ciągu kilku najbliższych lat. W tym roku otworzyliśmy już dziewięć salonów. Do końca roku planujemy jeszcze około 15 otwarć – zapowiada Wojciech Kalejta, dyrektor zarządzający Moodo.

Koncept celuje w miasta w przedziale 20-80 tys. mieszkańców.
– Czasami sklepy Moodo powstają w największych miastach, ale wówczas w mniej prestiżowych lokalizacjach. Tam nasz biznes sprawdza się finansowo najlepiej – dodaje Wojciech Kalejta.
Zalecane lokalizacje to retail parki, galerie przy dużych operatorach spożywczych typu Tesco, Carrefour oraz lokalne galerie handlowe. Salony otwierają się jednak także w atrakcyjnych lokalizacjach przy ulicach handlowych, rynkach, deptakach. Optymalna wielkość lokalu to 70-80 m2. Wartość wyposażenia nowego sklepu to 30-60 tys. zł netto. Koszt remontu budowlanego wynosi zwykle od 20 do 50 tys. zł. Franczyzobiorca otrzymuje towar w depozyt. Zarabia na prowizji od sprzedaży. Opłata licencyjna wynosi 1,2 tys. zł rocznie. Szacowany okres zwrotu z inwestycji to od 12 do 24 miesięcy.
– Idealny franczyzobiorca naszej marki to osoba z doświadczeniem w handlu odzieżą, znająca branżę, umiejąca rekrutować właściwy personel i nim zarządzać. Chętnie podejmujemy też współpracę z osobami z mniejszym doświadczeniem, ale wymagamy pełnego zaangażowania w prowadzenie biznesu – podkreśla Wojciech Kalejta.

Projekt aranżacji i wyposażenia lokalu przygotowywany jest przez licencjodawcę. Produkcja całego wyposażenia realizowana jest w firmach wskazanych przez Moodo, które mają doświadczenie w tego typu zleceniach. Franczyzobiorca od początku współpracy aż do otwarcia sklepu ma pełną opiekę ze strony działu inwestycji. W ramach pakietu franczyzowego licencjodawca zapewnia też m.in. opiekę kierownika regionalnego oraz specjalisty ds. visual merchandisingu, szkolenia personelu – na początku i podczas trwania współpracy. Każdy sklep otrzymuje podręczniki dotyczące standardów obsługi sprzedaży, obiegu dokumentów itp., ma także dostęp do wewnętrznej platformy Moodo, gdzie zamieszczane są wszelkie dokumenty i procedury.
– Obowiązki franczyzobiorcy to oczywiście inwestycja w lokal. Partner opłaca też wszelkie koszty związane z utrzymaniem sklepu. Po jego stronie jest także rekrutacja i wynagradzanie personelu. Ważne jest również utrzymywanie standardów współpracy, dotyczące obiegu dokumentacji i rozliczeń finansowych. Generalną zasadą jest też obowiązek osobistego zaangażowania w zarządzanie sklepem. Jest to w naszej ocenie warunek niezbędny do odniesienia sukcesu – podkreśla Wojciech Kalejta.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner
[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 247 [author_pid] => 1076 [author_name] => Monika Wojniak-Żyłowska [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => mwojniak@profitsystem.pl [author_profile] =>

Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Z dziennikarstwem związana jest od 2000 roku. Przez wiele lat pracowała w gazetach codziennych, zajmując się m.in. problematyką prawną i samorzadową. Jej publikacje można też znaleźć m.in. w Angorze i prasie turystycznej. Teraz na portalu Franchising.pl i w miesięczniku "Franchising" przybliża czytelnikom rynek franczyzy oraz próbuje inspirować młodych przedsiębiorców, szukających pomysłu na własną firmę.

Prywatnie mama Emilki i żona Piotra. Jej pasje to podróże, dobre kryminały i literatura faktu.

[display_author] => 1 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/mowojnia1 [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/monika-wojniak-%C5%BCy%C5%82owska-667670136/ [author_photo] => Array ( [pid] => 116103 [itemserver_id] => 38128 [img_width] => 600 [img_height] => 800 [path] => 623/449/mz.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => monika-wojniak-zylowska ) ) [link] => /artykul/10735/moda-mniejszym-miescie/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => z kraju [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 30 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => kraju ) [images] => Array ( [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 106681 [country_item] => pl [description] => [path] => 2f5/b6e/witryna-sklepu-modo.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 440 [img_height] => 440 [itemserver_id] => 36933 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 106682 [country_item] => pl [description] => Zalecane lokalizacje to retail parki, galerie przy dużych operatorach spożywczych typu Tesco, Carrefour oraz lokalne galerie handlowe. Salony otwierają się jednak także w atrakcyjnych lokalizacjach przy ulicach handlowych, rynkach, deptakach. [path] => ed0/f6c/witryna-sklepu-moodo1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Miejsce na modę [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 36934 ) [1] => Array ( [pid] => 106718 [country_item] => pl [description] => Ubrania marki Moodo można kupić już w ponad 130 sklepach w Polsce. [path] => c90/f92/modelka_moodo.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Rosną w siłę [img_width] => 1600 [img_height] => 1008 [itemserver_id] => 36948 ) ) ) [og_image] => ed0/f6c/witryna-sklepu-moodo1.jpg [article_date_formated] => 22.05.2018 [article_day] => Wtorek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 106682 [country_item] => pl [description] => Zalecane lokalizacje to retail parki, galerie przy dużych operatorach spożywczych typu Tesco, Carrefour oraz lokalne galerie handlowe. Salony otwierają się jednak także w atrakcyjnych lokalizacjach przy ulicach handlowych, rynkach, deptakach. [path] => ed0/f6c/witryna-sklepu-moodo1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Miejsce na modę [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 36934 ) [1] => Array ( [pid] => 106718 [country_item] => pl [description] => Ubrania marki Moodo można kupić już w ponad 130 sklepach w Polsce. [path] => c90/f92/modelka_moodo.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Rosną w siłę [img_width] => 1600 [img_height] => 1008 [itemserver_id] => 36948 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 106682 [country_item] => pl [description] => Zalecane lokalizacje to retail parki, galerie przy dużych operatorach spożywczych typu Tesco, Carrefour oraz lokalne galerie handlowe. Salony otwierają się jednak także w atrakcyjnych lokalizacjach przy ulicach handlowych, rynkach, deptakach. [path] => ed0/f6c/witryna-sklepu-moodo1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Miejsce na modę [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 36934 ) [1] => Array ( [pid] => 106718 [country_item] => pl [description] => Ubrania marki Moodo można kupić już w ponad 130 sklepach w Polsce. [path] => c90/f92/modelka_moodo.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Rosną w siłę [img_width] => 1600 [img_height] => 1008 [itemserver_id] => 36948 ) ) [imagesCount] => 2 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Moodo [id] => 334 [type] => 2 [fr] => 1 [company_franchising] => 1 [minimal_investment] => [company_log] => 1 [short_description] => [name_length] => 5 [link] => /franczyza/334/moodo/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 83043 [country_item] => pl [description] => [path] => 3a7/65c/moodo.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 109 [itemserver_id] => 31150 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 114529 [country_item] => pl [description] => [path] => e94/df9/moodo_kasa.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1011 [itemserver_id] => 37545 ) [1] => Array ( [pid] => 114534 [country_item] => pl [description] => [path] => b42/1cf/moodo-kolekcja-letnia.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1201 [itemserver_id] => 37550 ) [2] => Array ( [pid] => 114532 [country_item] => pl [description] => [path] => ecd/799/moodo_torebka-niebieska.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 37548 ) [3] => Array ( [pid] => 114533 [country_item] => pl [description] => [path] => c64/718/moodo_witryna-sklepowa-nowoczesna.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 985 [itemserver_id] => 37549 ) [4] => Array ( [pid] => 114531 [country_item] => pl [description] => [path] => 72c/a1f/moodo_sukienki.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1173 [itemserver_id] => 37547 ) [5] => Array ( [pid] => 90053 [country_item] => pl [description] => budynek firmy moodo [path] => f53/e7c/moodo-siedziba-salon-budynek.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Moodo [img_width] => 800 [img_height] => 481 [itemserver_id] => 36623 ) ) ) ) ) )

Moda w mniejszym mieście

Miejsce na modę
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Marka Moodo ma dziś ponad 130 sklepów w Polsce (w tej liczbie jest 127 franczyzowych) oraz ponad stu partnerów handlowych w kraju, Czechach i Słowacji. Współpracuje również z agencjami handlowymi w Rosji, na Ukrainie i Białorusi.
– W Polsce widzimy potencjał na około 250-300 placówek. Zamierzamy ten plan zrealizować w ciągu kilku najbliższych lat. W tym roku otworzyliśmy już dziewięć salonów. Do końca roku planujemy jeszcze około 15 otwarć – zapowiada Wojciech Kalejta, dyrektor zarządzający Moodo.

Koncept celuje w miasta w przedziale 20-80 tys. mieszkańców.
– Czasami sklepy Moodo powstają w największych miastach, ale wówczas w mniej prestiżowych lokalizacjach. Tam nasz biznes sprawdza się finansowo najlepiej – dodaje Wojciech Kalejta.
Zalecane lokalizacje to retail parki, galerie przy dużych operatorach spożywczych typu Tesco, Carrefour oraz lokalne galerie handlowe. Salony otwierają się jednak także w atrakcyjnych lokalizacjach przy ulicach handlowych, rynkach, deptakach. Optymalna wielkość lokalu to 70-80 m2. Wartość wyposażenia nowego sklepu to 30-60 tys. zł netto. Koszt remontu budowlanego wynosi zwykle od 20 do 50 tys. zł. Franczyzobiorca otrzymuje towar w depozyt. Zarabia na prowizji od sprzedaży. Opłata licencyjna wynosi 1,2 tys. zł rocznie. Szacowany okres zwrotu z inwestycji to od 12 do 24 miesięcy.
– Idealny franczyzobiorca naszej marki to osoba z doświadczeniem w handlu odzieżą, znająca branżę, umiejąca rekrutować właściwy personel i nim zarządzać. Chętnie podejmujemy też współpracę z osobami z mniejszym doświadczeniem, ale wymagamy pełnego zaangażowania w prowadzenie biznesu – podkreśla Wojciech Kalejta.

Projekt aranżacji i wyposażenia lokalu przygotowywany jest przez licencjodawcę. Produkcja całego wyposażenia realizowana jest w firmach wskazanych przez Moodo, które mają doświadczenie w tego typu zleceniach. Franczyzobiorca od początku współpracy aż do otwarcia sklepu ma pełną opiekę ze strony działu inwestycji. W ramach pakietu franczyzowego licencjodawca zapewnia też m.in. opiekę kierownika regionalnego oraz specjalisty ds. visual merchandisingu, szkolenia personelu – na początku i podczas trwania współpracy. Każdy sklep otrzymuje podręczniki dotyczące standardów obsługi sprzedaży, obiegu dokumentów itp., ma także dostęp do wewnętrznej platformy Moodo, gdzie zamieszczane są wszelkie dokumenty i procedury.
– Obowiązki franczyzobiorcy to oczywiście inwestycja w lokal. Partner opłaca też wszelkie koszty związane z utrzymaniem sklepu. Po jego stronie jest także rekrutacja i wynagradzanie personelu. Ważne jest również utrzymywanie standardów współpracy, dotyczące obiegu dokumentacji i rozliczeń finansowych. Generalną zasadą jest też obowiązek osobistego zaangażowania w zarządzanie sklepem. Jest to w naszej ocenie warunek niezbędny do odniesienia sukcesu – podkreśla Wojciech Kalejta.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner
Monika Wojniak-Żyłowska
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

ZOBACZ W KATALOGU

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €