Greenpoint to sieć sklepów z odzieżą dla kobiet, głównie w wieku 35+. Obecnie liczy 83 sklepy własne oraz 39 franczyzowych.
– Docelowo chcielibyśmy mieć około 200 placówek W tym roku otworzyliśmy już sześć salonów, a przewidujemy jeszcze co najmniej 10 otwarć – mówi Tomasz Nowicki, odpowiedzialny za rozbudowę sieci Greenpoint.
Potencjalnych franczyzobiorców marka szuka w miastach liczących co najmniej 20 tys. mieszkańców. Najchętniej widziane lokalizacje dla sklepów to galerie handlowe, ale lokalizacje przyuliczne, w miejscach o dużym natężeniu ruchu, również są atrakcyjne dla licencjodawcy. Lokal na sklep powinien mieć powierzchnię co najmniej 80 m2 , układ prostokąta oraz jedną lub dwie witryny.
– Wydatki na inwestycję uzależnione są od konkretnej lokalizacji, jednakże przed podpisaniem umowy wszystkie koszty są franczyzobiorcy dokładnie przedstawiane – zapewnia Tomasz Nowicki. – Oczekiwanie na zwrot z inwestycji także zależy od lokalizacji, stopnia zaangażowania franczyzobiorcy oraz wysokości samej inwestycji, jednak z reguły trwa od 12 do 18 miesięcy.
Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Franczyzobiorca nie musi też inwestować w zatowarowanie, ponieważ towar jest mu oddawany w depozyt. Wynagradzany jest natomiast w oparciu o prowizję uzależnioną od poziomu sprzedaży.
– Naszym partnerom franczyzowym oprócz szkoleń, pomocy w negocjacjach czy wyborze lokalu oferujemy jeszcze pomoc przy doborze podwykonawców, wykonanie projektu, pełne wyposażenie w system komputerowy – wylicza Tomasz Nowicki. – Branża odzieżowa jest bardzo trudnym segmentem rynku. Duża konkurencji sprawia, że ciągle uciekamy się do promocji i wyprzedaży, wręcz przyzwyczailiśmy wszyscy naszych klientów do tego – i ciężko jest sprzedać towar w pełnej marży. Staramy się jednak różnymi metodami wciąż podnosić obroty sklepów. Zauważyliśmy np. że ważnym czynnikiem jest wygląd salonów. W ciągu ostatniego roku kilka z naszych sklepów całkowicie odremontowaliśmy, co bardzo korzystnie wpłynęło na poprawę wyników sprzedaży.
Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Z dziennikarstwem związana jest od 2000 roku. Przez wiele lat pracowała w gazetach codziennych, zajmując się m.in. problematyką prawną i samorzadową. Jej publikacje można też znaleźć m.in. w Angorze i prasie turystycznej. Teraz – na portalu Franchising.pl i w miesięczniku "Franchising" – przybliża czytelnikom rynek franczyzy oraz próbuje inspirować młodych przedsiębiorców, szukających pomysłu na własną firmę.
Prywatnie mama Emilki i żona Piotra. Jej pasje to podróże, dobre kryminały i literatura faktu.
[display_author] => 1 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/mowojnia1 [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/monika-wojniak-%C5%BCy%C5%82owska-667670136/ [author_photo] => Array ( [pid] => 116103 [itemserver_id] => 38128 [img_width] => 600 [img_height] => 800 [path] => 623/449/mz.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => monika-wojniak-zylowska ) ) [link] => /artykul/10737/franczyzodawca-natarciu/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => z kraju [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 30 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => kraju ) [images] => Array ( [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 106692 [country_item] => pl [description] => [path] => 277/386/modelka-w-sukience-greenpoi.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 440 [img_height] => 440 [itemserver_id] => 36938 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 106693 [country_item] => pl [description] => Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Franczyzobiorca nie musi też inwestować w zatowarowanie, ponieważ towar jest mu oddawany w depozyt. Wynagradzany jest natomiast w oparciu o prowizję uzależnioną od poziomu sprzedaży. [path] => 1a9/994/wn_trze-sklepu-greenpoint.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Towar w depozycie [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 36939 ) [1] => Array ( [pid] => 106694 [country_item] => pl [description] => Potencjalnych franczyzobiorców marka szuka w miastach liczących co najmniej 20 tys. mieszkańców. Najchętniej widziane lokalizacje dla sklepów to galerie handlowe, ale lokalizacje przyuliczne, w miejscach o dużym natężeniu ruchu, również są atrakcyjne dla licencjodawcy. [path] => 115/857/wn_trze-sklepu-greenpoint1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Nie tylko w galerii [img_width] => 1072 [img_height] => 1600 [itemserver_id] => 36940 ) ) ) [og_image] => 1a9/994/wn_trze-sklepu-greenpoint.jpg [article_date_formated] => 25.05.2018 [article_day] => Piątek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 106693 [country_item] => pl [description] => Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Franczyzobiorca nie musi też inwestować w zatowarowanie, ponieważ towar jest mu oddawany w depozyt. Wynagradzany jest natomiast w oparciu o prowizję uzależnioną od poziomu sprzedaży. [path] => 1a9/994/wn_trze-sklepu-greenpoint.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Towar w depozycie [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 36939 ) [1] => Array ( [pid] => 106694 [country_item] => pl [description] => Potencjalnych franczyzobiorców marka szuka w miastach liczących co najmniej 20 tys. mieszkańców. Najchętniej widziane lokalizacje dla sklepów to galerie handlowe, ale lokalizacje przyuliczne, w miejscach o dużym natężeniu ruchu, również są atrakcyjne dla licencjodawcy. [path] => 115/857/wn_trze-sklepu-greenpoint1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Nie tylko w galerii [img_width] => 1072 [img_height] => 1600 [itemserver_id] => 36940 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 106693 [country_item] => pl [description] => Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Franczyzobiorca nie musi też inwestować w zatowarowanie, ponieważ towar jest mu oddawany w depozyt. Wynagradzany jest natomiast w oparciu o prowizję uzależnioną od poziomu sprzedaży. [path] => 1a9/994/wn_trze-sklepu-greenpoint.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Towar w depozycie [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 36939 ) [1] => Array ( [pid] => 106694 [country_item] => pl [description] => Potencjalnych franczyzobiorców marka szuka w miastach liczących co najmniej 20 tys. mieszkańców. Najchętniej widziane lokalizacje dla sklepów to galerie handlowe, ale lokalizacje przyuliczne, w miejscach o dużym natężeniu ruchu, również są atrakcyjne dla licencjodawcy. [path] => 115/857/wn_trze-sklepu-greenpoint1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Nie tylko w galerii [img_width] => 1072 [img_height] => 1600 [itemserver_id] => 36940 ) ) [imagesCount] => 2 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Greenpoint [id] => 376 [type] => 2 [fr] => 1 [company_franchising] => 1 [minimal_investment] => [company_log] => 1 [short_description] => [name_length] => 10 [link] => /franczyza/376/greenpoint/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 86720 [country_item] => pl [description] => [path] => 61e/17a/greenpoint.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 131 [itemserver_id] => 31354 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 174816 [country_item] => pl [description] => [path] => 632/f70/greenpoint_galeria_m_ociny_330_txg.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 42347 ) [1] => Array ( [pid] => 86726 [country_item] => pl [description] => [path] => e3f/141/greenpoint.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 300 [itemserver_id] => 31356 ) [2] => Array ( [pid] => 174815 [country_item] => pl [description] => [path] => 755/7ab/smallgreenpoint_galeria_m_ociny_223_txg.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 801 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 42346 ) [3] => Array ( [pid] => 174820 [country_item] => pl [description] => [path] => 3c7/cfd/smallgreenpoint_galeria_m_ociny_12_txg.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1472 [img_height] => 983 [itemserver_id] => 42350 ) [4] => Array ( [pid] => 174818 [country_item] => pl [description] => [path] => 4d1/248/smallgreenpoint_galeria_m_ociny_176_txg.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 801 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 42348 ) [5] => Array ( [pid] => 174819 [country_item] => pl [description] => [path] => 9c5/101/smallgreenpoint_galeria_m_ociny_309_txg.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1472 [img_height] => 983 [itemserver_id] => 42349 ) ) ) ) ) )Franczyzodawca w natarciu

Greenpoint chce mieć w Polsce 200 sklepów. Jak mu idzie rozbudowa sieci?
Greenpoint to sieć sklepów z odzieżą dla kobiet, głównie w wieku 35+. Obecnie liczy 83 sklepy własne oraz 39 franczyzowych.
– Docelowo chcielibyśmy mieć około 200 placówek W tym roku otworzyliśmy już sześć salonów, a przewidujemy jeszcze co najmniej 10 otwarć – mówi Tomasz Nowicki, odpowiedzialny za rozbudowę sieci Greenpoint.
Potencjalnych franczyzobiorców marka szuka w miastach liczących co najmniej 20 tys. mieszkańców. Najchętniej widziane lokalizacje dla sklepów to galerie handlowe, ale lokalizacje przyuliczne, w miejscach o dużym natężeniu ruchu, również są atrakcyjne dla licencjodawcy. Lokal na sklep powinien mieć powierzchnię co najmniej 80 m2 , układ prostokąta oraz jedną lub dwie witryny.
– Wydatki na inwestycję uzależnione są od konkretnej lokalizacji, jednakże przed podpisaniem umowy wszystkie koszty są franczyzobiorcy dokładnie przedstawiane – zapewnia Tomasz Nowicki. – Oczekiwanie na zwrot z inwestycji także zależy od lokalizacji, stopnia zaangażowania franczyzobiorcy oraz wysokości samej inwestycji, jednak z reguły trwa od 12 do 18 miesięcy.
Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Franczyzobiorca nie musi też inwestować w zatowarowanie, ponieważ towar jest mu oddawany w depozyt. Wynagradzany jest natomiast w oparciu o prowizję uzależnioną od poziomu sprzedaży.
– Naszym partnerom franczyzowym oprócz szkoleń, pomocy w negocjacjach czy wyborze lokalu oferujemy jeszcze pomoc przy doborze podwykonawców, wykonanie projektu, pełne wyposażenie w system komputerowy – wylicza Tomasz Nowicki. – Branża odzieżowa jest bardzo trudnym segmentem rynku. Duża konkurencji sprawia, że ciągle uciekamy się do promocji i wyprzedaży, wręcz przyzwyczailiśmy wszyscy naszych klientów do tego – i ciężko jest sprzedać towar w pełnej marży. Staramy się jednak różnymi metodami wciąż podnosić obroty sklepów. Zauważyliśmy np. że ważnym czynnikiem jest wygląd salonów. W ciągu ostatniego roku kilka z naszych sklepów całkowicie odremontowaliśmy, co bardzo korzystnie wpłynęło na poprawę wyników sprzedaży.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej