Array ( [article] => Array ( [pid] => 60927 [country] => pl [article_id] => 10737 [article_date] => 2018-05-25 [articletype_id] => 1 [article_title] => Franczyzodawca w natarciu [article_intro] => Greenpoint chce mieć w Polsce 200 sklepów. Jak mu idzie rozbudowa sieci? [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 2 [img_photo_description] => [secret] => scrtk7673fc7a531713c0e4253cfc30c2057a [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => moda [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => franczyzodawca-natarciu [article_title_striped] => Franczyzodawca w natarciu [dir] => article [article_text_photo] =>

Greenpoint to sieć sklepów z odzieżą dla kobiet, głównie w wieku 35+. Obecnie liczy 83 sklepy własne oraz 39 franczyzowych.
– Docelowo chcielibyśmy mieć około 200 placówek W tym roku otworzyliśmy już sześć salonów, a przewidujemy jeszcze co najmniej 10 otwarć – mówi Tomasz Nowicki, odpowiedzialny za rozbudowę sieci Greenpoint.

Potencjalnych franczyzobiorców marka szuka w miastach liczących co najmniej 20 tys. mieszkańców. Najchętniej widziane lokalizacje dla sklepów to galerie handlowe, ale lokalizacje przyuliczne, w miejscach o dużym natężeniu ruchu, również są atrakcyjne dla licencjodawcy. Lokal na sklep powinien mieć powierzchnię co najmniej 80 m2 , układ prostokąta oraz jedną lub dwie witryny.
– Wydatki na inwestycję uzależnione są od konkretnej lokalizacji, jednakże przed podpisaniem umowy wszystkie koszty są franczyzobiorcy dokładnie przedstawiane – zapewnia Tomasz Nowicki. – Oczekiwanie na zwrot z inwestycji także zależy od lokalizacji, stopnia zaangażowania franczyzobiorcy oraz wysokości samej inwestycji, jednak z reguły trwa od 12 do 18 miesięcy.
Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Franczyzobiorca nie musi też inwestować w zatowarowanie, ponieważ towar jest mu oddawany w depozyt. Wynagradzany jest natomiast w oparciu o prowizję uzależnioną od poziomu sprzedaży.
– Naszym partnerom franczyzowym oprócz szkoleń, pomocy w negocjacjach czy wyborze lokalu oferujemy jeszcze pomoc przy doborze podwykonawców, wykonanie projektu, pełne wyposażenie w system komputerowy – wylicza Tomasz Nowicki. – Branża odzieżowa jest bardzo trudnym segmentem rynku. Duża konkurencji sprawia, że ciągle uciekamy się do promocji i wyprzedaży, wręcz przyzwyczailiśmy wszyscy naszych klientów do tego – i ciężko jest sprzedać towar w pełnej marży. Staramy się jednak różnymi metodami wciąż podnosić obroty sklepów. Zauważyliśmy np. że ważnym czynnikiem jest wygląd salonów. W ciągu ostatniego roku kilka z naszych sklepów całkowicie odremontowaliśmy, co bardzo korzystnie wpłynęło na poprawę wyników sprzedaży.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner
[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 247 [author_pid] => 1076 [author_name] => Monika Wojniak-Żyłowska [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => mwojniak@profitsystem.pl [author_profile] =>

Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Z dziennikarstwem związana jest od 2000 roku. Przez wiele lat pracowała w gazetach codziennych, zajmując się m.in. problematyką prawną i samorzadową. Jej publikacje można też znaleźć m.in. w Angorze i prasie turystycznej. Teraz na portalu Franchising.pl i w miesięczniku "Franchising" przybliża czytelnikom rynek franczyzy oraz próbuje inspirować młodych przedsiębiorców, szukających pomysłu na własną firmę.

Prywatnie mama Emilki i żona Piotra. Jej pasje to podróże, dobre kryminały i literatura faktu.

[display_author] => 1 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/mowojnia1 [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/monika-wojniak-%C5%BCy%C5%82owska-667670136/ [author_photo] => Array ( [pid] => 116103 [itemserver_id] => 38128 [img_width] => 600 [img_height] => 800 [path] => 623/449/mz.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => monika-wojniak-zylowska ) ) [link] => /artykul/10737/franczyzodawca-natarciu/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => z kraju [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 30 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => kraju ) [images] => Array ( [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 106692 [country_item] => pl [description] => [path] => 277/386/modelka-w-sukience-greenpoi.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 440 [img_height] => 440 [itemserver_id] => 36938 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 106693 [country_item] => pl [description] => Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Franczyzobiorca nie musi też inwestować w zatowarowanie, ponieważ towar jest mu oddawany w depozyt. Wynagradzany jest natomiast w oparciu o prowizję uzależnioną od poziomu sprzedaży. [path] => 1a9/994/wn_trze-sklepu-greenpoint.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Towar w depozycie [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 36939 ) [1] => Array ( [pid] => 106694 [country_item] => pl [description] => Potencjalnych franczyzobiorców marka szuka w miastach liczących co najmniej 20 tys. mieszkańców. Najchętniej widziane lokalizacje dla sklepów to galerie handlowe, ale lokalizacje przyuliczne, w miejscach o dużym natężeniu ruchu, również są atrakcyjne dla licencjodawcy. [path] => 115/857/wn_trze-sklepu-greenpoint1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Nie tylko w galerii [img_width] => 1072 [img_height] => 1600 [itemserver_id] => 36940 ) ) ) [og_image] => 1a9/994/wn_trze-sklepu-greenpoint.jpg [article_date_formated] => 25.05.2018 [article_day] => Piątek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 106693 [country_item] => pl [description] => Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Franczyzobiorca nie musi też inwestować w zatowarowanie, ponieważ towar jest mu oddawany w depozyt. Wynagradzany jest natomiast w oparciu o prowizję uzależnioną od poziomu sprzedaży. [path] => 1a9/994/wn_trze-sklepu-greenpoint.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Towar w depozycie [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 36939 ) [1] => Array ( [pid] => 106694 [country_item] => pl [description] => Potencjalnych franczyzobiorców marka szuka w miastach liczących co najmniej 20 tys. mieszkańców. Najchętniej widziane lokalizacje dla sklepów to galerie handlowe, ale lokalizacje przyuliczne, w miejscach o dużym natężeniu ruchu, również są atrakcyjne dla licencjodawcy. [path] => 115/857/wn_trze-sklepu-greenpoint1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Nie tylko w galerii [img_width] => 1072 [img_height] => 1600 [itemserver_id] => 36940 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 106693 [country_item] => pl [description] => Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Franczyzobiorca nie musi też inwestować w zatowarowanie, ponieważ towar jest mu oddawany w depozyt. Wynagradzany jest natomiast w oparciu o prowizję uzależnioną od poziomu sprzedaży. [path] => 1a9/994/wn_trze-sklepu-greenpoint.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Towar w depozycie [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 36939 ) [1] => Array ( [pid] => 106694 [country_item] => pl [description] => Potencjalnych franczyzobiorców marka szuka w miastach liczących co najmniej 20 tys. mieszkańców. Najchętniej widziane lokalizacje dla sklepów to galerie handlowe, ale lokalizacje przyuliczne, w miejscach o dużym natężeniu ruchu, również są atrakcyjne dla licencjodawcy. [path] => 115/857/wn_trze-sklepu-greenpoint1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Nie tylko w galerii [img_width] => 1072 [img_height] => 1600 [itemserver_id] => 36940 ) ) [imagesCount] => 2 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Greenpoint [id] => 376 [type] => 2 [fr] => 1 [company_franchising] => 1 [minimal_investment] => [company_log] => 1 [short_description] => [name_length] => 10 [link] => /franczyza/376/greenpoint/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 86720 [country_item] => pl [description] => [path] => 61e/17a/greenpoint.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 131 [itemserver_id] => 31354 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 174816 [country_item] => pl [description] => [path] => 632/f70/greenpoint_galeria_m_ociny_330_txg.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 42347 ) [1] => Array ( [pid] => 86726 [country_item] => pl [description] => [path] => e3f/141/greenpoint.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 300 [itemserver_id] => 31356 ) [2] => Array ( [pid] => 174815 [country_item] => pl [description] => [path] => 755/7ab/smallgreenpoint_galeria_m_ociny_223_txg.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 801 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 42346 ) [3] => Array ( [pid] => 174820 [country_item] => pl [description] => [path] => 3c7/cfd/smallgreenpoint_galeria_m_ociny_12_txg.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1472 [img_height] => 983 [itemserver_id] => 42350 ) [4] => Array ( [pid] => 174818 [country_item] => pl [description] => [path] => 4d1/248/smallgreenpoint_galeria_m_ociny_176_txg.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 801 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 42348 ) [5] => Array ( [pid] => 174819 [country_item] => pl [description] => [path] => 9c5/101/smallgreenpoint_galeria_m_ociny_309_txg.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1472 [img_height] => 983 [itemserver_id] => 42349 ) ) ) ) ) )

Franczyzodawca w natarciu

Towar w depozycie
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Greenpoint to sieć sklepów z odzieżą dla kobiet, głównie w wieku 35+. Obecnie liczy 83 sklepy własne oraz 39 franczyzowych.
– Docelowo chcielibyśmy mieć około 200 placówek W tym roku otworzyliśmy już sześć salonów, a przewidujemy jeszcze co najmniej 10 otwarć – mówi Tomasz Nowicki, odpowiedzialny za rozbudowę sieci Greenpoint.

Potencjalnych franczyzobiorców marka szuka w miastach liczących co najmniej 20 tys. mieszkańców. Najchętniej widziane lokalizacje dla sklepów to galerie handlowe, ale lokalizacje przyuliczne, w miejscach o dużym natężeniu ruchu, również są atrakcyjne dla licencjodawcy. Lokal na sklep powinien mieć powierzchnię co najmniej 80 m2 , układ prostokąta oraz jedną lub dwie witryny.
– Wydatki na inwestycję uzależnione są od konkretnej lokalizacji, jednakże przed podpisaniem umowy wszystkie koszty są franczyzobiorcy dokładnie przedstawiane – zapewnia Tomasz Nowicki. – Oczekiwanie na zwrot z inwestycji także zależy od lokalizacji, stopnia zaangażowania franczyzobiorcy oraz wysokości samej inwestycji, jednak z reguły trwa od 12 do 18 miesięcy.
Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Franczyzobiorca nie musi też inwestować w zatowarowanie, ponieważ towar jest mu oddawany w depozyt. Wynagradzany jest natomiast w oparciu o prowizję uzależnioną od poziomu sprzedaży.
– Naszym partnerom franczyzowym oprócz szkoleń, pomocy w negocjacjach czy wyborze lokalu oferujemy jeszcze pomoc przy doborze podwykonawców, wykonanie projektu, pełne wyposażenie w system komputerowy – wylicza Tomasz Nowicki. – Branża odzieżowa jest bardzo trudnym segmentem rynku. Duża konkurencji sprawia, że ciągle uciekamy się do promocji i wyprzedaży, wręcz przyzwyczailiśmy wszyscy naszych klientów do tego – i ciężko jest sprzedać towar w pełnej marży. Staramy się jednak różnymi metodami wciąż podnosić obroty sklepów. Zauważyliśmy np. że ważnym czynnikiem jest wygląd salonów. W ciągu ostatniego roku kilka z naszych sklepów całkowicie odremontowaliśmy, co bardzo korzystnie wpłynęło na poprawę wyników sprzedaży.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner
Monika Wojniak-Żyłowska
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

ZOBACZ W KATALOGU

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €