Biznes przywieziony z wakacji
Eyfel Perfum we franczyzie rozwija się od niedawna, a mimo to ma już pierwszych franczyzobiorców. Stoisko z perfumami można otworzyć za 40 tys. zł.
W 2016 roku w Warszawie ruszył pierwszy sklep Eyfel Perfum. Właściciele sieci pomysł na biznes przywiózł z wakacji z Turcji, gdzie jego uwagę przykuł punkt z perfumami i odświeżaczami powietrza. Zamienił parę słów z właścicielem sieci, po czym złożył mu propozycję uruchomienia sieci dystrybucji produktów w Polce. Pomysł trafił na podatny grunt. Od momentu uruchomienia pierwszego sklepu, sieć rozrosła się do kilkunastu punktów w województwie mazowieckim i łódzkim. Cztery z nich prowadzą franczyzobiorcy.
Strzał do wspólnej bramki
– Weszliśmy we franczyzę w sierpniu 2017 roku. Pierwsze rozmowy na ten temat prowadziliśmy z naszymi klientami, którzy zainteresowali się możliwością otwarcia sklepu pod szyldem Eyfel Perfum. Wszystkie lokale franczyzowe są zlokalizowane w pobliżu Warszawy, w miejscach zamieszkania poszczególnych właścicieli – tłumaczy Ilona Olas-Yigit z Eyfel Perfum. Pomysłodawcy podkreślają, że doświadczenie biznesowe partnera nie gra tu decydującej roli. Liczą się chęci i gotowość do nauki. Na wstępie zapewniają franczyzobiorcom dostęp do szkoleń, zarówno teoretycznych, jak i produktowych. Na półkach butików, oprócz perfum, można znaleźć także odświeżacze powietrza. Wszystkie w niskich, konkurencyjnych cenach. – Nasze produkty są dosyć tanie. Żeby osiągać satysfakcjonujące obroty, musimy sprzedawać dużo opakowań miesięcznie. Z tego względu umieszczamy sklepy tylko w galeriach handlowych i przy głównych ulicach miast, tam, gdzie jest spory ruch – mówi Ilona Olas-Yigit.
Franczyzobiorcy zgłaszają się do właścicieli z własną propozycją na lokalizację sklepu bądź korzystają z ich pomocy i wspólnie szukają odpowiedniego miejsca. Perfumerie działają w dwóch formatach, jako sklepy lub wyspy handlowe. Franczyzodawcy dzielą się z partnerami projektami punktów sprzedaży i aktywnie uczestniczą w procesie urządzania wnętrz. W nowo otwartym sklepie nierzadko pracuje kilku pracowników. W galerii handlowej, ze względu na większy ruch klientów, pomoc jednej bądź dwóch osób za ladą jest niezbędna. Każdy partner może posiłkować się także wsparciem ze strony pomysłodawców. Mimo że to biorca patentu na biznes bierze na siebie obowiązek prowadzenia sklepu, franczyzodawca sprawuje stałą kontrolę nad punktem franczyzowym. – Staramy się sprawdzać, jak funkcjonuje sklep, czy wszystko przebiega zgodnie z ustaleniami. Dlatego raz lub dwa razy na tydzień odwiedzamy franczyzobiorcę bądź wysyłamy do butiku jednego z naszych pracowników – opisuje Ilona Olas-Yigit.
Partner na starcie
Potencjalny franczyzobiorca marki musi posiadać 40 tys. zł na inwestycję. Za tę kwotę zrobi pierwsze zatowarowanie oraz umebluje lokal bądź wyspę handlową. Aby dołączyć do sieci, nie trzeba płacić wstępnej opłaty na rzecz franczyzodawcy i dzielić się procentem od sprzedaży. Zysk idzie prosto do kieszeni partnera. – W najlepszych miesiącach można zarobić nawet 10 tys. zł., a najsłabszych – 6 tys. zł. Zwrot z inwestycji następuje się po 4-5 miesiącach – tłumaczy Ilona Olas-Yigit. Pomysłodawcy sieci Eyfel Perfum zaopatrują właścicieli franczyzowych w towar. Prowadzą także działania marketingowe, głównie na portalach społecznościowych i stronie internetowej firmy, oraz promują otwarcia nowych lokali. W rękach franczyzobiorców pozostaje reklama w lokalnych mediach. Możliwe, że już niedługo sklepy z perfumami i odświeżaczami powietrza powstaną również w innych województwach. Do drzwi pomysłodawców pukają zainteresowani z Gliwic i Gniezna.
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży kosmetyki, biżuteria, upominki
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...

