Świetlana przyszłość franczyzobiorcy?

Dodatkowy asortyment
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Pierwsza hurtowania Doko otworzyła się w Brodnicy, w województwie kujawsko-pomorskim. Na początku właściciele handlowali asortymentem elektrycznym, z czasem dołączyli też sprzęt oświetleniowy. Wtedy postanowili skorzystać ze wsparcia franczyzobiorców.

Serce przemysłu

W ciągu 20 lat od otwarcia pierwszej hurtowni sieć rozrosła się do ośmiu jednostek własnych i czterech we franczyzie. Zarówno w lokalach własnych, jak i partnerskich, można kupić materiały elektryczne i oświetleniowe. Właściciele proponują również pakiet usług – instalację i pomiary elektryczne, a także elektronikę przemysłową. Oferta asortymentowa Doko jest skierowana zarówno do klientów indywidualnych, jak i do przedsiębiorstw: to głównie dzięki zakupom robionym przez firmy hurtownie Doko osiągają wyższy poziom sprzedaży.

Franczyzobiorca zainteresowany współpracą nie musi posiadać ani doświadczenia w branży, ani wiedzy biznesowej. Pomysłodawcy szukają osób gotowych do podjęcia nowego wyzwania, z głową pełną pomysłów na rozwój firmy.

Przeprowadzamy partnera przez cały proces zakładania biznesu, od znalezienia odpowiedniego miejsca na hurtownię, do oficjalnego otwarcia. Pomagamy mu w wyborze działki o minimalnej wielkości 250 m2, gdzie stanie magazyn i punkt sprzedaży. Stawiamy na lokalizacje poza centrum miast, w strefach przemysłowych – mówi Natalia Betlejewska z Hurtowni Doko.

Franczyzodawcy biorą udział w zatrudnieniu i przeszkoleniu pracowników. Wspólnie z nowym partnerem wyposażają hurtownię w sprzęt komputerowy i biurowy oraz towar. Zatowarowanie hurtowni w produkty od dostawców z kraju i z zagranicy odbywa się na poziomie całej sieci. W ramach umowy licencyjnej franczyzobiorcy otrzymują dostęp do oprogramowania do obsługi zamówień i baz danych. Mogą liczyć również na pomoc informatyka, grafika i specjalisty od rozwoju firmy.

Marża do podziału

W zakres obowiązków franczyzobiorcy wchodzi ubezpieczenie lokalu. To jeden z kluczowych elementów inwestycji w hurtownię. Do pozostałych wydatków na starcie biznesu zalicza się zakup komputerów i materiałów biurowych, a także kamer. Towar pozostaje własnością franczyzodawcy. Całkowity koszt inwestycji sięga 50 tys. zł. Jak twierdzą przedstawiciele Doko zwrotu można spodziewać się po trzech miesiącach od oficjalnego otwarcia hurtowni. Umowa licencyjna nie przewiduje opłaty wstępnej na rzecz franczyzodawcy. Partnerzy muszą pokryć natomiast opłatę za korzystanie z oprogramowania do obsługi zamówień i bazy danych. Na koniec każdego miesiąca podliczana jest sprzedaż, a biorca i dawca licencji franczyzowej dzielą się po równo uzyskaną marżą ze sprzedaży.

Wraz z rozpoczęciem działalności kolejnego partnera, franczyzodawca udziela mu wsparcia marketingowego. Umieszcza informację o nowej hurtowni na oficjalnej stronie internetowej przedsiębiorstwa, a także na banerach i ulotkach. Po stronie dawcy licencji na biznes leży również dostarczenie materiałów reklamowych do każdego franczyzobiorcy. Rolą partnera jest lokalna promocja hurtowni i jej usług.

Właściciele hurtowni Doko aktualnie poszukują współpracowników na wschodzie kraju. Zanim podpiszą umowę, chcą usiąść z kandydatem na franczyzobiorcę do negocjacji przy wspólnym stole. – Jeśli osoba zainteresowana franczyzą mieszka bliżej niż 300 km od Brodnicy, jesteśmy gotowi do niej podjechać i ustalić warunki współpracy – przekonuje Natalia Betlejewska.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €