Przemyślana strategia

Lokal niekoniecznie od początku
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Nauczyć dzieci programowania poprzez dobrą zabawę – taki cel ma Misja Robotyka, firma organizująca zajęcia pozalekcyjne z programowania i konstruowania robotów dla dzieci w wieku szkolnym. Na rynku funkcjonuje od czterech lat. Do tej pory otworzyła pięć placówek franczyzowych – w Ełku, Łukowie, Białymstoku, Siedlcach i Rzeszowie. Własny oddział działa w Warszawie. Kolejnych partnerów firma szuka w całej Polsce, niezależnie od wielkości miasta.

Koncept nie jest drogi, bo wystarczy zainwestować 18 tys. zł, żeby prowadzić biznes w formie mobilnej. Polega on na prowadzeniu zajęć w szkołach podstawowych, bez konieczności posiadania własnego lokalu.

 W taki sposób działa większość naszych franczyzobiorców. Naturalnym krokiem w rozwoju jest otwarcie placówki stacjonarnej, dzięki której łatwiej będzie organizować dodatkowe gałęzie działalności, takie jak półkolonie czy urodziny – mówi Bartłomiej Podgórski, menedżer w Misji Robotyce.

Franczyzobiorcy mogą też jednak prowadzić działalność wyłącznie w firmie mobilnej. W tym przypadku wymagane jest tylko posiadanie własnego samochodu, działalności gospodarczej oraz zaangażowanie w projekt.

Inwestycja zwraca się maksymalnie  w ciągu trzech miesięcy. W trakcie współpracy opłaty dla franczyzodawcy zależą od tego, ilu uczniów uda im się zapisać na zajęcia. Jeżeli będzie to mniej niż 100 osób, wtedy są zobowiązani do wpłacania 15 proc. przychodu miesięcznie. Natomiast zebranie powyżej 100 uczniów to już tylko 10 proc. albo mniej – w zależności od indywidualnych uzgodnień.

– Podobny system ma motywować naszych franczyzodawców do pozyskiwania jak największej liczby uczniów. Ale z ich naborem generalnie nie mamy problemu. Rodzice zdają sobie sprawę z wagi umiejętności programowania, więc chętnie zapisują swoje pociechy na zajęcia. Sprzyja nam także ostatnia zmiana podstawy programowej, która wprowadza programowanie od 1 klasy szkoły podstawowej. Dlatego wielu uczniów pozyskujemy dzięki marketingowi szeptanemu – zapewnia Bartłomiej Podgórski.

Zajęcia są przeznaczone dla dzieci w wieku od 6 do 13 lat. Uczęszczają one na nie raz w tygodniu. Jedna lekcja trwa 90 minut. Semestr kosztuje od 490 do 590 zł.

– Ale już po dwóch miesiącach większość dzieci osiąga cel, jakim jest opanowanie podstaw programowania – zapewnia Bartłomiej Podgórski.

Kurs nie uczy ich jednak tego wprost.

– Chodzi o to, żeby dzieci uczyły się przez zabawę. Próbują więc samodzielnie skonstruować robota, a potem organizujemy im różnego rodzaju zawody i konkurencje w efekcie których wprowadzają modyfikacje do swoich projektów, a tym samym tworzą coś nowego i opanowują podstawy programowania – tłumaczy Bartłomiej Podgórski.

Firma pracuje na platformie Lego Mindstorms EV3 Educatio oraz Lego WeDo Education. Obie stanowią połączenie serwomotorów, czujników, programowalnego mikrokomputera oraz klocków lego. To pozwala na zaprojektowanie, zbudowanie i zaprogramowanie robota.

Przy tym każde stanowisko jest zaopatrzone w dwa zestawy klocków lego, czyli 1400 elementów do dyspozycji dla każdego dziecka.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €