Mały, lokalny heros

Prawie 80 proc. przedsiębiorców twierdzi, że działalność małych sklepów pozytywnie wpływa na lokalne społeczności. Właściciel Eurocashu ma pomysł jak tę wiedzę przekuć w sukces.
Z przeprowadzonych przez Instytut Keralla Research w całej Polsce badań na zlecenie Eurocash (właściciela takich marek, jak: abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama)
wynika także, że to właśnie w sklepach detalicznych buduje się bliskie relacje z klientem. A właśnie ten aspekt co drugi badany uważa za najważniejszy dla rozwoju sklepu, zaraz po dobrej ofercie.
– Sklepy osiedlowe zawsze były czymś więcej niż tylko punktem handlu detalicznego. To ośrodki życia społecznego. Przedsiębiorcy nie tylko wpłacają podatki do lokalnych budżetów i na miejscu inwestują swoje zyski, lecz takżę znają potrzeby i problemy swoich klientów – mówi Marta Gampf, dyrektor marketingu w Grupie Eurocash.
Wyniki badań zachęciły Grupę Eurocash do inwestycji w projekt „Lokalni Herosi”. Dzięki niemu 100 lokalnych inicjatyw związanych m.in. z kulturą, sportem, ekologią, przestrzenią otrzyma od 10 tys. do 100 tys. zł. Dzięki udziałowi w projekcie właściciele małych sklepów mogą popularyzować np.: zajęcia fitness dla seniorów, koszulki dla młodzików z lokalnej drużyny albo doposażenie osiedlowej siłowni. Spore szanse na grant mają także projekty kulturalne, jak założenie mobilnej biblioteki. Na inicjatywach, które mają pomóc potrzebującym, mogą skorzystać np. osoby niepełnosprawne lub domy dziecka. Liczba pomysłów jest nieograniczona.
Projekt jest realizowany z okazji obchodzonej w tym roku 100. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Ostatecznego wyboru 100 projektów, które dostaną granty, dokonają internauci.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej