Licencja na prezenty
Szwedzka marka specjalizującą się w sprzedawaniu kartek urodzinowych i upominków poszukuje masterfranczyzobiorców w Polsce.
Z chłodnej północy przenieśli się do centralnej i południowej Europy, potem w inne rejony globu. Card Group to szwedzki koncept franczyzowy. Początki sklepów z kartkami okolicznościowymi i drobnymi prezentami sięgają roku 1997. Od tego czasu placówki firmy, zarówno własne, jak i franczyzowe, pojawiły się w 45 krajach na świecie. Właściciele wyposażają stoiska sprzedaży w kartki, naklejki, torebki, świeczki, balony czy opakowania prezentowe. Co roku urozmaicają też ofertę produktową. – Podczas corocznych spotkań wszystkich masterfranczyzobiorców, dzielimy się nowym wzorami i formatami kartek oraz drobiazgów. Partner dostaje pakiet nowych produktów, które może wprowadzić na swój rynek – podkreśla Hélène Sansonnetti z Card Group.
Kamień węgielny pod franczyzę
Każdy z masterfranczyzobiorców zarządza siecią punktów partnerskich lub stoisk sprzedaży z kartkami okolicznościowych w określonym regionie. Podpisując umowę franczyzową, dostaje pełną wyłączność prowadzenia sieci Card Group na danym obszarze przez pięć lat. – Jako właściciele nie negocjujemy warunków współpracy z lokalnymi sklepikami czy sieciami supermarketów w imieniu partnera. To on ma dostęp do znaku towarowego i sam decyduje, w jakim kierunku będzie rozwijać się sieć franczyzową na danym terenie. Prowadzi także niezależna kampanię marketingową – tłumaczy Hélène Sansonnetti.
Właściciele marki dają swoim partnerom pełną swobodę wyboru zarówno miejsca dystrybucji, jak i współpracowników. Produkty mogą pojawić się w supermarketach, księgarniach, sklepach z zabawkami czy kioskach. Masterfranczyzobiorca dopasowuje sposób prezentacji produktów do formatu stoiska. Za ladą sklepów i kiosków stają zatrudnieni pracownicy bądź franczyzobiorcy. Zrekrutowany franczyzobiorca otrzymuje licencję na sprzedaż kartek i akcesoriów na mniejszym terenie, zamieszkałym przez maksymalnie 200 tys. osób. Proces rekrutacji i szkolenie wstępne koordynuje masterfranczyzobiorca. Oczywiście przy odpowiednim wsparciu. – Jeśli masterfranczyzobiorca zarządza 150-200 punktami na swoim terenie, wystarczy mu pomoc jednego menedżera do spraw sprzedaży. Gdy liczba stanowisk przekroczy 200, współpraca z kolejną osobą może okazać się niezbędna – mówi Hélène Sansonnetti.
Potencjalny masterfranczyzobiorca potrzebuje 120 tys. zł na start. Franczyzodawca dostarcza wybranym partnerom know-how w formie wstępnego szkolenia w Szwecji. Co więcej, stwarzają okazję do corocznych styczniowych spotkań w głównej siedzibie firmy, ramię w ramię z pozostałymi partnerami Card Group. Zaopatruje stoiska w materiały sprzedażowe, a także system Intranet do komunikacji wewnątrz firmy. Na obszarze każdego kraju działa oddzielny menedżer do spraw sprzedaży. Przez pierwsze trzy-cztery miesiące od otwarcia nowej sieciowej placówki odwiedza ją co miesiąc. Pomaga przy rekrutacji i wspiera w bieżącej sprzedaży.
Partner Card Group nie dzieli się z franczyzodawcą prowizją od sprzedaży produktów ani nie usizcza stałej miesięczniej opłaty. Franczyzodawcy pokrywają koszt transportu towaru, a masterfranczyzobiorca musi zapłacić za niego do 30 dni od momentu dostarczenia do sklepu. Dodatkowym wydatkiem ze strony partnera jest dzierżawa stanowisk sprzedaży. Tu także franczyzodawca udsotępnia preferencyjne warunki. Partner może zrealizować przelew na konto właścicieli przez 12 miesięcy od dnia wypożyczenia stoiska. Zwrot z inwestycji w firmę zależy od zaangażowania masterfranczyzobiorcy. – Są dwa czynniki, które wpływają na osiągany zysk. Pierwszy to tempo włączania nowych sklepów do sieci, drugi – obroty, jakie generują dane sklepy – wyjaśnia Hélène Sansonnetti. Wyczekiwany zwrot z inwestycji następuje zazwyczaj w drugim roku partnerstwa.
Na celowniku Card Group znajduje się dwa regiony Polski. Północna część kraju obejmie Gdańsk, Szczecin, Toruń i północne dzielnice Warszawy. Na południowym obszarze znajdzie się m.in.: Lublin i południe Warszawy. Właściciele szukają chętnych do współpracy w większych miastach: Warszawie, Gdańsku, Łodzi czy Lublinie.
ZOBACZ W KATALOGU
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...


