Da Grasso w natarciu

Franczyza rządzi
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W tej chwili Da Grasso to najliczniejsza franczyzowa sieć pizzerii w Polsce. Liczy 180 lokali, wszystkie (oprócz jednego) działają we franczyzie. Tylko w tym roku zostało otwartych osiem nowych pizzerii: w Szczecinie, Oświęcimiu, Bielsku-Białej, Łowiczu, Przasnyszu, Wrocławiu, Łodzi i Legionowie.
– Do września otworzymy kolejne pięć lokali – zapowiada Hubert Kołodziejski, asystent ds. obsługi placówek franczyzowych w Da Grasso. – Liczymy, że do końca roku nasza sieć będzie liczyć 190 placówek.

Franczyzodawca jest zainteresowany otwarciami praktycznie w każdym rejonie kraju. Miasta, w których Da Grasso szczególnie zależy na uruchomieniu placówek, to m.in.: Opole, Słupsk, Bytom, Tczew, Elbląg. Na pizzerię potrzebny jest lokal o wielkości minimum 100 m2. Szacunkowe koszty inwestycji to 200-250 tys. zł (jeżeli pomieszczenia nie były przystosowane do potrzeb gastronomii). Marka wybiera lokalizacje zarówno w galeriach handlowych, jak i w atrakcyjnych punktach miast.
– Pomimo wprowadzenia zakazu handlu w niedzielę, nasze lokale usytuowane w galeriach i tak w większości pracują – zapewnia Hubert Kołodziejski. – Dzięki temu, że albo mają niezależne wejścia, albo po prostu zarządca galerii to umożliwia. Trzeba też pamiętać, że pizzeria to nie tylko serwowanie posiłków na miejscu. Nasze lokale realizują także zamówienia w dostawie, co w wielu przypadkach nawet w tzw. niehandlowe niedziele pozwala na bardzo dobre obroty.

Franczyzodawca zapewnia, że wspiera swoich licencjobiorców od samego początku – m.in. poprzez pomoc w wyborze lokalu, oszacowaniu kosztów jego przystosowania do potrzeb sieci, przygotowanie projektów technologicznych i aranżacyjnych. Zarówno franczyzobiorcy, jak i ich pracownicy przechodzą szkolenia, przygotowujące ich do pracy na poszczególnych stanowiskach.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 12 tys. zł. Opłaty miesięczne zależą od wybranego pakietu sprzedażowego. Podstawowy, w którym menu obejmuje pizzę, startery, sałatki wiąże się z miesięczną opłata franczyzową w wysokości 1464 zł netto. Menu można poszerzyć m.in. o makarony, zupy, dania mięsne.

Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €