Hot dogi na licencji

Jarosław Starzyński sądził, że po złych doświadczeniach z gastronomią nigdy już do tej branży nie wróci. Do zmiany zdania przekonał go koncept New York Hot Dog.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Jarosław Starzyński przez 12 lat pracował w korporacjach z branży odzieżowej. Kilka lat temu postanowił, że chce też zrobić coś na własny rachunek i ze wspólnikami uruchomił w Łodzi lokal gastronomiczny.
– Niestety, nasza działalność skończyła się porażką – przyznaje. – Zraziłem się wtedy do gastronomii i obiecałem sobie, że do tej branży nigdy już nie wrócę.
Ale minęło kilka kolejnych lat w korporacji i nasz rozmówca znów poczuł, że chciałby zostać samodzielnym biznesmenem. Choć odżegnywał się od gastronomii, to okazało się, że chyba jednak jest ona jego przeznaczeniem.
– Od dawna obserwowałem rozwój łódzkiej marki New York Hot Dog, często też jadałem w ich punktach – opowiada Jarosław Starzyński. – W końcu zainteresowałem się ich franczyzą.
Koncept New York Hot Dog powstał w 2006 roku. Podstawą menu są hot-dogi, serwowane w różnych rodzajach, a oprócz tego m.in. tortille, zapiekanki, kanapki, frytki, świeżo wyciskane soki. Dziś sieć liczy blisko 50 punktów, rozsianych po całej Polsce. Jarosławowi Starzyńskiemu franczyzodawca zaproponował lokalizację w płockiej galerii Wisła.
– Byłem tak przekonany do tego konceptu, że zdecydowałem się na przeprowadzkę z Łodzi do Płocka – mówi franczyzobiorca New York Hot Dog. – Punkt wystartował w listopadzie ubiegłego roku. Na początku nie zatrudniałem pracowników, sam obsługiwałem klientów. To pozwoliło nie tylko zaoszczędzić na kosztach stałych, lecz przede wszystkim poznać ten biznes w praktyce, sprawdzić, jak funkcjonuje on od podszewki. A taka wiedza jest podstawą sukcesu.
Placówka dobrze przyjęła się na płockim rynku. Rentowność, a nawet pierwsze zyski, pojawiły się – jak zapewnia licencjobiorca – już w pierwszym miesiącu działalności. W lutym tego roku Jarosław Starzyński otworzył dwa kolejne punkty pod szyldem New York Hot Dog – w kolejnych płockich galeriach handlowych. Zatrudnia już kilkoro pracowników. I sam też często pracuje w swoich lokalach.
– Chcę mieć kontakt z klientami, wiedzieć, co lubią, zapytać, czy z wszystkiego są zadowoleni, czy może coś im nie smakuje – wyjaśnia. – Zwłaszcza gdy zauważę, że sprzedaż nieco „siada”, chcę osobiście znaleźć przyczynę.
Model do wyboru
Koncept New York Hot Dog w tej chwili oferuje dwa modele współpracy: wyspy handlowe oraz lokale stacjonarne.
– Wcześniej otwieraliśmy też punkty w formie wózków mobilnych, ale zrezygnowaliśmy z tego i wszystkie takie placówki przekształcamy obecnie na wyspy handlowe – informuje Damian Gosławski, franczyzodawca New York Hot Dog.
Inwestycja w wyspę o powierzchni 6 m2, z pełnym asortymentem, to wydatek ok. 45 tys. zł netto (wyspy mogą mieć wielkość do 15 m2). Opłata wstępna wynosi 10 tys. zł netto. Z kolei w przypadku lokalu o wielkości 20 m2 koszty jego przygotowania to ok. 100 tys. zł netto, a opłata wstępna to 20 tys. zł. Miesięcznie franczyzobiorca płaci na rzecz licencjodawcy 5 proc. od obrotu (ale nie mniej niż 1 tys. zł). Franczyzodawca zapewnia projekty punktu, nadzoruje realizację, pomaga w przygotowaniu koniecznych dokumentacji i przy wszelkich odbiorach, wspiera przy otwarciu punktu i podczas jego działalności, organizuje też szkolenia. Koncept szuka biorców w miastach liczących od 30 tys. mieszkańców.
– Dotychczas koncentrowaliśmy się na otwarciach w galeriach handlowych, ale obecnie chcemy też pójść w nieco innym kierunku. Ostatnio otworzyliśmy lokal w Termach Maltańskich w Poznaniu, czyli kompleksie basenów z wodami termalnymi. Bywa tam po 4 tys. osób dziennie. I właśnie takie lokalizacje: kompleksy basenowe, rozrywkowe są obecnie także w naszym polu zainteresowań – dodaje Damian Gosławski.
Teraz licencjodawca ma też ofertę dla tych, którzy chcieliby poprowadzić sezonowy punkt pod szyldem NYHD, w miejscowościach atrakcyjnych turystycznie.
– Wypożyczamy partnerom kompletny sprzęt, czyli mobilne wózki, wyspy, albo food trucki, które na sezon letni można ustawić np. przy deptakach, plażach – mówi franczyzodawca. Opłata za wypożyczenie to 1 tys. zł netto miesięcznie, do tego płaci się też 5 proc. od obrotu jako opłatę franczyzową. – W zamian oczywiście gwarantujemy szkolenia, dowóz, a później odbiór sprzętu, zapewniamy bieżące dostawy towaru – podkreśla Damian Gosłąwski.
Niektóre punkty sezonowe już działają, inne ruszą w drugiej połowie czerwca. Funkcjonować będą do końca wakacji lub połowy września.
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...