Franczyza na oku

Kasa start
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Korzenie firmy CrossEyes sięgają Danii. Dziś salony marki działają również w Wielkiej Brytanii i w Polsce.     – Rok temu skontaktowali się z nami właściciele CrossEyes z Danii. Już w tym samym roku znaleźliśmy pierwszego franczyzobiorcę, który otworzył sklep optyczny w kompleksie Gdański Business Center – mówi Andrzej Jachowski, odpowiedzialny za rozwój systemu franczyzowego CrossEyes w Polsce.

Przyszły franczyzobiorca nie musi posiadać ani własnego lokalu, ani doświadczenia biznesowego. Ważne jest zaangażowanie i motywacja do rozwijania biznesu. – Jeśli partner nie ma własnego lokalu, pomagamy mu znaleźć odpowiednie miejsce na salon. Pomieszczenie o powierzchni około 80 m2 powinno znajdować się w centrum handlowym, biurowym lub w centralnym punkcie miasta – podkreśla Andrzej Jachowski. Aby sprawnie obsłużyć klientów, franczyzobiorca musi zatrudnić dwóch sprzedawców i jednego optometrystę. Klienci muszą najpierw zrobić badanie wzroku zanim dopasują odpowiednie soczewki lub okulary. Wszystkie oprawki z drewna, aluminium, acetatu i tytanu są przygotowywane przez projektantów CrossEyes zgodnie z aktualnymi skandynawskimi trendami.

Podpisując umowę franczyzową, partner może liczyć na wsparcie w umeblowaniu salonu i montażu mebli. Do obsługi klientów wykorzystuje się firmowy system zakupów online. System gromadzi informacje na temat poprzednich zamówień czy indywidualnych badań wzroku. Dodatkowo właściciele marki wyposażają salon w materiały marketingowe i kolekcje oprawek oraz akcesoriów.

Istotnym elementem z punktu widzenia franczyzobiorcy jest dostawa produktów. To my odpowiadamy za dostarczanie nowej kolekcji co 2-3 miesiące. Dzięki temu franczyzobiorca nie zamraża pieniędzy w towarze. W jego gestii leży wyłącznie zamówienie potrzebnych produktów, według potrzeb klientów – mówi Andrzej Jachowski.

Franczyzobiorca CrossEyes musi zainwestować na początek mniej więcej 200 tys. zł, które pokryją koszt dostosowania lokalu do standardów sieci i koszt opłaty franczyzowej. Dokładna wysokość inwestycji zależy od wielkości lokalu, a także skali remontu. Miesięczne przychody franczyzobiorcy CrossEyes, według zapewnień franczyzodawcy, zaczynają się od 50 tys. zł. Nie wszystko zostaje w kieszeni partnera, 10 proc. od miesięcznego obrotu sklepu trafia na konto franczyzodawcy. Koszty prowadzenia salonu w sieci w dużej mierze zależą od jego lokalizacji. – Trudno oszacować dokładną wysokość miesięcznych wydatków. Z pewnością do bieżących kosztów zaliczają się opłaty za wodę i prąd, czynsz za lokal, wynagrodzenie pracowników. Nie wymagamy natomiast dodatkowej opłaty za zatowarowanie punktu – mówi Andrzej Jachowski. Zwrot z inwestycji w salon z oprawkami następuje po roku, dwóch od otwarcia sklepu franczyzowego.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €