Sezon na pączki

Franczyzodawca Starej Pączkarni widzi w Polsce miejsce na 100 placówek pod swoim szyldem. Gdzie i za ile można ją otworzyć?
Stara Pączkarnia – jak sama nazwa wskazuje – wyspecjalizowała się w tylko jednym produkcie, za to w różnych wydaniach i smakach. Pierwszy punkt marki otwarto w Szczecinie, w 2013 roku. Teraz jest ich 36, w tym tylko jedna placówka własna.
– W tym roku otworzyliśmy już około 10 punktów, m.in. w Krakowie, Rzeszowie, dwa w Kołobrzegu. Do końca roku chcielibyśmy rozbudować sieć do 50 placówek – mówi Łukasz Jarema, prezes zarządu Starej Pączkarni.
Koncept jest przeznaczony dla dużych miast. Konieczna jest też lokalizacja w miejscu o sporym natężeniu ruchu. Lokal na pączkarnię powinien mieć dużą witrynę, aby klienci mogli obserwować cały proces produkcji pączków – co samo w sobie jest już formą promocji produktu.
– Oprócz tego, że mamy placówki całoroczne, to funkcjonują też pączkarnie sezonowe, w pasie nadmorskim – dodaje Łukasz Jarema. – Otwierają je nasi franczyzobiorcy, dla których jest to działalność dodatkowa. Tak jest np. w przypadku partnerów z Gdańska czy Koszalina. Oprócz prowadzenia całorocznej pączkarni, na lato uruchamiają także dodatkowe punkty bezpośrednio nad morzem.|
Teraz marka chce uruchomić więcej placówek na południu Polski, w pasie "górskim".
– Zakładamy, że będą one działały przez cały rok, choć zapewne będą nacechowane sezonowością, ze względu na zmienne natężenie ruchu turystycznego – zastrzega Łukasz Jarema. – Niezagospodarowany pod względem otwarć jest też dla nas wschód kraju.
Inwestycja w otwarcie pączkarni to wydatek około 100 tys. zł. W tym zawiera się także opłata licencyjna w wysokości 18 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 5 proc. od obrotu, a opłata marketingowa 2 proc. Tę ostatnią licencjobiorca może wykorzystać na własne potrzeby, jeśli przedstawi licencjodawcy konkretny pomysł na promocję. Franczyzobiorcy przechodzą gruntowne szkolenia, zarówno z technologii produkcji, jak i zasad sprzedaży oraz zarządzania punktem. Franczyzodawca przygotowuje projekt technologiczny i aranżacyjny, pomaga we wdrożeniu procedury HACCP.
– Zaczynamy odczuwać skutki istnienia konkurencji w naszym wyspecjalizowanym segmencie rynku, ale nadal jesteśmy jego liderem – dodaje Łukasz Jarema. – Wierzymy, że w Polsce jest miejsce na 100 naszych punktów. Przygotowujemy też kilka niespodzianek produktowych, co pozwoli nam się jeszcze bardziej wyróżnić na rynku.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...