Polacy chcą do agencji

Pieniądze na początek
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Jaka jest obecnie sytuacja na rynku pośrednictwa nieruchomości?
Rynek ma się najlepiej w swojej historii. Niskie stopy procentowe powodują, że zamiast odkładać pieniądze na lokacie bankowej, lepiej jest zainwestować je w kupno nieruchomości. To świetny czas dla pośredników. Coraz więcej transakcji w obrocie nieruchomościami przechodzi przez agentów. Na zachodzie ten odsetek wynosi 80-90 proc. W Polsce obecnie to około 30 proc., ale tendencja jest rosnąca. Polacy mają coraz mniej czasu na to, by samodzielnie zajmować się całym procesem sprzedaży: zamieszczaniem ogłoszeń, pokazywaniem mieszkania zainteresowanym osobom.

Ale też konkurencja w branży jest bardzo silna.
Największy wysyp biur nieruchomości nastąpił po uwolnieniu zawodu pośrednika. Część z nich rynek już zweryfikował, ale nadal dużo jest placówek niezrzeszonych. Niektóre z nich cechuje wysoki profesjonalizm, ale są i takie, z którymi strach współpracować: ich właściciele i pracownicy mają ogromne braki w wiedzy, w dokumentacji. Takie biura psują renomę całej branży. Na przeciwnym biegunie są placówki sieciowe, które dają gwarancję profesjonalizmu i bezpieczeństwa.

Przyjmujecie do sieci tylko już działające i doświadczone biura?
Nie, 70 proc. franczyzobiorców, którzy się do nas zgłaszają, to osoby bez doświadczenia w branży nieruchomości. Choć oczywiście zgłaszają się też ci, którzy pracowali już jako pośrednicy, a teraz chcą przejść na swoje i potrafią policzyć, że prowadzenie biura pod naszym szyldem jest tańsze, niż otwieranie niezrzeszonej placówki. Zauważamy też coraz większe zainteresowanie ze strony istniejących już biur, które chcą dołączyć do naszej sieci. Wszystkim zapewniamy profesjonalne przygotowanie. Co miesiąc organizujemy tzw. szkolenia na start, dla franczyzobiorców i ich pracowników oraz dla wszystkich nowych partnerów. Trwają dwa dni i gwarantują przygotowanie do pracy w tej branży. Każde biuro ma przydzielonego doświadczonego opiekuna, do którego może się zwrócić z każdym problemem. Franczyzobiorca uzyskuje też m.in. dostęp do całej naszej bazy ofert. Ale oczywiście musi też budować własną bazę, bo głównie na niej powinien pracować. Od lutego wprowadziliśmy istotną zmianę w zasadach współpracy z franczyzobiorcami. Nie stosujemy zapisu o zakazie konkurencji, co oznacza, że jeśli nasze drogi z licencjobiorcą się rozejdą, może on zabrać pozyskane przez siebie oferty i z nimi pracować. Musi tylko poinformować klientów, że nie działa już pod naszym szyldem.

Jakie są koszty otwarcia placówki pod szyldem Północ Nieruchomości?
Inwestycja w biuro zależy od jego wielkości – kwota minimalna to 15 tys. zł. W tym zawiera się 6 tys. zł jednorazowej opłaty za przystąpienie do sieci oraz pakiet materiałów marketingowych, wystarczający na pół roku. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 1,2 tys. zł. Średnie oczekiwanie na uzyskanie rentowności nowej placówki trwa trzy miesiące.

Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €