Dla miłośników zwierząt
Najpierw kupili psa, potem otworzyli sklep z asortymentem dla zwierząt. Teraz ich marka Daisy startuje z franczyzą.
Przy wejściu do sklepu zoologicznego Daisy klientów witają dwa psy: Zoja – duży pudel i Daisy – golden retriever. Sklep z asortymentem dla domowych pupili powstał bowiem właśnie z miłości do zwierząt. Pomysł narodził się cztery lata temu.
– Na początku kupiliśmy psa. Po kilku miesiącach zobaczyliśmy, jak dużo wydajemy na jego utrzymanie. Wkrótce zdecydowaliśmy się, że sami otworzymy sklep z akcesoriami dla zwierząt – opowiada Remigiusz Sonik, franczyzodawca marki Daisy. Koncept biznesowy opracował razem z żoną. – Moja żona od dziecka interesowała się zwierzętami. Spędzała z nimi dużo czasu i dzięki temu ma dziś rozległą wiedzę na temat pielęgnacji czworonogów – dodaje właściciel.
Pierwszy sklep marki powstał w centrum handlowym w Tarnowie. Od innych placówek z tej branży różni się m.in. tym, że obok wejścia znajduje się psi parking, czyli miejsce, w którym psy pod opieką czekają na swoich właścicieli. W tym roku pomysłodawcy marki Daisy postanowili rozwijać swój biznes poprzez franczyzę. Pierwsze trzy lokale franczyzowe zostaną otwarte w Warszawie, Krakowie i Rzeszowie. Właściciele konceptu nie wymagają od franczyzobiorców specjalistycznej wiedzy na temat zwierząt. Atutem może być natomiast posiadanie czworonożnego pupila.
– Franczyzobiorcy, którzy sami są właścicielami zwierząt, mogą lepiej zrozumieć potrzeby naszych klientów. Nie jest to oczywiście wymóg konieczny. My przekazujemy im wiedzę, potrzebną do prowadzenia sklepu. Zanim zaczną pracę, przechodzą szkolenia wstępne – tłumaczy Remigiusz Sonik.
W zależności od natężenia ruchu i wielkości sklepu, franczyzobiorca może zatrudnić pracowników, którzy razem z nim wezmą udział we wstępnych szkoleniach.
Pakiet od franczyzodawcy
Franczyzobiorca marki Daisy musi posiadać lub wynająć lokal o powierzchni od 25 m2 do nawet 80 m2. Dobrą lokalizacją będzie centrum handlowe czy duże osiedle w mieście powyżej 20 tys. mieszkańców. Wysokość wstępnej opłaty licencyjnej waha się w zależności od metrażu lokalu. W przypadku najmniejszych sklepów, do 30 m2, wynosi 27, 9 tys. zł netto. W zamian za to właściciele sieci wyposażają pomieszczenie od A do Z.
– Franczyzobiorca musi jedynie dysponować pustym lokalem, z pomalowanymi ścianami i oświetleniem. My wchodzimy do środka i urządzamy go według indywidualnego projektu. Wstawiamy meble oraz towarujemy sklep. Zajmuje nam to około 60 dni – mówi Remigiusz Sonik.
Sklep Daisy funkcjonuje w modelu depozytowym (do momentu sprzedaży produktów klientowi, franczyzobiorcy nie muszą za nie płacić franczyzodawcy). W ramach umowy licencyjnej licencjobiorcy mogą liczyć na regularne dostawy produktów do swojego lokalu. Jednocześnie właściciele marki monitorują, które towary sprzedają się najlepiej, a które nie cieszą się popularnością. W ofercie sklepu znajdują się artykuły dla zwierząt domowych: suche i mokre karmy, akcesoria, kosmetyki, suplementy, preparaty lecznicze czy legowiska oraz ubranka. Poza sprzedażą produktów dla psów, kotów czy gryzoni, właściciele lokali franczyzowych mają służyć klientom pomocą - jeśli wystąpi taka potrzeba, udzielić porad dotyczących zwierząt czy skierować właściciela do weterynarza.
Franczyzobiorca otrzymuje co miesiąc 30 proc. prowizji od sprzedaży. Wysokość opłaty franczyzowej zależy od osiąganych przez sklep obrotów. Partnerzy, których obroty nie przekraczają 30 tys. zł netto miesięcznie, płacą 890 zł netto. Ci z obrotami do 50 tys. zł netto oddają na rzecz franczyzodawcy 1290 zł netto. Jeśli przychody przekraczają 50 tys. zł netto, opłata miesięczna wzrasta do 1790 zł netto. Nie ma dodatkowej opłaty marketingowej, natomiast licencjodawcy koordynują wszelkie działania związane z marketingiem. Właściciele marki Daisy szacują, że zwrot z inwestycji w punkt franczyzowy nastąpi po roku do dwóch lat od otwarcia. Obecnie rozglądają się za kolejnymi lokalizacjami dla sklepów.
– Jesteśmy otwarci na oferty z całej Polski. Najbardziej zależ nam jednak na lokalach na południu kraju, w pobliżu naszego własnego sklepu. W ten sposób łatwiej nam będzie koordynować pracę franczyzobiorców – przyznaje Remigiusz Sonik.
ZOBACZ W KATALOGU
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...


