Sukces po zdradzie
Nasza franczyza jest dedykowana wyłącznie kobietom. Placówki stają się rentowne już od drugiego miesiąca działalności - mówi Krystyna Rek, prezes Fundacji Kobieta i Rozwód.
Jak rozwija się franczyza Kobieta i Rozwód?
Bardzo dużo się dzieje, co miesiąc otwieramy nowe biuro. Obecnie w fazie przygotowań są placówki w Rzeszowie i Lublinie. W kolejce czekają Olsztyn i Poznań. Eksplorujemy nowe tereny, a dodam że nie zostało ich zbyt wiele. Sytuacja dla franczyzobiorców jest taka, że kto pierwszy ten lepszy - prowadzimy dwie rozmowy z kandydatkami tygodniowo. Doświadczenie pokazuje, że ten biznes jest rentowny już od drugiego miesiąca! Rok temu wdrożyliśmy model, w którym partnerki, otwierające biuro w większym mieście - powyżej 150 tys. mieszkańców - mają możliwość zostania masterfranczyzobiorcą i realnego zarabiania na sukcesach swoich oddziałów.
Na czym polega sukces pani konceptu?
Żyjemy w czasach dużej liczby rozwodów. Mamy ogromne, wyidealizowane wymagania wobec związku i przy pierwszych niepowodzeniach odchodzimy. A takie odejście najczęściej oznacza zdradę. Z tym, że ta fizyczna jest zawsze na końcu pewnego procesu, który jest emocjonalnym opuszczeniem jednego partnera przez drugiego. Statystycznie najczęściej zdrady dopuszczają się mężczyźni, a kobieta zostaje z problemem sama. My wychodzimy na przeciw potrzebom tych kobiet.
Czym usługi konceptu Kobieta i Rozwód różnią się od szerokiej gamy ofert prawników?
Prawnicy koncentrują się na problemach prawnych. Oczywiście i u nas odgrywają ogromną rolę. Ale my oferujemy kompleksową usługę - kobietę wspiera psycholog, parę mediator. Staramy się doprowadzić do tego, aby zamiast uciążliwego, długiego rozwodu, małżonkowie zdołali ustalić jego warunki na mediacjach. Na przykład w Starogardzie Gdańskim, przy naszym dynamicznie rozwijającym się punkcie masterfranchisingowym, otworzyliśmy Centrum Mediacji.
Czy Wasz punkt może prowadzić mężczyzna?
Nie. Nasze usługi dedykowane są kobietom, współpracujemy więc wyłącznie z paniami. Mamy rygorystyczne zasady rekrutacji franczyzobiorców. Relacja z naszymi klientkami oparta jest wyłącznie na szczerości i empatii. Dlatego nasze kandydatki na franczyzobiorców muszą mieć własne lub rodzinne doświadczenia rozwodowe, dobrze rozumieć przez co przechodzi kobieta, która trafia do niej po pomoc. Istotne są też takie atuty jak komunikatywność i prezencja.
Na jakie wsparcie może liczyć franczyzobiorca?
Przede wszystkim przygotowujemy panie merytorycznie - szkolimy 2-3 miesiące, wdrażamy pół roku. Po drugie nasze partnerki otrzymują od nas mocne wsparcie marketingowe - przynajmniej raz w miesiącu jesteśmy obecne w telewizji śniadaniowej, jesteśmy aktywne w mediach społecznościowych - na facebooku Kobieta i Rozwód ma osobne strony dla każdego miasta. No i jesteśmy już znaną, dobrą i polecaną marką - wygryqamy 85 proc. spraw sądowych. Nasz model biznesowy sprawdza się także na poziomie finansowym, nie tylko poprzez błyskawiczny zwrot inwestycji, uzyskanie rentowności po kilku miesiącach, ale i zerową windykację - po prostu wszystkie nasze wdzięczne klientki płacą. Inwestycja we współpracę z marką Kobieta i Rozwód to jednorazowy wydatek rzędu 39 tys. zł, plus opłata 3,5 proc. miesięcznie (od przychodu) oraz stała opłata 700 zł miesięcznie. Franczyzobiorczyni musi także wynająć i przystosować lokal na biuro oraz zatrudnienić odpowiednią kadrę. Partnerki, które zyskują status masterfranczyzobiorcy dostają możliwość wyłączności na otwieranie biur regionalnych na swoim terenie - ich franczyzobiorcy są zobowiązani do uiszczenia opłaty rzędu 28 tys. zł netto plus 7 proc. miesięcznie od dochodu oraz 700 zł stałej opłaty miesięcznej. W przypadku takich biur nie ma kryterium liczby mieszkańców, ale koniecznym warunkiem jest istnienie Sądu Okręgowego w pobliżu nowo otwierającej się placówki.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży usługi dla konsumentów
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


