Niższe koszty, większy zysk

Ziebart wprowadza nowe zasady do systemu franczyzowego. Nowością są przede wszystkim niższe koszty inwestycji i utrzymania biznesu.
Wywodząca się z USA firma Ziebart istnieje na rynku już ok. 60 lat i posiada ponad tysiąc salonów, w 33 krajach.
– Oferujemy partnerom elastyczny model współpracy. Licencjobiorcy mogą decydować o wielkości salonów oraz zakresie oferowanych usług detailingowych – mówi Bartosz Liszkowski, prezes Ziebart Polska.
Aktualnie firma umożliwia otwarcie salonu już za 10 tys. zł netto, w mieście liczącym od 100 tys. mieszkańców. Do tego należy dodać wydatek na sprzęt, narzędzia, środki i płyny niezbędne do realizacji usług, czyli ok. 40 tys. zł netto. Zakupy w tej cenie wystarczają jednak na cały rok.
– Działalność można prowadzić w garażu lub w podobnym pomieszczeniu. Lokal musi być ogrzewany i zamknięty. Wymagana wielkość powierzchni użytkowej to co najmniej 40 – 50 m2 oraz 20 m2 recepcji – dodaje Bartosz Liszkowski.
Jak twierdzi prezes Ziebarta, miesięczny obrót w tego typu placówce wynosi ok. 16 tys. zł netto. Po odliczeniu stałych kosztów, zysk kształtuje się na poziomie ok. 7 tys. zł netto.
– W takim punkcie oferujemy podstawowy zakres usług, czyli ultrapedantyczne czyszczenie auta w środku i na zewnątrz, powłoki ochronne na lakier i felgi oraz impregnaty wnętrza. Istnieje jednak możliwość rozszerzenia oferty o folie ochronne, przyciemniające i kolorowe – podkreśla Bartosz Liszkowski.
Co prawda, ze względu na zakup dodatkowych narzędzi i materiałów trzeba wówczas liczyć się z nieco większymi kosztami inwestycji, ale wydatek rekompensują większe obroty (48 tys. zł netto) i ostatecznie zysk (20 460 tys. zł netto). Podane kwoty pochodzą jednak z jednego źródła dochodu, czyli z obsługi klienta detalicznego. Jak twierdzi Bartosz Liszkowski, franczyzobiorcy Ziebarta mogą zarobić o wiele więcej. Wszystko zależy od ich aktywności i zaangażowania. Klientami firmy, oprócz pojedynczych kierowców są też bowiem korporacje oraz tzw. sektor automotiv czyli dealerzy, komisy i serwisy samochodowe.
– Żadna inna firma w Polsce, oprócz Ziebarta, nie oferuje klientom komercyjnym usług detailingowych. Warto więc wykorzystać niszę, która pojedynczemu licencjobiorcy może w miesiącu wygenerować kilkadziesiąt tysięcy dodatkowego obrotu. Co więcej, współpraca z korporacjami przyciąga też ich pracowników, poszerzając Ziebartowi wolumen klientów detalicznych – mówi Bartosz Liszkowski.
W ramach współpracy franczyzowej amerykańska firma oferuje partnerom pomoc w przygotowaniu biznesplanu, w rekrutacji pracowników, regularne szkolenia techniczne i biznesowe dla całej załogi, pomoc w ocenie potencjału lokalizacji oraz bieżące wsparcie w trakcie prowadzonej działalności. Umowa franczyzowa podpisywana jest na okres 5 lat z możliwością przedłużenia.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej