Niższe koszty, większy zysk
Ziebart wprowadza nowe zasady do systemu franczyzowego. Nowością są przede wszystkim niższe koszty inwestycji i utrzymania biznesu.
Wywodząca się z USA firma Ziebart istnieje na rynku już ok. 60 lat i posiada ponad tysiąc salonów, w 33 krajach.
– Oferujemy partnerom elastyczny model współpracy. Licencjobiorcy mogą decydować o wielkości salonów oraz zakresie oferowanych usług detailingowych – mówi Bartosz Liszkowski, prezes Ziebart Polska.
Aktualnie firma umożliwia otwarcie salonu już za 10 tys. zł netto, w mieście liczącym od 100 tys. mieszkańców. Do tego należy dodać wydatek na sprzęt, narzędzia, środki i płyny niezbędne do realizacji usług, czyli ok. 40 tys. zł netto. Zakupy w tej cenie wystarczają jednak na cały rok.
– Działalność można prowadzić w garażu lub w podobnym pomieszczeniu. Lokal musi być ogrzewany i zamknięty. Wymagana wielkość powierzchni użytkowej to co najmniej 40 – 50 m2 oraz 20 m2 recepcji – dodaje Bartosz Liszkowski.
Jak twierdzi prezes Ziebarta, miesięczny obrót w tego typu placówce wynosi ok. 16 tys. zł netto. Po odliczeniu stałych kosztów, zysk kształtuje się na poziomie ok. 7 tys. zł netto.
– W takim punkcie oferujemy podstawowy zakres usług, czyli ultrapedantyczne czyszczenie auta w środku i na zewnątrz, powłoki ochronne na lakier i felgi oraz impregnaty wnętrza. Istnieje jednak możliwość rozszerzenia oferty o folie ochronne, przyciemniające i kolorowe – podkreśla Bartosz Liszkowski.
Co prawda, ze względu na zakup dodatkowych narzędzi i materiałów trzeba wówczas liczyć się z nieco większymi kosztami inwestycji, ale wydatek rekompensują większe obroty (48 tys. zł netto) i ostatecznie zysk (20 460 tys. zł netto). Podane kwoty pochodzą jednak z jednego źródła dochodu, czyli z obsługi klienta detalicznego. Jak twierdzi Bartosz Liszkowski, franczyzobiorcy Ziebarta mogą zarobić o wiele więcej. Wszystko zależy od ich aktywności i zaangażowania. Klientami firmy, oprócz pojedynczych kierowców są też bowiem korporacje oraz tzw. sektor automotiv czyli dealerzy, komisy i serwisy samochodowe.
– Żadna inna firma w Polsce, oprócz Ziebarta, nie oferuje klientom komercyjnym usług detailingowych. Warto więc wykorzystać niszę, która pojedynczemu licencjobiorcy może w miesiącu wygenerować kilkadziesiąt tysięcy dodatkowego obrotu. Co więcej, współpraca z korporacjami przyciąga też ich pracowników, poszerzając Ziebartowi wolumen klientów detalicznych – mówi Bartosz Liszkowski.
W ramach współpracy franczyzowej amerykańska firma oferuje partnerom pomoc w przygotowaniu biznesplanu, w rekrutacji pracowników, regularne szkolenia techniczne i biznesowe dla całej załogi, pomoc w ocenie potencjału lokalizacji oraz bieżące wsparcie w trakcie prowadzonej działalności. Umowa franczyzowa podpisywana jest na okres 5 lat z możliwością przedłużenia.
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży art. motoryzacyjne i rolnicze
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


