Lody idą w Polskę
Lody Bonano chcą mieć swoje punkty już w trzytysięcznych miejscowościach. Franczyzobiorcy mogą wybierać z kilku modeli współpracy.
Obecny sezon Lody Bonano rozpoczęły z ponad 260 punktami prowadzonymi przez franczyzobiorców i 9 własnymi lodziarniami.
- Jednak te liczby zmieniają się w zasadzie z dnia na dzień , bo wciąż zgłaszają się kolejni chętni. A we wprowadzonym w tym roku przez sieć wariancie współpracy „Lodziarnia od zaraz” uruchomienie nowego punktu to w zasadzie kwestia kilku dni – mówi Dorota Tyborowska, manager ds. rozwoju sieci Lody Bonano. - Spodziewamy się, że utrzymamy ubiegłoroczną dynamikę wzrostu. W zeszłym roku przybyło nam 40 placówek.
Sieć Lodów Bonano w niektórych rejonach Polski – takich jak Mazowsze, Podlasie czy Lubelszczyzna jest dość gęsta. Więcej wolnych lokalizacji jest np. na Dolnym Śląsku, Podkarpaciu czy w Małopolsce. Oprócz dużych miast oraz miejscowości letniskowych, marka spogląda też obecnie przychylnym okiem na małe miejscowości, liczące powyżej 3 tys. mieszkańców. Franczyzodawca zawsze doradzi w wyborze odpowiedniej lokalizacji.
- O powodzeniu lub porażce lodziarni decyduje w głównej mierze lokalizacja. A my, bazując na bogatym doświadczeniu, potrafimy już dość precyzyjnie przewidzieć, czy dane miejsce jest odpowiednie, czy też może jednak zbyt ryzykowne – podkreśla Dorota Tyborowska. - Nie można przy tym lekceważyć statystyk. Dziesięć lodziarni w 10-tysięcznym miasteczku w zupełności zaspakaja lokalny popyt.
Franczyzobiorcy mogą wybrać spośród pięciu wariantów współpracy. W ostatnich latach największym powodzeniem cieszył się model lodziarni stacjonarnej. Według danych licencjodawcy, wybierało go około 90 proc. franczyzobiorców. Koszty inwestycji zaczynają się od kwoty 15,5 tys. zł netto. Potrzebny jest własny lub wynajęty lokal o powierzchni minimum 10 m2.
W format Bonano Holiday – popularny zwłaszcza w miejscowościach turystycznych - trzeba zainwestować ok. 14 tys. zł netto. Trzeci format to wyspa lodowa w galerii handlowej, która pozwala na prowadzenie sprzedaży przez cały rok. Koszt inwestycji w tym przypadku to minimum ok. 25 tys. zł. Z kolei największą mobilność sprzedaży umożliwia lodobus. Ta forma współpracy franczyzowej w wersji standard wiąże się z comiesięczną opłatą 4,9 tys. zł netto, w przypadku dzierżawy.
- W tym sezonie wprowadziliśmy nowy koncept Lody Bonano MIX. Od tego sezonu w lokalach, które zdecydowały się na opcję MIX, pojawiło się proste, graficzne, kolorowe menu. Klient sam może zdecydować jaki chce deser i w jaki sposób ma ochotę go skomponować wybierając dodatki lub wybrać gotowy produkt – dodaje Dorota Tyborowska.
Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Jest natomiast opłata marketingowa w wysokości 150 zł miesięcznie, pobierana przez okres działalności lodziarni - czyli nie dłużej niż przez 6 miesięcy. Obowiązuje też stała miesięczna opłata franczyzowa, a jej wysokość jest różna w zależności od wybranego modelu współpracy. W przypadku punktów sezonowych, otwartych przez pół roku opłata wynosi 600 zł – dotyczy to zarówno lodziarni tradycyjnej (okres pół roku) jak i Bonano Holiday (3 miesiące). Z kolei w lokalach całorocznych - czyli wyspach w galeriach handlowych jest to koszt 400 zł miesięcznie, płatne przez cały rok.
- Franczyzobiorcy otrzymują nasze wsparcie na każdym etapie – zapewnia Dorota Tyborowska. - Na początku każdy z nich przechodzi cykl szkoleń sprzedażowych, marketingowych czy też z zakresu zarządzania zespołem. Najważniejsze informacje otrzymuje też w formie podręcznika operacyjnego. Wspólnie ustalamy projekt lokalu i jego aranżację. W momencie uruchamiania lodziarni oferujemy pomoc marketingową i promocyjną, tak by nowy lokal zaistniał w świadomości potencjalnych klientów. Realizujemy ogólnopolskie kampanie reklamowe i promocyjne, konkursy dla klientów z wartościowymi nagrodami, emisje spotów reklamowych. Istniejemy w mediach społecznościowych i tradycyjnych.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
Tokyo Chessecake Bakery
Cukiernie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

