Firma na wyspie
– Inwestycja w stoisko z kosmetykami może się zwrócić po dziewięciu miesiącach – mówi Agnieszka Sęczkowska, kierownik ds. rozwoju sieci detalicznej Golden Rose.
Jak przebiega rozwój sieci Golden Rose?
Sieć naszych placówek liczy blisko 80 punktów. Dwa z nich otwarto w tym roku – w Łodzi i Kaliszu. Mamy swoje stoiska firmowe lub franczyzowe w każdym województwie. Obecnie trwają rozmowy z galeriami, w których planowane są kolejne otwarcia.
Gdzie można otworzyć placówkę z waszym szyldem?
Skupiamy się na otwarciach w centrach handlowych, w miastach liczących ponad 60 tys. mieszkańców. Wybieramy galerie handlowe, które cieszą się największą popularnością w danym mieście i przyciągają klientów urozmaiconą ofertą. Bardziej stawiamy na wolnostojące wyspy niż sklepy. Wyspa generuje dużo niższe koszty niż sklep, co jest kluczowe przy prowadzeniu działalności. Ten model od samego początku proponujemy naszym partnerom franczyzowym, i jak do tej pory sprawdza się.
Co jest największym wyzwaniem przy uruchamianiu punktu?
Dla sukcesu w tym biznesie kluczowa jest lokalizacja. Atrakcyjne centra handlowe często posiadają wieloletnie umowy z najemcami, uniemożliwiające wejście nowej marki przez kilka następnych lat. Z wyspami handlowymi jest co prawda trochę prościej, jednak również to należy wziąć pod uwagę przygotowując się do otwarcia stoiska franczyzowego. Staramy się zawsze doradzać w doborze lokalizacji, m.in. analizując nasycenie rynku w danym regionie. Są miasta, w których otwarto już od 4 do 6 punktów Golden Rose i otwieranie kolejnego nie ma najmniejszego sensu.
Ile trzeba wydać na inwestycję?
Nasze standardowe stoisko handlowe użyczamy franczyzobiorcy nieodpłatnie. Kwota, potrzebna na start inwestycji, to zazwyczaj ok. 50 tys. zł. Jest przeznaczana na: opłatę wstępną – 20 tys. zł, zatowarowanie wyspy – 25 tys. zł, sprzęt (kasa fiskalna, komputer) – 5 tys. zł. Nie ma żadnych opłat miesięcznych. Licencjobiorcy zarabiają na marży. Przy pełnym zaangażowaniu w prowadzenie biznesu zwrot z inwestycji jest możliwy do uzyskania po dziewięciu miesiącach od rozpoczęcia sprzedaży.
Rozmawiała Monika-Wojniak-Żyłowska
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży kosmetyki, biżuteria, upominki
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

