Telefon z wyspy

Franczyzobiorca teleExpert może sam zdecydować, jaki towar będzie sprzedawał na stoisku. Franczyzodawca zadba natomiast, aby mógł go kupić w okazyjnej cenie.
W teleExpert sprzedasz i naprawisz telefon oraz kupisz niezbędne akcesoria, etui ochronne, zestawy głośnomówiące czy uchwyty samochodowe. Firma specjalizuje się w naprawie telefonów i tabletów. Pomaga również w serwisie innych urządzeń, komputerów czy nawigacji samochodowej. Sklepy teleExpert znajdują się w Polsce, Wielkiej Brytanii i Dubaju. Rok temu pomysłodawcy konceptu rozpoczęli rozwój we franczyzie w Polski. Obecnie w naszym kraju działa 7 sklepów własnych i 7 franczyzowych. Większość punktów jest zlokalizowana w Trójmieście.
Franczyzobiorcy podejmują wyzwanie
Franczyzobiorca teleExpert sam decyduje, jakiego towaru najbardziej potrzebuje. Potem zamawia go bezpośrednio z hurtowni, od dostawców z Polski i z zagranicy. Franczyzodawca nie macza palców w zamówieniach, przekazuje pałeczkę licencjobiorcy. – Dajemy franczyzobiorcom hasła i loginy do hurtowni, dzięki czemu mogą zamawiać produkty samodzielnie – mówi Dominik Domański z sieci teleExpert. Poza dostępem do platformy zakupowej, franczyzobiorca może liczyć na zniżki hurtowe na zamówione towary. Na wstępie nie musi mieć doświadczenia w branży GSM, właściciele przekazują mu potrzebną wiedzę. Otrzymuje też wsparcie w marketingu, sprawach księgowych i prawnych. Wraz z załogą przechodzi szkolenia sprzedażowe i z zakresu obsługi serwisowej urządzeń. W sklepie z artykułami GSM powinny pracować 2-3 osoby. Co ważne, licencjobiorca może swobodnie decydować o swoim czasie pracy. Wielu partnerów w biznesie poza prowadzeniem punktu we franczyzie, zajmuje się inną działalnością gospodarczą.
Około 80 proc. placówek teleExpert działa w formie wyspy, reszta to typowe sklepy. – Decydujemy się na otwieranie stoisk głównie w centrach handlowych, gdzie możemy liczyć na stały przepływ klientów. Akceptujemy również lokale przy głównych ulicach miast i dworcach – mówi Dominik Domański. Właściciele podkreślają, że znalezienie odpowiedniego miejsca na sklep GSM w galerii handlowej to trudny orzech do zgryzienia. Licencjobiorcy muszą stanąć do walki o wolne wyspy nie tylko z innymi operatorami GSM, lecz także z pozostałymi lokalami handlowo-usługowymi. Z tego powodu pomysłodawcy stawiają na relację partnerską. Umowy najmu są negocjowane wspólnie przez dawcę i biorcę licencji franczyzowej. Obecnie z uwagi na nową ustawę handlową, franczyzobiorcy muszą podjąć rękawicę i zawalczyć o dodatkowych klientów. – Mocno odczuliśmy skutki zakazu handlu w niedzielę. W sobotę czy poniedziałek nie generujemy takich obrotów, które mogłyby wynagrodzić niedzielne straty – podkreśla Dominik Domański
Miejsce w galerii na wagę złota
Zanim nowy lokal franczyzowy ruszy pełną parą, franczyzobiorca musi zainwestować minimum 50 tys. zł. Kwota pokrywa zakup akcesoriów, telefonów, mebli, oprogramowania, drukarek, komputerów, kas fiskalnych i sprzętu serwisowego. Do kosztów inwestycji zalicza się również opłata wstępna, która wynosi 5 tys. zł. Zwrotu z inwestycji można spodziewać się po 1-1,5 roku od otwarcia sklepu. Wysokość miesięcznej opłaty licencyjnej waha się między 500 zł a 1,5 tys. zł i zależy od lokalizacji sklepu. – Konkurencja śledzi nasze poczynania. Jeśli galeria handlowa jest bardziej oblegana i znajduje się w niej więcej punktów GSM, pobieramy wyższą opłatę miesięczną. Wówczas musimy włożyć więcej wysiłku w negocjacje warunków najmu. Dotyczy to głównie 10 największych galerii w Polsce – tłumaczy Dominik Domański. Największą część kosztów miesięcznych generuje wynagrodzenie dla pracowników i czynsz za lokal. Miesięczny czynsz wynosi od 2 tys. zł netto do nawet 22 tys. zł netto w popularnym centrum handlowym.
Franczyzodawcy nie pobierają dodatkowej opłaty marketingowej. Ze swojej strony zapewniają reklamę w mediach społecznościowych, pozycjonowanie i google adwords. Prowadzą również bloga teleExpert. Jeśli franczyzobiorca wyrazi taką chęć, może wyjść z propozycją dodatkowej kampanii marketingowej.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej