Franczyza wciąż rozchwytywana

Z każdym rokiem coraz więcej
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W miarę jak rynek franczyzy w Polsce dojrzewa, powiększa się grono firm uruchomionych w oparciu o licencje znanych marek. W 2015 roku przybyło 2 568 punktów licencyjnych, w 2016 – 2 943, a ubiegły rok przyniósł kolejny rekord – wzrost o 4 356. Łączna liczba placówek licencyjnych sięgnęła 75 865, najwięcej w historii. Pod tym względem rok 2017 był szczególnie udany dla spółki Żabka, która powiększyła swoją sieć o ponad 1,1 tys. punktów. O ponad 700 placówek urósł inny handlowy franczyzodawca, Livio.
 – Wzrost liczby placówek franczyzowych stanowi dowód na to, że franczyza cieszy się rosnącą popularnością wśród Polaków. Warto jednocześnie zauważyć, że najszybciej rozwijają się koncepty handlowe, charakteryzujące się niską kwotą inwestycji wymaganą od franczyzobiorcy. Po raz kolejny potwierdza się, że szczególnie chętnie sięgamy po niedrogie koncepty licencyjne – komentuje Michał Wiśniewski, dyrektor działu doradztwa we franczyzie PROFIT system.

2017 rok na rynku franczyzy zamknął się liczbą 1 212 sieci. Na licencji zadebiutowało 108 przedsiębiorstw, a 68 zakończyło działalność we franczyzie. To dane zbliżone do tych zanotowanych w roku 2016, kiedy do grona franczyzodawców dołączyło 112 firm, a z rozwoju na licencji zrezygnowało 62. Na rynek weszły m.in. takie marki, jak W.Kruk, Krowarzywa, Zakłady Ceramiczne Bolesławiec, Victoria’s Secret czy Disco VR. Nie brakowało jednak i spektakularnych upadłości, jak w przypadku delikatesów Alma.  

Ostatecznie w ubiegłym roku liczba systemów licencyjnych wzrosła o 40, czyli o 10 mniej niż w 2016. To zarazem najniższa dynamika od 2006 roku, w którym rynek urósł raptem o 19 konceptów. Zdaniem autorów „Raportu o franczyzie w Polsce 2018”, w kolejnych latach rynek powinien rozwijać się w stabilnym tempie, zbliżonym do ubiegłorocznego.
 – Prognozujemy, że na koniec 2018 roku na polskim rynku działać będzie 1 250 systemów franczyzowych, a liczba zrzeszonych w nich placówek sięgnie 78 tys. Największym franczyzodawcom raczej trudno będzie powtórzyć tempo ekspansji zanotowane w 2017 roku. Nie wiemy natomiast jeszcze, w jakim stopniu franczyzodawcy odczują negatywny wpływ zmian w prawie, w szczególności wprowadzonego w tym roku zakazu handlu w niedzielę – mówi Michał Wiśniewski.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €