Aligator ma nowego właściciela
PSH Nasz Sklep kupił 100 proc. udziałów w sieci sklepów Aligator. Właścicieli i ajentów małych sklepów osiedlowych czekają zmiany.
Przedstawiciele Naszego Sklepu zapewniają, że będą to wyłącznie zmiany na dobre.
– Przede wszystkim sklepy Aligatora mają teraz towar. Jego brak był największą bolączką właścicieli placówek – mówi Rafał Melanowicz, dyrektor sklepów własnych PPHU Specjał Sp. z o.o. – Branding placówek na tą chwilę nie ulegnie zmianie. Sklepy będą zarządzane przez dział Nasz Sklep – zapewniają przedstawiciele biura prasowego PSH Nasz Sklep.
Sieć Aligator działa jako placówki własne i ajencyjne, w ofercie mają głównie alkohole, papierosy, przekąski, owoce i warzywa. – Zależy nam przede wszystkim na uruchomieniu w sklepach dawnego Aligatora kategorii freshowych, czyli stoisk typu mięso-wędliny oraz nabiałowych. Będziemy także poszerzać ofertę owoców i warzyw, aktualnie jest zbyt skromna – mówi Rafał Melanowicz. – W każdym sklepie będziemy także kolportować gazetkę, co według naszych doświadczeń znacząco podniesie obroty.
Dyrektor sklepów własnych uprzedza, że proces wdrażania zmian nie jest łatwy, bo wiąże się ze sporymi inwestycjami. – Musimy szacować każdą złotówkę – mówi Rafał Melanowicz. Na razie jednak nie chciał nam zdradzić wysokości oszacowanej inwestycji, bowiem jego zdaniem jest na to za wcześnie. – Obraz poniesionych kosztów jest w tym momencie niepełny – dodaje.
22 sklepy sieci Aligator działają w 19 miastach, w województwie dolnośląskim, opolskim i śląskim. Placówki Aligatora zwykle mieszczą się na niewielkiej powierzchni, od 80 m2 do 120 m2. Pojedyncze placówki notują średnio 60-120 tys. zł obrotów miesięcznie.
– Zmierzamy do tego, aby w sieci Nasz Sklep było jak najwięcej sklepów ajencyjnych, z doświadczenia naszego i przedsiębiorców wynika, że jest to najkorzystniejszy układ dla obu stron – mówi Rafał Melanowicz, dyrektor sklepów własnych.
– Sklepy działają w bardzo dobrych lokalizacjach i mają spory potencjał – potwierdzają przedstawiciele biura prasowego PSH Nasz Sklep. – Liczymy na szybkie efekty wzrostu sprzedaży w tych placówkach handlowych. W planach Naszego Sklepu jest poszerzenie asortymentu szczególnie o pozycje sprawdzone w sklepach własnych Nasz Sklep, sądzimy że ich zaimplementowanie znacząco przyczyni się do wzrostu obrotów w tych sklepach. Aktualnie w sieci sklepów własnych jest ośmiu koordynatorów.
W miejscowościach, w których działają dawne Aligatory nie ma innych Naszych Sklepów. Konkurencją wewnętrzną dla nich są placówki Rabat Detal, nad którymi Grupa Kapitałowa Specjał przejęła niedawno kontrolę. W skład tej sieci wchodzi ok. 1,2 tys. sklepów franczyzowych zlokalizowanych w 12 województwach. To efekt nabycia od PGD większościowego pakietu akcji w spółce Rabat Detal przez spółkę Nasz Sklep, wchodzącą w skład GK Specjał.
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


