Aligator ma nowego właściciela

PSH Nasz Sklep kupił 100 proc. udziałów w sieci sklepów Aligator. Właścicieli i ajentów małych sklepów osiedlowych czekają zmiany.
Przedstawiciele Naszego Sklepu zapewniają, że będą to wyłącznie zmiany na dobre.
– Przede wszystkim sklepy Aligatora mają teraz towar. Jego brak był największą bolączką właścicieli placówek – mówi Rafał Melanowicz, dyrektor sklepów własnych PPHU Specjał Sp. z o.o. – Branding placówek na tą chwilę nie ulegnie zmianie. Sklepy będą zarządzane przez dział Nasz Sklep – zapewniają przedstawiciele biura prasowego PSH Nasz Sklep.
Sieć Aligator działa jako placówki własne i ajencyjne, w ofercie mają głównie alkohole, papierosy, przekąski, owoce i warzywa. – Zależy nam przede wszystkim na uruchomieniu w sklepach dawnego Aligatora kategorii freshowych, czyli stoisk typu mięso-wędliny oraz nabiałowych. Będziemy także poszerzać ofertę owoców i warzyw, aktualnie jest zbyt skromna – mówi Rafał Melanowicz. – W każdym sklepie będziemy także kolportować gazetkę, co według naszych doświadczeń znacząco podniesie obroty.
Dyrektor sklepów własnych uprzedza, że proces wdrażania zmian nie jest łatwy, bo wiąże się ze sporymi inwestycjami. – Musimy szacować każdą złotówkę – mówi Rafał Melanowicz. Na razie jednak nie chciał nam zdradzić wysokości oszacowanej inwestycji, bowiem jego zdaniem jest na to za wcześnie. – Obraz poniesionych kosztów jest w tym momencie niepełny – dodaje.
22 sklepy sieci Aligator działają w 19 miastach, w województwie dolnośląskim, opolskim i śląskim. Placówki Aligatora zwykle mieszczą się na niewielkiej powierzchni, od 80 m2 do 120 m2. Pojedyncze placówki notują średnio 60-120 tys. zł obrotów miesięcznie.
– Zmierzamy do tego, aby w sieci Nasz Sklep było jak najwięcej sklepów ajencyjnych, z doświadczenia naszego i przedsiębiorców wynika, że jest to najkorzystniejszy układ dla obu stron – mówi Rafał Melanowicz, dyrektor sklepów własnych.
– Sklepy działają w bardzo dobrych lokalizacjach i mają spory potencjał – potwierdzają przedstawiciele biura prasowego PSH Nasz Sklep. – Liczymy na szybkie efekty wzrostu sprzedaży w tych placówkach handlowych. W planach Naszego Sklepu jest poszerzenie asortymentu szczególnie o pozycje sprawdzone w sklepach własnych Nasz Sklep, sądzimy że ich zaimplementowanie znacząco przyczyni się do wzrostu obrotów w tych sklepach. Aktualnie w sieci sklepów własnych jest ośmiu koordynatorów.
W miejscowościach, w których działają dawne Aligatory nie ma innych Naszych Sklepów. Konkurencją wewnętrzną dla nich są placówki Rabat Detal, nad którymi Grupa Kapitałowa Specjał przejęła niedawno kontrolę. W skład tej sieci wchodzi ok. 1,2 tys. sklepów franczyzowych zlokalizowanych w 12 województwach. To efekt nabycia od PGD większościowego pakietu akcji w spółce Rabat Detal przez spółkę Nasz Sklep, wchodzącą w skład GK Specjał.
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej