PKN - umowy franczyzowe dla 200 stacji
Polski Koncern Naftowy w ramach projektu nowych umów franchisingowych chce pozyskać ok. 200 stacji, które uzupełniłyby dotychczasową sieć i wypełniły nisze rynkowe
Chodzi m.in. o zagospodarowanie segmentu obiektów dyskontowych, gdzie sprzedawano by stosunkowo tanie paliwo, a oferowano mniej usług - poinformował "Stację Benzynową" koncern.
Założenia programu franczyzy obejmują także:ujednolicenie na wszystkich stacjach „polityki marki" (zastąpienie logo Petrochemii Płock nowym Orlenu), wprowadzenie spójnej strategii marketingowej i jednolitej oferty dla klientów oraz uzyskanie przez koncern przychodów przy ograniczonych nakładach inwestycyjnych. PKN chce mieć docelowo co najmniej jedną stację benzynową w każdej miejscowości liczącej minimum 10 tyś. mieszkańców.
Przedstawiciele Stowarzyszenia Właścicieli Patronackich Stacji Paliw PKN Orlen chcą zaskarżyć do sądu płocką spółkę - dowiedziała się „Stacja Benzynowa".
Stacje patronackie oskarżają Orlen o nieprzestrzeganie umów. - W nich było zapisane, że będziemy kupować paliwo po cenach preferencyjnych, czyli najniższych spośród wszystkich innych kontrahentów Orlenu. Tymczasem jesteśmy daleko z tylu za zaopatrującymi się w Płocku zagranicznymi koncernami, które w ubiegłym roku kupowały paliwa średnio 8 groszy na litrze taniej niż, my - wyjaśnia jeden z członków Zarządu stowarzyszenia.
Z tego powodu właściciele patronackich stacji PKN stracili ponad 120 mln zł. Konflikt zaostrzył się po tym,jak prowadzone od maja negocjacje między właścicielami stacji patronackich PKN Orlen a zarządem koncernu zakończyły się fiaskiem. - Rozmowy w sprawie wypracowania warunków korzystniejszego zakupu paliwa od operatora nie przyniosły rezultatów. Obecna sytuacja sprawia, że mamy najdroższe paliwo, tracimy klientów i lokalne rynki - twierdzi przedstawiciel „niebieskich" (stacje z logo Petrochemii).
Jak zapewnia PKN, problemy mają rozwiązać nowe umowy franchisingowe. Projekt przewiduje pięcioletni okres współpracy, spójną strategię marketingową i ujednolicenie tzw. polityki marki.
Więcej: Stacja Benzynowa, listopad 2002, nr 11, str.16 i 22Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...