Zjedzona Telepizza

Spółka AmRest podpisała umowę zakupu 100 proc. udziałów w Telepizza Polska. Łączna cena transakcji to ok. 8 mln euro. Co dalej z franczyzobiorcami Telepizzy?
Na odpowiedź na to pytanie musimy jeszcze poczekać. – Dopóki transakcja nie jest ostatecznie zamknięta, nie możemy udzielać więcej informacji niż to, co zostało zawarte w oficjalnym komunikacie – odpowiedział nam Adrian Wnęk, koordynator ds. PR AmRest.
We wspomnianym komunikacie czytamy m.in. lakoniczną wypowiedź Moniki Czyż, prezydent Pizza Hut w AmRest: – Ta transakcja to przypieczętowanie pozycji AmRest jako lidera w segmencie pizzerii oraz dostaw posiłków do domu. Jednocześnie chcielibyśmy serdecznie powitać w naszym zespole wszystkich pracowników oraz franczyzobiorców Telepizza w Polsce. Z niecierpliwością czekamy na wspólną pracę nad stworzeniem wyjątkowej oferty dla klientów, łączącej najwyższej jakości produkty z profesjonalną usługą dostawy.
Z oficajlnego komunikatu dowiadujemy się również, że finalizacja umowy spodziewana jest w najbliższych miesiącach, po uzyskaniu odpowiednich zgód organów antymonopolowych. AmRest nabędzie 100 proc. udziałów w spółce Telepizza Poland. Wartość transakcji szacowana jest na kwotę 8 mln EUR, przy czym ostateczna cena zostanie potwierdzona w dniu zamknięcia transakcji.
Przedstawiciele Telepizzy nie chcieli komentować komunikatu wydanego przez spółkę AmRest.
Obecnie sieć Telepizzy liczy 107 restauracji, z których 71 zarządzanych jest przez franczyzobiorców. Restauracje własne (36 lokali) prowadzone są przez Telepizza Polska. W roku 2017 sieć wygenerowała sprzedaż na poziomie ok. 103 mln zł. Szacowane skonsolidowane przychody Telepizza Polska wyniosły mniej więcej 73 mln zł.
Tymczasem jeszcze w styczniu tego roku Telepizza informowała o otwieraniu nowych punktów franczyzowych w centrach handlowych. Jak udało nam się ustalić rozmowy AmRest z Telepizzą trwały od ponad pół roku i w tym czasie działania marketingowe związane z budowaniem franczyzy były wygaszane. Równolegle właściciel Telepizzy kierował biznes w stronę zakładania punktów własnych, na rzecz rezygnacji z franczyzy. Punkty, które radziły sobie gorzej przechodziły plany naprawcze lub były zamykane.
Dziś największa niewiadoma dotyczy przedsiębiorców, którzy nadal prowadzą lokale Telepizzy. Czy AmRest zdecyduje się na odkupienie pizzerii należących do franczyzobiorców i przekształci je we własne pod logo Pizza Hut? A może zaoferuje licencjobiorcom nowe warunki współpracy? Jedną z możliwość jest też przekształceniu sieci pizzerii Telepizzy w Pizzę Hut Light. Będziemy śledzić rozwój wydarzeń i informować.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...