Zjedzona Telepizza

Spółka AmRest podpisała umowę zakupu 100 proc. udziałów w Telepizza Polska. Łączna cena transakcji to ok. 8 mln euro. Co dalej z franczyzobiorcami Telepizzy?
Na odpowiedź na to pytanie musimy jeszcze poczekać. – Dopóki transakcja nie jest ostatecznie zamknięta, nie możemy udzielać więcej informacji niż to, co zostało zawarte w oficjalnym komunikacie – odpowiedział nam Adrian Wnęk, koordynator ds. PR AmRest.
We wspomnianym komunikacie czytamy m.in. lakoniczną wypowiedź Moniki Czyż, prezydent Pizza Hut w AmRest: – Ta transakcja to przypieczętowanie pozycji AmRest jako lidera w segmencie pizzerii oraz dostaw posiłków do domu. Jednocześnie chcielibyśmy serdecznie powitać w naszym zespole wszystkich pracowników oraz franczyzobiorców Telepizza w Polsce. Z niecierpliwością czekamy na wspólną pracę nad stworzeniem wyjątkowej oferty dla klientów, łączącej najwyższej jakości produkty z profesjonalną usługą dostawy.
Z oficajlnego komunikatu dowiadujemy się również, że finalizacja umowy spodziewana jest w najbliższych miesiącach, po uzyskaniu odpowiednich zgód organów antymonopolowych. AmRest nabędzie 100 proc. udziałów w spółce Telepizza Poland. Wartość transakcji szacowana jest na kwotę 8 mln EUR, przy czym ostateczna cena zostanie potwierdzona w dniu zamknięcia transakcji.
Przedstawiciele Telepizzy nie chcieli komentować komunikatu wydanego przez spółkę AmRest.
Obecnie sieć Telepizzy liczy 107 restauracji, z których 71 zarządzanych jest przez franczyzobiorców. Restauracje własne (36 lokali) prowadzone są przez Telepizza Polska. W roku 2017 sieć wygenerowała sprzedaż na poziomie ok. 103 mln zł. Szacowane skonsolidowane przychody Telepizza Polska wyniosły mniej więcej 73 mln zł.
Tymczasem jeszcze w styczniu tego roku Telepizza informowała o otwieraniu nowych punktów franczyzowych w centrach handlowych. Jak udało nam się ustalić rozmowy AmRest z Telepizzą trwały od ponad pół roku i w tym czasie działania marketingowe związane z budowaniem franczyzy były wygaszane. Równolegle właściciel Telepizzy kierował biznes w stronę zakładania punktów własnych, na rzecz rezygnacji z franczyzy. Punkty, które radziły sobie gorzej przechodziły plany naprawcze lub były zamykane.
Dziś największa niewiadoma dotyczy przedsiębiorców, którzy nadal prowadzą lokale Telepizzy. Czy AmRest zdecyduje się na odkupienie pizzerii należących do franczyzobiorców i przekształci je we własne pod logo Pizza Hut? A może zaoferuje licencjobiorcom nowe warunki współpracy? Jedną z możliwość jest też przekształceniu sieci pizzerii Telepizzy w Pizzę Hut Light. Będziemy śledzić rozwój wydarzeń i informować.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej