Alkoholowy wyskok Dużego Bena

Lepszy miks sprzedaży
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Jak powstał koncept Dużego Bena?
Prace nad konceptem rozpoczęliśmy w drugiej połowie 2015 r. Wówczas intensywnie obserwowaliśmy rynek sklepów alkoholowych. Zorganizowaliśmy ogólnopolskie badania konsumenckie, by zrozumieć, w jaki sposób Polacy chcą kupować alkohol i jak powinien wyglądać idealny sklep monopolowy. Jednocześnie poznawaliśmy i porównywaliśmy inne dostępne formaty tego typu sklepów. Odwiedziliśmy setki miejsc zarówno w Polsce, jak i w krajach z rozwiniętym rynkiem sprzedaży alkoholu, tj. w Niemczech, Wielkiej Brytanii czy Stanach Zjednoczonych. Te doświadczenia i zebrane informacje pozwoliły nam wypracować koncepcję Dużego Bena. Po niespełna roku – w maju 2016 r. – otworzyliśmy pierwszy sklep w Poznaniu.

Co miało decydujący wpływ w fazie testowej na decyzję o utworzeniu tej sieci?
Oczywiście potencjał rynku oraz wyniki osiągnięte w sklepach testowych. Sprzedaż w Dużym Benie jest zazwyczaj większa niż w przeciętnym sklepie monopolowym. Dodatkowo odnotowujemy zdecydowanie lepszy miks sprzedaży (tzw. split kategorii), pozwalający generować wyższy średni koszyk oraz lepszą marżę.

Dlaczego przedsiębiorca miałby zainwestować właśnie w ten koncept?
Duży Ben to nowoczesna sieć sklepów monopolowych. Koncept oferuje rozwiązania, które do tej pory nie były dostępne w sklepach o podobnym profilu. Z punktu widzenia inwestycji we franczyzę, bariery wejścia w nasz koncept nie są duże. Bardzo mocno pomagamy przedsiębiorcy w przygotowaniu placówki do otwarcia, organizujemy szkolenia dla pracowników, a także wspieramy promocję sklepu, m.in. współorganizując samo otwarcie sklepu. Przedsiębiorca może liczyć na pełne wsparcie opiekuna sklepu, profesjonalnie przygotowane akcje i materiały marketingowe. Oczywiście bardzo ważnym argumentem jest również siła zakupowa Eurocash. Budowanie skali i konsolidowanie rynku, które pozwala Grupie skutecznie negocjować ceny z dostawcami. Wszystko po to, by zapewnić naszym klientom, przedsiębiorcom możliwości do skutecznego konkurowania z dyskontami i supermarketami.

Jakie koszty musi ponieść przedsiębiorca, inwestując w Dużego Bena?
Franczyzobiorca inwestuje jedynie w odpowiednie przygotowanie sali sprzedaży i zaplecza według standardów określonych w umowie (glazura, kolor ścian, oświetlenie sali, wyposażenie pomieszczeń sanitarnych, socjalnych i biurowych), a także uiszcza opłatę 10 tys. zł za wejście do sieci. Przedsiębiorca powinien też uwzględnić koszt zakupu drukarki fiskalnej oraz opłatę za koncesję na sprzedaż alkoholu. Realnie koszty całości inwestycji wynoszą od 20 do 30 tys. zł. Co ważne, całe wyposażenie oraz oznakowanie placówki dostarcza Grupa Eurocash. Dodatkowo koszty pierwszego zatowarowania sklepu mogą być rozłożone na 6 miesięcy, co pozwala finansować je z bieżącej działalności. Inwestycja ze strony Dużego Bena w lokal jest dwukrotnie wyższa – oferujemy pełne wyposażenie sali sprzedaży (kasy, regały, komunikacja) oraz oznakowanie zewnętrzne.

Jakie warunki musi spełnić potencjalny franczyzobiorca?
Ogromną zaletą jest posiadane doświadczenie w prowadzeniu sklepu z alkoholem i znajomość lokalnego rynku. Oczywiście konieczne jest prowadzenie własnej działalności gospodarczej.

Na jakie wsparcie ze strony Grupy Eurocash może liczyć franczyzobiorca?
Główne benefity dla franczyzobiorców to m.in. jasna, przejrzysta polityka cenowa, regularne wsparcie promocyjne i brak kosztów za wyposażenie sklepu. To także profesjonalne raporty sprzedaży, analizy rynkowe i porównawcze z najbliższą konkurencją oraz wsparcie marketingowe. Duży Ben prowadzi cykliczne akcje, dostarcza gotowe materiały drukowane i narzędzia wspomagające sprzedaż, organizuje też programy lojalnościowe. Dostarczamy także nowoczesne technologie służące kontroli funkcjonowania biznesu. Podsumowując franczyzobiorca Grupy Eurocash uzyskuje kompleksowe wsparcie: biznesowe, szkoleniowe, marketingowe oraz prawne.

Rozmawiała Joanna Konieczna

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €