Apetyt na burgery

Zdrowa Krowa otworzyła w tym roku już trzy lokale. Inwestycja w burgerownię to wydatek rzędu 200 tys. zł.
Specjalność lokali marki Zdrowa Krowa to burgery – ale nie w wydaniu fastfoodowym.
– Promujemy burgery z najwyższej jakości składników, począwszy od wołowiny i pieczywa, a kończąc na warzywach i dresingach – podkreśla Robert Kuc, franczyzodawca Zdrowej Krowy.
Obecnie pod tym szyldem działa sześć lokali stacjonarnych oraz dwa food trucki. Trzy restauracje powstały w tym roku – w Warszawie przy ul. Kasprzaka, na opolskim rynku oraz w Rybniku.
– Do końca roku zamierzamy zakontraktować jeszcze dwie umowy franczyzowe – mówi Robert Kuc. –Docelowo chcemy zbudować w Polsce sieć liczącą 20 lokali.
Burgerownie można otwierać zarówno w lokalizacjach przyulicznych (w centrach miast, ale też na osiedlach – jeśli rynek na to pozwala), jak i w galeriach handlowych. W tym ostatnim przypadku nie może to być jednak lokal w strefie food court. Wymagana powierzchnia to od 100 do 160 m2.
– Właściwej lokalizacji poszukujemy wspólnie z franczyzobiorcą. Jesteśmy z nim podczas negocjacji wysokości czynszu, podpisania umowy najmu i także później, na każdym etapie przygotowywania lokalu i uruchamiania biznesu – wylicza Robet Kuc.
Franczyzodawca udostępnia też kontakty do dostawców sprzętu gastronomicznego oraz dostawców produktów spożywczych, pomaga przy załatwianiu formalności z sanepidem i innymi instytucjami, ubezpieczycielem, ochroną itp. Wszyscy pracownicy lokalu (przy rekrutacji licencjodawca też może pomóc) przechodzą szkolenia, odpowiednie do zajmowanego przez siebie stanowiska.
Kwota inwestycji w restaurację jest uzależniona od stanu technicznego lokalu.
– Możemy przyjąć, że w przypadku lokalu o powierzchni 100 m2 wydatki inwestycyjne to ok. 200 tys. zł netto – mówi franczyzodawca Zdrowej Krowy.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 18 tys. zł netto. Bieżąca opłata franczyzowa to 6 proc. od obrotu miesięcznie. Do tego należy doliczyć 900 zł miesięcznej opłaty marketingowej (w tym zawiera się stała obsługa grafika, przygotowującego m.in. materiały promocyjne).
– Czas osiągnięcia przez restaurację rentowności zależy oczywiście od jej lokalizacji – zauważa Robert Kuc. – Z naszego doświadczenia wynika, że następuje to po trzech miesiącach od otwarcia. Jednak już na etapie analizy rynku, przed podjęciem decyzji o uruchomieniu lokalu, jesteśmy w stanie przewidzieć, jak szybko w danym miejscu lokal zacznie zarabiać na koszty stałe.
Franczyzodawca zapewnia, że trend na zdrowe i dobre jakościowo jedzenie ciągle się w Polsce umacnia. – Świadomość Polaków, dotycząca jedzenia jakościowego, a nie ilościowego jest coraz większa. Co nas bardzo cieszy, bo przykładamy dużą wagę do jakości serwowanych przez nas dań – podkreśla Robert Kuc. –Jeśli zdarzy się, że rynek się zmieni i wołowina stanie się dla konsumentów mniej atrakcyjna, dostosujemy się i wdrożymy inny produkt, ale oczywiście o równie wysokiej jakości.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...