Burgerownia w optymalnym rozmiarze

Wegańskie burgerownie pod szyldem Krowarzywa można otwierać w trzech formatach. Ile trzeba zainwestować?
W tym roku Krowarzywa otworzyła już trzy lokale (w Toruniu, Rzeszowie i Warszawie) i dzięki temu ma obecnie 10 placówek, z czego połowa działa we franczyzie.
– Naszym celem jest osiągnięcie liczby przynajmniej 15 lokali w Polsce oraz wejście na nowe rynki za granicą – mówi Marcin Suski, menedżer ds. franczyzy Krowarzywa. – Najchętniej spoglądamy na takie miasta, jak Szczecin, Bydgoszcz, Poznań, Łódź, Lublin, Katowice. Kluczowa jest dla nas jakość oraz stabilna pozycja naszej marki, dlatego starannie dobieramy partnerów do systemu franczyzowego.
Najatrakcyjniejsze lokalizacje to dla konceptu centra miast, miejsca o dużym natężeniu ruchu pieszego, np. deptak przy rynku. Odpowiednie będą również ulice gastronomiczne, skupiające popularne lokale i restauracje. Od niedawna Krowarzywa proponuje franczyzobiorcom do wyboru trzy różne modele burgerowni. Lokale można teraz otwierać w formacie S,M lub L. Najmniejszy model zakłada prowadzenie food trucka lub miniaturowego lokalu z ograniczonym menu. Model M to średni lokal, wielkości 50-80 m2, potencjalnie z ogródkiem gastronomicznym w sezonie letnim.
– Natomiast wersja L to duża restauracja, wielkości do 130 m2, zarezerwowana dla centrów największych miast, w których istnieje gwarancja zwrotu większych kosztów inwestycji, wynikających z dużej powierzchni lokalu – dodaje Marcin Suski.
Wydatki inwestycyjne zaczynają się od 80 tys. zł – ich ostateczna wysokość zależy głównie od wybranego modelu współpracy. Podobnie jak opłata wstępna, która – odpowiednio dla każdego formatu – wynosi 9,9 tys., 14,9 tys. oraz 19,9 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 5 proc. od obrotu.
– Nasz system szkoleń przygotowuje partnerów do prowadzenia działalności biznesowej, ale również pokazuje pracę na każdym stanowisku, podczas bieżącej działalności lokalu – na naszym własnym przykładzie. Dodatkowo, jesteśmy z naszym partnerem w ciągłym kontakcie w trakcie przygotowań do otwarcia – zapewnia Marcin Suski. – Największym wyzwaniem przy otwieraniu burgerowni jest znalezienie punktu, który będzie w najlepszej możliwej lokalizacji, ale również będzie generował jak najniższe koszty dla franczyzobiorcy. Na życzenie przedsiębiorcy służymy pomocą w ocenie potencjalnego lokalu, a jeżeli posiadamy wiedzę na temat wolnych pomieszczeń w danej lokalizacji, również staramy się je wskazać.
Średni okres uzyskania rentowności przez nowo otwartą burgerownią to – według zapewnień licencjodawcy – trzy miesiące od momentu rozpoczęcia działalności. Choć zdarzają się burgerownie rentowne od pierwszego miesiąca.
– Trend zdrowego odżywiania się i aktywnego stylu życia jest chyba najbardziej zauważalną zmianą zachowania Polaków. Coraz więcej osób interesuje się kalorycznością oraz wartością odżywczą tego, co spożywają. Dla nas to dobrze, ponieważ produkty roślinne należą do najbardziej odżywczych – dodaje Marcin Suski. – Blisko 80 proc. gości naszych lokal to nie wegetarianie, ale osoby na co dzień jedzące mięso, które szukają ciekawej i smacznej alternatywy dla regularnej diety.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej