Kryształowy biznes

Sieć w budowie
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Założona w 1895 roku w Austrii firma Svarovski Crystal Business zajmuje się projektowaniem, produkcją i sprzedażą kryształów, kamieni szlachetnych i syntetycznych, a także gotowych wyrobów: biżuterii, akcesoriów i elementów oświetleniowych. Prowadzone już przez piąte pokolenie rodzinne przedsiębiorstwo działa obecnie na całym świecie, a jego sieć liczy 3 tys. sklepów. Wraz ze spółkami siostrzanymi Swarovski Optik (producent sprzętu optycznego) oraz Tyrolit (producent narzędzi do szlifowania) firma tworzy Grupę Swarovski. W 2017 roku Grupa odnotowała przychody sięgające w sumie 3,5 mld euro i zatrudniała ponad 32 tys. pracowników.
W Polsce działa obecnie osiem salonów własnych marki, 15 franczyzowych oraz 74 punkty multibrandowe. W 2018 zostało otwartych już 12 nowych punktów sprzedaży, a planowanych jest kolejne 10 otwarć, we wszystkich formatach. A formaty są trzy: salony, wyspy handlowe i stoiska multibrandowe.
– Z doświadczeń firmy wynika, iż najlepsze lokalizacje dla salonów oraz wysp to galerie handlowe, natomiast dla projektów multibrandowych lub partnerskich to również centra miast – mówi Ewa Sereczyńska, dyrektor zarządzająca Swarovski Poland. - W zależności od formatu, placówki z produktami marki Swarovski, mogą znajdować się już w miastach liczących powyżej 20 tys. mieszkańców.
Właśnie dla tych mniejszych miast przewidziany jest system partnerski - czyli sprzedaż produktów Swarovski w sklepach multibrandowych.

Od kandydatów na franczyzobiorców marka oczekuje doświadczenia w handlu. Atutem będzie znajomość branży modowej lub jubilerskiej. Kwota inwestycji zaczyna się od 20 tys. zł, a jej ostateczna wysokość zależy od wybranego formatu. Podobnie jak wysokość opłaty wstępnej.
Powierzchnia, wymagana do otwarcia salonu to minimum 25 m2, a maksimum 50 m2. Na wyspę wystarczy 10 m2.
– Wspieramy partnerów w poszukiwaniach odpowiedniej lokalizacji dla salonu oraz powierzchni pod wyspę. Ponadto, negocjujemy wstępne warunki finansowe z centrami handlowymi – dodaje Ewa Sereczyńska. - Franczyzobiorcom zapewniamy również projekty architektoniczne, materiały wsparcia sprzedaży, a także szkolenia.
Czas oczekiwania na zwrot z inwestycji także zależy od wybranego formatu współpracy. Według szacunków franczyzodawcy to od 2 do 5 lat.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €