Franczyzowe dwa w jednym

Ładnie i funkcjonalnie
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Lokal Marty Filipczak z Konina to połączenie dwóch konceptów gastronomicznych: restauracji z tortillą i kawiarni. Obydwie marki - Western Tortilla i Coffeeloffee - należą do firmy Wojtex.
– Przede wszystkim zainteresowała mnie sama koncepcja firmy Wojtex. Potem spróbowałam ich produktów i przekonałam się, że to jest to. Jestem młodym franczyzobiorcą, swój punkt prowadzę od maja 2018 roku – opowiada Marta Filipczak.

Western w centrum Konina

Swój lokal franczyzobiorczyni otworzyła w nietypowym miejscu, bo w hali sportowej w Koninie. Z okien rozpościera się widok na basen. Zanim Marta Filipczak obsłużyła pierwszych klientów, franczyzodawcy musieli zaakceptować proponowaną przez nią lokalizację. Pomieszczenie, w którym znalazły się Western Tortilla i Coffeeloffee, ma 50 m2. Franczyzodawcy czuwali nad wystrojem lokalu, ale ostateczna decyzja dotycząca aranżacji wnętrza była po stronie franczyzobiorczyni.
– Wybór wystroju należał do mnie, ale musiałam tematycznie nawiązać i do westernu (bo tego wymaga koncept Western Tortilla), i prowansalskiej kawiarni (wymóg Coffeeloffee) w jednym miejscu. Nadal coś udoskonalam, dodaję lub przenoszę, żeby stworzyć przytulny klimat – opisuje Marta Filipczak.
W razie potrzeby franczyzobiorca może zasięgnąć rady u projektantów, grafików, szkoleniowców, księgowych i kadry menedżerskiej z ramienia firmy. Franczyzodawcy wyposażyli lokal w sprzęt gastronomiczny i byli obecni przy jego otwarciu. Doradzili też licencjobiorczyni, jaki towar będzie potrzebny na starcie. Każdy partner w sieci zamawia towary po cenach hurtowych u franczyzodawców i jest zwolniony z opłat za dostawę. Zanim wystartuje z własnym biznesem, bierze udział w bezpłatnych szkoleniach, które mają przygotować do pracy w branży gastronomicznej.
Franczyza w Wojtex jest pozbawiona opłaty wstępnej. Inwestycja w lokal w Koninie sięgnęła 50 tys. zł. Na koszt złożył się remont pomieszczeń i zakup sprzętu gastronomicznego. Biorca patentu na biznes ponosi stałą, comiesięczną opłatę franczyzową w wysokości 500 zł. Pozostałe wygenerowane obroty zostają w jego portfelu. Musi jednak pamiętać o stałych kosztach miesięcznych. Ich lwią część stanowią wydatki związane z samym lokalem: czynsz i opłaty.
– Prowadzę lokal dopiero od trzech miesięcy. Na zyski nie mogę jednak narzekać – mówi Marta Filipczak.
Licencjobiorczyni zdecydowała się na zatrudnienie jednego pracownika. Podczas imprez zorganizowanych – gali i zawodów, gdy ruch w lokalu się zwiększa, pomaga jej też mąż.

Obecnie Wojtex szuka franczyzobiorców w Warszawie, Łodzi, Radomiu, Częstochowie, Gliwicach, Katowicach oraz Białymstoku. Marta Filipczak nie ukrywa, że sama jest gotowa na kolejne otwarcie.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €