Franczyzowe dwa w jednym

Marta Filipczak otworzyła lokal, łączący dwa koncepty franczyzowe: Western Tortilla i Coffeeloffee. Jak się sprawdza taka mieszanka?
Lokal Marty Filipczak z Konina to połączenie dwóch konceptów gastronomicznych: restauracji z tortillą i kawiarni. Obydwie marki - Western Tortilla i Coffeeloffee - należą do firmy Wojtex.
– Przede wszystkim zainteresowała mnie sama koncepcja firmy Wojtex. Potem spróbowałam ich produktów i przekonałam się, że to jest to. Jestem młodym franczyzobiorcą, swój punkt prowadzę od maja 2018 roku – opowiada Marta Filipczak.
Western w centrum Konina
Swój lokal franczyzobiorczyni otworzyła w nietypowym miejscu, bo w hali sportowej w Koninie. Z okien rozpościera się widok na basen. Zanim Marta Filipczak obsłużyła pierwszych klientów, franczyzodawcy musieli zaakceptować proponowaną przez nią lokalizację. Pomieszczenie, w którym znalazły się Western Tortilla i Coffeeloffee, ma 50 m2. Franczyzodawcy czuwali nad wystrojem lokalu, ale ostateczna decyzja dotycząca aranżacji wnętrza była po stronie franczyzobiorczyni.
– Wybór wystroju należał do mnie, ale musiałam tematycznie nawiązać i do westernu (bo tego wymaga koncept Western Tortilla), i prowansalskiej kawiarni (wymóg Coffeeloffee) w jednym miejscu. Nadal coś udoskonalam, dodaję lub przenoszę, żeby stworzyć przytulny klimat – opisuje Marta Filipczak.
W razie potrzeby franczyzobiorca może zasięgnąć rady u projektantów, grafików, szkoleniowców, księgowych i kadry menedżerskiej z ramienia firmy. Franczyzodawcy wyposażyli lokal w sprzęt gastronomiczny i byli obecni przy jego otwarciu. Doradzili też licencjobiorczyni, jaki towar będzie potrzebny na starcie. Każdy partner w sieci zamawia towary po cenach hurtowych u franczyzodawców i jest zwolniony z opłat za dostawę. Zanim wystartuje z własnym biznesem, bierze udział w bezpłatnych szkoleniach, które mają przygotować do pracy w branży gastronomicznej.
Franczyza w Wojtex jest pozbawiona opłaty wstępnej. Inwestycja w lokal w Koninie sięgnęła 50 tys. zł. Na koszt złożył się remont pomieszczeń i zakup sprzętu gastronomicznego. Biorca patentu na biznes ponosi stałą, comiesięczną opłatę franczyzową w wysokości 500 zł. Pozostałe wygenerowane obroty zostają w jego portfelu. Musi jednak pamiętać o stałych kosztach miesięcznych. Ich lwią część stanowią wydatki związane z samym lokalem: czynsz i opłaty.
– Prowadzę lokal dopiero od trzech miesięcy. Na zyski nie mogę jednak narzekać – mówi Marta Filipczak.
Licencjobiorczyni zdecydowała się na zatrudnienie jednego pracownika. Podczas imprez zorganizowanych – gali i zawodów, gdy ruch w lokalu się zwiększa, pomaga jej też mąż.
Obecnie Wojtex szuka franczyzobiorców w Warszawie, Łodzi, Radomiu, Częstochowie, Gliwicach, Katowicach oraz Białymstoku. Marta Filipczak nie ukrywa, że sama jest gotowa na kolejne otwarcie.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej