Mrówka w każdym powiecie

Miejsce dla Mrówki
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W ofercie sklepów Mrówka znajdują się artykuły z branży budowlanej, wykończeniowej, instalacyjnej, oświetleniowej, elektronarzędzia, farby oraz produkty do kuchni, łazienki i ogrodu. Należąca do Grupy PSB sieć liczy już 285 placówek. W tym roku powstało 16 z nich, a do końca 2018 firma ma w planach kolejne otwarcia.
- Chcemy, aby każde miasto powiatowe miało swoją mrówkę – mówi Marzena Syczuk, przedstawicielka Grupy PSB. - Generalnie rozwijamy sieć właśnie w miastach powiatowych i gminnych, choć są wyjątki. Uruchomiliśmy np. placówki w Kielcach i w Warszawie.
Inwestor, który chciałby otworzyć franczyzowy sklep pod szyldem PSB Mrówka, musi albo mieć odpowiednio dużą działkę, albo odpowiednio duży budynek. Sieć otwiera placówki w dwóch formatach: mniejszym i standardowym. Mini-Mrówka to placówka wielkości 400-800 m2. Przy sklepie musi być też parking na 10-20 pojazdów. Standardowa Mrówka ma z reguły wielkość 1,5-1,6 tys. m2, choć zdarzają się i takie o powierzchni 2,5-3 tys. m2 (sklep w Kielcach ma nawet 4 tys. m2 powierzchni). Do tego należy doliczyć odpowiednio więcej miejsca na parking. Przy każdym sklepie powinien też być magazyn oraz miejsce na zewnętrzną ekspozycję działu „ogród”, która jest ustawiana od wczesnej wiosny do późnej jesieni.
- Nasz dział inwestycji zawsze analizuje każdą proponowaną lokalizację, bada jej potencjał, grupę potencjalnych klientów, którzy będą mogli skorzystać z oferty sklepu – informuje Marzena Syczuk. - Przygotowujemy także analizę kosztów inwestycji, obliczamy też okres oczekiwania na rentowność i zwrot zainwestowanego kapitału.
Koszty inwestycji zależą m.in. od konkretnej lokalizacji, od tego czy franczyzobiorca ma działkę czy dopiero zamierza ją kupić.
- Załóżmy, że inwestor zamierza otworzyć placówkę wielkości 1 tys. m2 – mówi Marzena Syczuk. - Ceny działek wahają się od 40 do 300 zł za m2, w zależności od miejsca. Koszt budowy hali na sklep to 2,5 tys. zł za m2. Natomiast na wyposażenie sklepu trzeba wydać ok. 300 tys. zł. Wprawdzie zatowarowanie kosztuje generalnie 1,5 tys. zł za m2 powierzchni sprzedaży czyli przy tej wielkości sklepu byłoby to ok. 1,5 mln zł, ale na towar Grupa PSB udziela kredytu kupieckiego.
Przy formacie Mini-Mrówka koszty inwestycji najczęściej są niższe, szczególnie gdy franczyzobiorca ma gotowy obiekt, który trzeba tylko zaadaptować pod standardy sieci.

Oprócz pomocy przy uruchomieniu sklepu, franczyzodawca zapewnia też licencjobiorcom szkolenia, przygotowujące do prowadzenia placówki - z zakresu zarządzania, obsługi klienta, technik sprzedaży, marketingowe, produktowe. Udostępnia też m.in. system informatyczny do obsługi sklepu oraz zapewnia bieżące zatowarowanie każdej placówki.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €