Angielski na licencji

Nauka poprzez zabawę
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Fascynujący świat pełen muzyki, tańca i poezji, poruszający wszystkie zmysły. Multimedialna przygoda ma być sposobem na skuteczną naukę angielskiego z firmą Early Stage. Szkoła językowa proponuje kursy dla dzieci od 3 do 19 lat. Nauczyciele realizują autorski program i kładą nacisk na interaktywną formę prowadzonych zajęć.

Początki szkoły sięgają 1993 roku. Właśnie wtedy Joanna Zarańska, autorka podręczników, założyła pierwszą placówkę edukacyjną. Od tego czasu pomysłodawczyni rozszerzyła swoją działalność. Pod szyldem Early Stage funkcjonuje sześć szkół własnych w Warszawie i ponad 400 franczyzowych w całej Polsce. Właścicielka wystartowała z franczyzą 11 lat temu dzięki jednej z nauczycielek. – Nasza lektorka chciała poprowadzić firmę franczyzową. Zgłosiła się do nas z tym pomysłem. Zgodziliśmy się, od tego momentu rozwijamy naszą sieć – mówi Izabela Mieszała z Early Stage. Współpracę ze szkołą językową nawiązują angliści ze zdolnościami pedagogicznymi, lektorzy języka angielskiego z doświadczeniem w pracy z najmłodszymi oraz szkoły i placówki edukacyjne, które chcą skorzystać z autorskich materiałów nauczania. Magda Adaś postanowiła otworzyć lokal na Białołęce. – Zanim weszłam we franczyzę przez dwa lata prowadziłam zajęcia z angielskiego w Early Stage. Jednocześnie bardzo chciałam otworzyć swoją własną szkołę językową. W końcu ziściło się to marzenie. Doświadczenie w roli nauczyciela i wykształcenie językowe z pewnością mi w tym pomogły – mówi franczyzobiorczyni.

Franczyzodawcy przekazują franczyzobiorcy know-how prowadzenia firmy, logo i dają dostęp do platformy internetowej z materiałami dydaktycznymi. Udostępniają także instrukcję i przewodnik po firmie. Nowa szkoła startuje z zajęciami we wrześniu, wraz z rozpoczęciem roku szkolnego. Nie ma możliwości dołączenia do sieci franczyzowej w innym terminie. Miesiąc wcześniej, w sierpniu, licencjobiorca przechodzi tygodniowe szkolenie m.in. z metod nauczania Early Stage, marketingu i HR. Po otwarciu placówki franczyzodawcy wspierają partnera pod kątem metodycznym, administracyjnym i marketingowym. Jeśli licencjobiorca wyrazi taką chęć, może brać również udział w bezpłatnych weekendowych szkoleniach przez cały rok. Franczyzodawcy polecają, by licencjobiorca najpierw organizował zajęcia w pojedynkę i z czasem zatrudnił kolejnych lektorów.

Poczta pantoflowa

Najczęściej lektorzy zaczynają od wynajmu sali w szkole publicznej. Większość z nich z czasem rozwija firmę i decyduje się na inwestycję w swoje pomieszczenie. Niektórzy pozostają przy sprawdzonej opcji. – Mamy szkołę językową, której właściciele nadal wynajmują pomieszczenia w budynku szkoły publicznej. Dobrze sobie radzą i nie zamierzają zmieniać tej formuły – mówi Izabela Mieszała. Magda Adaś od razu ruszyła z własnym lokalem. Dziś ma pod swoimi skrzydłami cztery szkoły w Warszawie, w którym łącznie uczy się około 1000 dzieci. – Co roku odnotowujemy przyrost 15-20 proc. Chcemy, żeby zarówno dla nas, jak i dla dzieci wielkość grup zajęciowych była komfortowa – opisuje. 

Franczyzobiorca Early Stage na start powinien mieć 4-5 tys. zł. Lwią część kosztu inwestycji stanowią wydatki na marketing. Aby wprowadzić nową firmę na właściwe tory i zaskarbić sobie pierwszych uczniów, biorca licencji organizuje intensywne akcje promocyjne. Dokładna kwota przeznaczona na marketing zależy od regionu działalności. – Naszą najlepszą reklamą jest marketing szeptany. Wiele dzieci przychodzi do Early Stage z polecenia. Poza tym sami organizujemy akcje promocyjne w szkołach podstawowych, bierzemy udział w wydarzeniach na terenie dzielnicy – mówi Magda Adaś.

Poza środkami na reklamę, koszt inwestycji pokrywa kaucję w wysokości 2 tys. zł. Franczyzodawcy zwracają ją w momencie, gdy licencjobiorca zbierze pierwszą grupę uczniów. Zwrotu z inwestycji można oczekiwać po około trzech miesiącach od dołączenia do sieci franczyzowej. Żeby cieszyć się rentownym biznesem, wystarczy zebrać trzy dziesięcioosobowe grupy uczniów. W zamian za korzystanie z programów nauczania Early Stage, właściciele pobierają comiesięczną opłatę franczyzową w formie prowizji od przychodu. Kwota jest uzależniona od liczby uczniów. Im większa filia, tym niższy procent. W szkole powyżej 600 uczniów, prowizja spada z 10 do 5 proc. Pomysłodawcy zdejmują z barków franczyzobiorcy koszt marketingu online i w całości biorą go na siebie.

Lektorzy w centrali Early Stage są otwarci na oferty nowych franczyzobiorców. Wyjątek stanowią lektorzy oraz szkoły z Warszawy i okolic. – W Warszawie jest już ogromne nasycenie naszych placówek – mówi Izabela Mieszała.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €