Angielski na licencji

Franczyza w Early Stage to koncept szyty na miarę dla lektorów języka angielskiego. Wystarczy niewielki kapitał na start, żeby rozpocząć działalność pod tą marką.
Fascynujący świat pełen muzyki, tańca i poezji, poruszający wszystkie zmysły. Multimedialna przygoda ma być sposobem na skuteczną naukę angielskiego z firmą Early Stage. Szkoła językowa proponuje kursy dla dzieci od 3 do 19 lat. Nauczyciele realizują autorski program i kładą nacisk na interaktywną formę prowadzonych zajęć.
Początki szkoły sięgają 1993 roku. Właśnie wtedy Joanna Zarańska, autorka podręczników, założyła pierwszą placówkę edukacyjną. Od tego czasu pomysłodawczyni rozszerzyła swoją działalność. Pod szyldem Early Stage funkcjonuje sześć szkół własnych w Warszawie i ponad 400 franczyzowych w całej Polsce. Właścicielka wystartowała z franczyzą 11 lat temu dzięki jednej z nauczycielek. – Nasza lektorka chciała poprowadzić firmę franczyzową. Zgłosiła się do nas z tym pomysłem. Zgodziliśmy się, od tego momentu rozwijamy naszą sieć – mówi Izabela Mieszała z Early Stage. Współpracę ze szkołą językową nawiązują angliści ze zdolnościami pedagogicznymi, lektorzy języka angielskiego z doświadczeniem w pracy z najmłodszymi oraz szkoły i placówki edukacyjne, które chcą skorzystać z autorskich materiałów nauczania. Magda Adaś postanowiła otworzyć lokal na Białołęce. – Zanim weszłam we franczyzę przez dwa lata prowadziłam zajęcia z angielskiego w Early Stage. Jednocześnie bardzo chciałam otworzyć swoją własną szkołę językową. W końcu ziściło się to marzenie. Doświadczenie w roli nauczyciela i wykształcenie językowe z pewnością mi w tym pomogły – mówi franczyzobiorczyni.
Franczyzodawcy przekazują franczyzobiorcy know-how prowadzenia firmy, logo i dają dostęp do platformy internetowej z materiałami dydaktycznymi. Udostępniają także instrukcję i przewodnik po firmie. Nowa szkoła startuje z zajęciami we wrześniu, wraz z rozpoczęciem roku szkolnego. Nie ma możliwości dołączenia do sieci franczyzowej w innym terminie. Miesiąc wcześniej, w sierpniu, licencjobiorca przechodzi tygodniowe szkolenie m.in. z metod nauczania Early Stage, marketingu i HR. Po otwarciu placówki franczyzodawcy wspierają partnera pod kątem metodycznym, administracyjnym i marketingowym. Jeśli licencjobiorca wyrazi taką chęć, może brać również udział w bezpłatnych weekendowych szkoleniach przez cały rok. Franczyzodawcy polecają, by licencjobiorca najpierw organizował zajęcia w pojedynkę i z czasem zatrudnił kolejnych lektorów.
Poczta pantoflowa
Najczęściej lektorzy zaczynają od wynajmu sali w szkole publicznej. Większość z nich z czasem rozwija firmę i decyduje się na inwestycję w swoje pomieszczenie. Niektórzy pozostają przy sprawdzonej opcji. – Mamy szkołę językową, której właściciele nadal wynajmują pomieszczenia w budynku szkoły publicznej. Dobrze sobie radzą i nie zamierzają zmieniać tej formuły – mówi Izabela Mieszała. Magda Adaś od razu ruszyła z własnym lokalem. Dziś ma pod swoimi skrzydłami cztery szkoły w Warszawie, w którym łącznie uczy się około 1000 dzieci. – Co roku odnotowujemy przyrost 15-20 proc. Chcemy, żeby zarówno dla nas, jak i dla dzieci wielkość grup zajęciowych była komfortowa – opisuje.
Franczyzobiorca Early Stage na start powinien mieć 4-5 tys. zł. Lwią część kosztu inwestycji stanowią wydatki na marketing. Aby wprowadzić nową firmę na właściwe tory i zaskarbić sobie pierwszych uczniów, biorca licencji organizuje intensywne akcje promocyjne. Dokładna kwota przeznaczona na marketing zależy od regionu działalności. – Naszą najlepszą reklamą jest marketing szeptany. Wiele dzieci przychodzi do Early Stage z polecenia. Poza tym sami organizujemy akcje promocyjne w szkołach podstawowych, bierzemy udział w wydarzeniach na terenie dzielnicy – mówi Magda Adaś.
Poza środkami na reklamę, koszt inwestycji pokrywa kaucję w wysokości 2 tys. zł. Franczyzodawcy zwracają ją w momencie, gdy licencjobiorca zbierze pierwszą grupę uczniów. Zwrotu z inwestycji można oczekiwać po około trzech miesiącach od dołączenia do sieci franczyzowej. Żeby cieszyć się rentownym biznesem, wystarczy zebrać trzy dziesięcioosobowe grupy uczniów. W zamian za korzystanie z programów nauczania Early Stage, właściciele pobierają comiesięczną opłatę franczyzową w formie prowizji od przychodu. Kwota jest uzależniona od liczby uczniów. Im większa filia, tym niższy procent. W szkole powyżej 600 uczniów, prowizja spada z 10 do 5 proc. Pomysłodawcy zdejmują z barków franczyzobiorcy koszt marketingu online i w całości biorą go na siebie.
Lektorzy w centrali Early Stage są otwarci na oferty nowych franczyzobiorców. Wyjątek stanowią lektorzy oraz szkoły z Warszawy i okolic. – W Warszawie jest już ogromne nasycenie naszych placówek – mówi Izabela Mieszała.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej