Sprzedadzą, skredytują, ubezpieczą

Kilka możliwości
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Home Broker pojawił się na rynku nieruchomości w 2007 roku. Dziesięć lat później właściciele postanowili uruchomić inny kanał sprzedaży i tym samym dotrzeć do nowych klientów. Rozwiązaniem ma być franczyza. Franczyzobiorca Home Broker pośredniczy w zakupie i sprzedaży nieruchomości. Otwierając lokal pod znaną marką, otrzymuje dostęp do ofert nieruchomości na rynku pierwotnym i wtórnym w 20 różnych portalach. Licencjobiorca może jednocześnie rozpocząć sprzedaż usług dwóch pozostałych firm tych samych franczyzodawców: Open Finance i Open Brokers. W ten sposób połączy ofertę ubezpieczeń, finansów i nieruchomości. – Polecamy franczyzobiorcom wejść we współpracę jako właściciele trzech brandów. Wtedy będą mogli zaproponować klientowi pełen pakiet usług. Za naszym pośrednictwem klient weźmie kredyt hipoteczny na mieszkanie, dokona zakupu i ubezpieczy nieruchomość – tłumaczy Marcin Tauber z Home Broker.

W osiem miesięcy od wejścia we franczyzę do sieci dołączyło 15 franczyzobiorców. Wszyscy sprzedają usługi trzech firm: Home Broker, Open Finance i Open Brokers. Zanim franczyzobiorca przyjmie pierwszego klienta, wspólnie z franczyzodawcą szuka odpowiedniego lokalu i dba o wyposażenie wnętrza. Meble i sprzęty w lokalu powinny być dobrane zgodnie ze wskazówkami podanymi przez licencjodawcę.

Przed uruchomieniem punktu franczyzobiorca bierze udział w dwutygodniowym szkoleniu wstępnym. Poznaje podstawy prawne prowadzenia biznesu w branży nieruchomości oraz zasady pozyskania i obsługi klienta. W kolejnych miesiącach franczyzodawcy kontynuują szkolenia z zakresu pozyskiwania nowych osób zainteresowanych usługami. Licencjobiorca nie dostaje dostępu do bazy klientów. W tym obszarze musi liczyć na siebie. Na początek powinien zatrudnić do pomocy minimum jednego sprzedawcę. Wraz z rozwojem firmy, załoga zwiększa się do nawet sześciu pracowników. Zgodnie z umową franczyzową biorca patentu na biznes może łączyć działalność w Home Broker z prowadzeniem innej firmy. Jeśli oczywiście czas na to pozwoli. – Polecamy skupić się na naszym biznesie. Szkolenia, sprzedaż, działania marketingowe pochłaniają zazwyczaj bardzo dużo czasu – podkreśla Marcin Tauber.

Biznes kosztuje

Dokładne warunki współpracy są opisane w umowie głównej i biznesplanie. Właściciele marki pomagają w rekrutacji pracowników, szkolą załogę firmy i wraz z franczyzobiorcą uruchamiają nowy oddział. Szczególnie w pierwszych miesiącach działalności służą wiedzą i przekazują narzędzia sprzedażowe, m.in.: kalkulator kredytowy i ubezpieczeniowy. Franczyzobiorca może posiłkować się również innymi aplikacjami wspomagającymi biznes, aplikacją mobilną firmy czy aplikacją nieruchomościową. Korzysta z oferty samochodów służbowych, pakietu medycznego, karty Multisport i stałego rabatu księgowego w wysokości 20 proc. W ramach umowy ubezpiecza biznes franczyzowy i dostaje dostęp do porad prawnych.

Kluczowym warunkiem przystąpienia do sieci franczyzowej jest zgromadzenie kapitału na start. Licencjobiorca inwestuje w biznes od 30 do 40 tys. zł. Kwota jest równoznaczna z opłatą franczyzową i pokrywa działalność pod trzema brandami: Home Broker, Open Finance i Open Brokers. Dokładny koszt jest uzależniony od wielkości lokalu i modelu biznesowego. Dodatkowo franczyzobiorca ponosi wydatek w wysokości 20-25 tys. zł na dopasowanie pomieszczenia do wymogów firmy. Koszt szkoleń wstępnych w warszawskiej siedzibie, wraz z zakwaterowaniem franczyzobiorców, pokrywają właściciele. Co miesiąc licencjobiorca płaci 1 tys. zł stałej opłaty franczyzowej. Zwrot z inwestycji ma nastąpić od 4 do 7 miesięcy od otwarcia placówki.

Krok w przód

Licencjobiorca płaci z własnej kieszeni za działania marketingowe. Jednocześnie może wyjść z własnymi pomysłami na konkretną akcję promocyjną. Projekt musi być zgodny ze znakiem towarowym i zostać zaakceptowany przez centralę Home Broker. W przypadku firmy nieruchomościowej sprawdzają się różne środki reklamowe, od banerów i plakatów na autobusach, po reklamy online na Facebooku.

Franczyzodawcy nie zamykają się na nowe szanse rozwoju. Szukają kolejnych partnerów miastach, w których nie ma jeszcze żadnego punktu Home Broker.

 

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €