Franczyza dla fanów motoryzacji

Sklepy dla kierowców
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Sieć LucArt Automotive zrzesza 24 wyspecjalizowanych punktów motoryzacyjnych. Zajmuje się dystrybucją olejów silnikowych, chemii samochodowej, akumulatorów, filtrów i części samochodowych pod różnymi markami, m.in.: Shell, Ford czy Castrol. Klientami firmy są zarówno odbiorcy indywidualni, jak i hurtownie oraz sklepy. Do sieci należy sześć własnych jednostek i 18 franczyzowych.

Machina ruszyła

Kilka lat temu pomysłodawcy poddali się sugestiom i wystartowali we franczyzie. – Szczerze mówiąc, to nie my o tym zdecydowaliśmy. Prowadziliśmy już wtedy na Śląsku kilka własnych sklepów oraz mieliśmy wielu odbiorców hurtowych. Jeden z nich zaproponował nawiązanie bliższej współpracy, chciał otworzyć sklep pod naszym szyldem. To był strzał w dziesiątkę – mówi Łukasz Kłosowski z LucArt.

Pomysłodawcy LucArt podkreślają, że w podziale obowiązków między dawcę a biorcę licencji na biznes nie ma równowagi. Franczyzodawcy chcą zapewnić partnerom produkty w najlepszych cenach na rynku, dlatego wiele czasu poświęcają na negocjacje warunków w dostawcami. Śledzą również trendy rynkowe i podejmują się dystrybucji kolejnych marek na polskim rynku. Jednocześnie rozszerzają portfolio produktowe w sklepach franczyzowych. Do rąk partnerów dostarczają strategie sprzedażowe i rozwoju biznesu, zapewniają regularne dostawy, dbają o promocje poszczególnych oddziałów. W zakres obowiązków franczyzobiorcy wchodzi profesjonalna obsługa klientów, wsparcie w działaniach promocyjnych oraz zatowarowanie punktu. W bieżącej pracy może sięgnąć po pomoc i zatrudnić jednego pracownika.

Zasady gry ujawnione

Żeby wyłonić odpowiednich partnerów w biznesie, franczyzodawcy przyjmują restrykcyjne kryteria. W procesie wyboru doświadczenie w branży nie gra dużej roli. Licencjobiorca nauczy się prowadzenia biznesu podczas wstępnych szkoleń. Ważna jest motywacja i cechy charakteru: rzetelność, pracowitość i lojalność. – Obecnie staranniej dobieramy licencjobiorców, śmiem to nazwać procesem rekrutacyjnym. Mamy jasno określone i przejrzyste zasady gry. Trzymamy się ich i tego samego oczekujemy od naszych partnerów. Nie dla każdej osoby przeznaczony jest nasz pomysł na biznes, musimy mieć wspólny cel – opisuje Łukasz Kłosowski.

Biorca i dawca licencji wspólnie podejmują się poszukiwania lokalu na firmę franczyzową. Pomieszczenie powinno mieć co najmniej 60 m2 ze względu na szerokie portfolio produktowe. Franczyzodawcy dążą do zwiększania metrażu punktów motoryzacyjnych, optymalna wielkość to 80 m2. Lokal powinien mieścić się przy ruchliwej ulicy i parkingu. Dodatkowym atutem są duże witryny sklepowe. Za przygotowanie projektów wyposażenia odpowiadają franczyzodawcy, za wykonanie franczyzobiorca.

Właściciele dysponują algorytmami, które na bieżąco śledzą jak zmienia się zapotrzebowanie na konkretne produkty w zależności od lokalizacji. Nie bez znaczenie jest również znajomość rynku. – Mamy ogromne doświadczenie, wiemy, co sprzedaje się najlepiej, nawet rodzaj opakowania i kod kreskowy znajdujący się na produkcie ma znaczenie. O tym, co znajdzie się na półkach decydujemy my. Wiadomo, że partner na początku nie ma takiej wiedzy – tłumaczy Łukasz Kłosowski. Partnerzy mogą prowadzić inną działalność, o ile jest związana z handlem w motoryzacji. Pod szyldem LucArt sprzedają tylko produkty z oferty sklepu.

Biznes w garści

Wysokość inwestycji sięga minimum 80 tys. zł. Do kosztów na start biznesu należy wynajęcie lokalu, wyposażenie go w meble i komputery, zakup towaru oraz jednorazowa wstępna opłata franczyzowa. Właściciele zapewniają, że franczyzobiorca minimalizuje ryzyko związane z otwarciem placówki, ponieważ 80 proc. kosztów generuje zakupiony towar. Biznes jest pozbawiony miesięcznych opłat franczyzowych. Zwrot zainwestowanych kosztów zależy głównie od tego, w jaki sposób partner korzysta z zaoferowanych mu narzędzi. Właściciele podkreślają, że występuje wiele czynników warunkujących tempo zwrotu. – Rentowność jest różna w każdej lokalizacji i w konkretnych porach roku. Nie chcę niczego uśredniać. Temu, kto oczekuje pewnego zwrotu po poł roku, mówimy nie – podkreśla Łukasz Kłosowski..


 

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €