Dobre miejsce na pizzerię

Tomasz Jench
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Jak przebiega rozwój sieci New York Pizza Department?
Właśnie zakończyliśmy swoisty maraton. W dwa miesiące otworzyliśmy trzy nowe franczyzowe pizzerie: w Gdańsku, Warszawie i Olsztynie. W sumie mamy teraz w naszej sieci 19 lokali.

Jak widać otwieracie się i w aglomeracjach, i w średnich miastach.
Średnich, a nawet małych, jak np. Człuchów, gdzie mamy bardzo dobrze prosperujący lokal. Także ostatnie otwarcie w Olsztynie świetnie wróży na przyszłość. Ruch był bardzo duży, więc jestem pewien, że franczyzobiorca świetnie trafił z lokalizacją. Poza tym konkurencja w mieście jest niewielka, a koszty stałe prowadzenia biznesu o wiele niższe niż np. w Warszawie. Bardzo szybko można się więc spodziewać osiągnięcia rentowności. Sądzę, że takie mniejsze i średniej wielkości miasta to dobry kierunek rozwoju dla naszej sieci. Co oczywiście nie oznacza, że zamykamy się na duże ośrodki.

Ile trzeba zainwestować w lokal New York Pizza Department?
Pizzerie New York Pizza Department można uruchomić w dwóch formatach. Tańszy w inwestycji jest model express, nastawiony na realizację zamówień w dostawie i na wynos. Minimalna kwota, potrzebna w tym przypadku na start, to 35 tys. zł. W takiej kwocie możemy się zamknąć, jeśli znajdziemy lokal przystosowany już do działalności gastronomicznej. Wspomniana kwota wystarczy wówczas na zakup sprzętu gastronomicznego. Druga możliwość to otwarcie pełnej restauracji, z salą konsumpcyjną. W tym przypadku wydatki będą nieco większe, potrzebny jest również większy lokal. Minimalna kwota inwestycji – przy lokalu wielkości 50 m2 – to 55 tys. zł. To suma potrzebna na zakup sprzętu gastronomicznego. Trzeba do niej doliczyć koszty ewentualnego remontu lub adaptacji. Średnio całkowity koszt otwarcia lokalu oscyluje w granicach 2-2,5 tys. zł za m2. Jednorazowa opłata licencyjna za przystąpienie do sieci wynosi 5 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 1 tys. zł. Nie ma opłaty marketingowej.

A jakie macie plany na najbliższą przyszłość?
Staramy się ciągle udoskonalać zarówno nasz model franczyzowy, jak i ofertę. Pracujemy nad coraz nowszymi produktami, takimi jak np. sos OMG somebody call 911 – około 50 razy ostrzejszy od tabasco. Jeśli chodzi o planowane otwarcia, to prowadzimy obecnie rozmowy z pięcioma kandydatami na franczyzobiorców, w dwóch przypadkach już szukamy lokali na pizzerie. Teraz skupiamy się tez mocno na przygotowaniach do październikowych Targów Franczyza. Po raz pierwszy wystąpimy na nich jako członek Polskiej Organizacji Franczyzodawców, do której zostaliśmy przyjęci w tym roku.

Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €