Barwny interes
Kosmetyki Golden Rose można sprzedawać zarówno w sklepie, jak i z wyspy handlowej. Który format jest bardziej opłacalny?
Marka Golden Rose jest znana polskim klientkom od 15 lat. W jej ofercie są m.in:. lakiery do paznokci, pomadki, pudry, róże, tusze, eyelinery, podkłady, akcesoria do manikure i makijażu. Obecnie sieć placówek z tym szyldem liczy blisko 80 punktów.
– Na tę chwilę Golden Rose posiada swoje stoiska firmowe lub franczyzowe w każdym województwie. Obecnie trwają rozmowy z galeriami, w których planowane są kolejne otwarcia – mówi Agnieszka Sęczkowska, kierownik ds. rozwoju sieci detalicznej Golden Rose.
Sieć skupia się na rozwoju placówek w centrach handlowych, w miastach liczących ponad 60 tys. mieszkańców.
– Wybieramy galerie handlowe, które cieszą się popularnością w danym mieście i przyciągają klientów urozmaiconą ofertą – dodaje Agnieszka Sęczkowska. – Wraz ze zwiększoną rozpoznawalnością marki nie zamykamy się na możliwość otwarcia kolejnego punktu w danej lokalizacji. Choć oczywiście są miasta, w których otwarto już od 4 do 6 punktów Golden Rose i otwieranie kolejnego nie ma najmniejszego sensu.
Golden Rose stara się doradzać w doborze lokalizacji, m.in. analizując nasycenie rynku w danym regionie. Marka otwiera zarówno sklepy, jak i wyspy handlowe. Jednak to ten drugi format jest zdecydowanie bardziej popularny wśród franczyzobiorców.
– Wyspa generuje dużo niższe koszty niż sklep, co jest kluczowe przy prowadzeniu działalności – wyjaśnia Agnieszka Sęczkowska. – Ten model od samego początku proponujemy naszym partnerom franczyzowym, i jak do tej pory sprawdza się. Lokalizacja jest kluczowa dla osiągnięcia sukcesu w tym biznesie. Atrakcyjne centra handlowe często posiadają wieloletnie umowy z najemcami, uniemożliwiające wejście nowej marki przez kilka następnych lat. Z wyspami handlowymi jest co prawda trochę prościej, jednak również to należy wziąć pod uwagę, przygotowując się do otwarcia stoiska franczyzowego.
Standardowe stoisko ma wielkość 3 na 2,7 m i jest użyczane franczyzobiorcy nieodpłatnie. Kwota, potrzebna na start inwestycji, to zazwyczaj ok. 50 tys. zł. Jest przeznaczana na: opłatę wstępną – 20 tys. zł, zatowarowanie stoiska – 25 tys. zł, sprzęt (kasa fiskalna, komputer) – 5 tys. zł. Nie ma żadnych opłat miesięcznych. Licencjobiorcy zaopatrują się w towar u franczyzodawcy. Zarabiają na marży. Franczyzodawca zakłada, że przy pełnym zaangażowaniu licencjobiorcy zwrot z inwestycji jest możliwy do uzyskania po 9 miesiącach od rozpoczęcia sprzedaży.
– Rozwijając naszą franczyzę poszukujemy osób przedsiębiorczych, ambitnych, o zdolnościach menedżerskich, które będą stale podnosić jakość obsługi klienta oraz osobiście zaangażują się w prowadzenie stoiska Golden Rose – podkreśla Agnieszka Sęczkowska. – Wśród naszych licencjobiorców są zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Zainteresowania związane z modą i makijażem sprawią, że prowadzenie tego biznesu będzie przyjemniejsze, ale nie jest to wymóg, jaki stawiamy naszym kandydatom. Przede wszystkim zależy nam na współpracy z osobami, które będą przestrzegać zasad określonych w umowie franczyzowej i będą lojalne wobec sieci.
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży kosmetyki, biżuteria, upominki
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


