Biznes na urlopie

Do wyboru
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Sieć Travel Shops ma obecnie siedem oddziałów własnych oraz niemal 60 partnerskich punktów franczyzowych. W tym roku powstało 12 z nich.
– Mamy nadzieję, że do końca roku uda nam się sfinalizować rozmowy z przynajmniej sześcioma kolejnymi partnerami  informuje Anita Bogdanowska, dyrektor operacyjny Travel Shops. – Rynek turystyczny jest bardzo dynamiczny i wciąż się rozwija, a liczba naszych nowych punktów sprzedaży pokazuje, że zdecydowanie łatwiej zaistnieć w sieci niż indywidualnie. Analizujemy potrzeby oraz oczekiwania rynku i jeśli tylko widzimy potencjał w danej lokalizacji, inwestujemy wspólnie z franczyzobiorcą. Oczywiście mamy przy tym świadomość nasycenia rynku i m.in. pod tym kątem wybieramy miejsca na nowe punkty sprzedaży.

Travel Sops proponuje franczyzobiorcom dwa modele współpracy: office partner – czyli stacjonarne biuro podróży oraz mobil partner, czyli mobilny doradca turystyczny. To drugie rozwiązanie może być atrakcyjne np. dla osób, które na co dzień pracują zawodowo i chcą w ten sposób zwiększyć swoje dochody, bądź dla freelancerów, którzy nie ograniczają się do standardowej formy pracy na etacie. Minimalny koszt inwestycji dla stacjonarnego biura podróży mieści się w kwocie ok. 10 tys. zł.
– Ostateczna kwota zależy od wielkości lokalu, standardu, w jakim go urządzamy i kilku innych elementów – zastrzega Anita Bogdanowska. – Można więc przyjąć, że mieści się w widełkach od 10 do 20 tys. zł.
Mobilny doradca potrzebuje na start nie więcej niż 5 tys. zł. Na pewno do pracy jest mu potrzebny przenośny komputer i dostęp do internetu. Opłata franczyzowa w obu modelach współpracy wynosi 10 proc. od przychodów.
– Miesięczny koszt franchisingu ustaliśmy na takim poziomie, aby razem z usługami zewnętrznymi nie przekroczył przychodu z tytułu jednej rezerwacji – podkreśla dyrektor operacyjna Travel Shops.
Franczyzobiorca zarabia na prowizji od sprzedanych wycieczek i innych produktów M.in. biletów, ubezpieczeń turystycznych, noclegów).
Czy jednak jesień, czyli okres już po wysokim sezonie turystycznym, to dobry moment na otwarcie biura podróży? Czy nie trzeba będzie długo czekać na pierwsze zyski?
– Analizując ostatnie lata, możemy śmiało stwierdzić, że sezonowość jest coraz mniej odczuwalna. Nie oznacza to równej sprzedaży w każdym miesiącu. Jest kilka słabszych okresów np. marzec / kwiecień czy październik / początek listopada, ale nie ma miesiąca, w którym jest zastój, w którym dobry agent nie sprzedaje - mówi Anita Bogdanowska. – Otwierając biuro jesienią startujemy ze sprzedażą coraz popularniejszych ofert First Minute oraz oferty zimowej. Jednocześnie mamy czas na poznanie produktu, organizatorów, dzięki czemu z doświadczeniem i wiedzą możemy wejść w kolejny sezon. Jeśli więc tylko mamy możliwość ruszenia z biznesem – nie ma z czym zwlekać. Przy zaangażowaniu własnym oraz ze wsparciu z naszej strony, każde biuro ma szansę na rozwój i zysk niezależnie od okresu, w którym się otworzyło. Niezależnie jednak od okresu, w którym zaczynamy działalność, zawsze musimy przyjąć, że minimum pierwsze 2-3 miesiące to nauka oferty, systemów rezerwacyjnych i zdobywanie podstawowego doświadczenia.

Franczyzodawca zapewnia swoim partnerom m.in.: dostęp do oferty ponad 100 touroperatorów, bezpłatne szkolenia systemowe, sprzedażowe i produktowe, zagraniczne szkolenia z oferty połączone z wypoczynkiem, zindywidualizowany nowoczesny portal ze ścieżką rezerwacji, nowoczesne e-narzędzia do obsługi klienta przez internet, system do zarządzania sprzedażą i relacjami z klientem, wyłączność terytorialną.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €