Franczyza na miarę

Praca na próbę
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Domino's Pizza to marka o zasięgu światowym. W tej chwili ma ponad 11 tys. lokali w 75 krajach. W Polsce jest ich 60 (w tym roku przybyło sześć).
– Do 2020 roku planujemy rozbudować sieć do 100 lokali – mówi Maciej Jania, dyrektor zarządzający w spółce DP Polska, zajmującej się rozwijaniem sieci nad Wisłą.

Domino's Pizza nastawia się przede wszystkim na realizację zamówień w dostawie. Na świecie ponad 70 proc. wszystkich zamówień w lokalach marki odbywa się właśnie w takiej formie. Dlatego w samych lokalach jest tylko minimalna strefa, przeznaczona dla klientów. Franczyzodawca zapewnia pomoc w poszukiwaniu i doborze lokalizacji, ma również własne lokale, gotowe do rozpoczęcia działalności we franczyzie. Wymagana powierzchni to od 80 do 120 m2. Inwestycja nie należy do tanich. Minimalna kwota, którą należy na nią przeznaczyć, to 95 tys. euro. Jej ostateczna wysokość uzależniona jest m.in. od stanu wyjściowego lokalu, kosztów jego adaptacji.

Oprócz posiadania odpowiedniego zaplecza finansowego kandydat na franczyzobiorcę powinien spełniać też kilka innych warunków. M.in. mieć minimum trzyletnie doświadczenie w prowadzeniu własnego biznesu lub doświadczenie w gastronomii, umieć zarządzać zespołem, być gotowym do osobistego zaangażowania się w prowadzenie pizzerii. Kandydat jest weryfikowany najpierw na podstawie analizy przesłanej aplikacji, później na osobistym spotkaniu z przedstawicielami firmy. Sprawdzone zostaną m.in. źródła finansowania, z których ma zamiar korzystać.
– Następnie, po podpisaniu umowy o poufności, kandydat przez kilka dni pracuje w jednym z naszych lokali. Kolejnym krokiem jest akceptacja jego kandydatury podczas spotkania z kierownictwem firmy – dodaje Maciej Jania. – Przede wszystkim szukamy franczyzobiorców o długim horyzoncie inwestycyjnym. W zależności od profilu i doświadczenia kandydata „szyjemy na miarę” program wsparcia franczyzobiorcy. Inaczej jest w przypadku osoby nie posiadającej doświadczenia w QSR (restauracje szybkiej obsługi – przyp.red.), a inaczej w przypadku kogoś, kto pracował w Domino’s Pizza w innym kraju, np. w Wielkiej Brytanii.

Oprócz pomocy w znalezieniu lokalizacji, centrala pomaga też zaplanować lokal tak, by zoptymalizować jego pracę, udostępnia system do zarządzania pizzerią. Poza tym gwarantuje również m.in. szkolenia, scentralizowany system zakupów produktów, wsparcie marketingowe.

Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €