Licencja na kebab

Inwestycja w lokal Erbil Doner Kebab może wynieść nawet 300 tys. zł. Jak szybko ma szansę się zwrócić?
Kebab to wciąż jedno z najpopularniejszych dań, jakie Polacy jadają „na mieście”. Według raportu „Polska na Talerzu 2018”, przygotowanego przez firmę Makro, lokale serwujące kebab wybiera 42 proc. rodaków, jadających poza domem. A Erbil Dober Kebab – jak sama nazwa wskazuje – specjalizuje się właśnie w takim menu. W tej chwili pod tym szyldem funkcjonuje osiem lokali, z czego pięć działa we franczyzie.
- Obecnie prowadzimy rozmowy w sprawie czterech kolejnych otwarć – mówi Andrzej Lorek, menadżer ds. rozwoju sieci i ekspansji Erbil Doner Kebab.
Lokale można otwierać zarówno w galeriach handlowych, jak i w centrach miast. W pierwszym przypadku w grę wchodzą miasta od 60 tys. mieszkańców, w drugim – od 100 tys. mieszkańców. Lokal w centrum handlowym powinien znajdować się w food courcie i mieć wielkość minimum 40 m2. Jeśli nie był wcześniej przystosowany do potrzeb gastronomii, koszty inwestycji wyniosą w granicach 300 tys. zł.
- Natomiast nastawiamy się bardziej na lokale przejmowane po najemcach z branży gastronomicznej – podkreśla Andrzej Lorek. - Wówczas wydatki na starcie mogą wynieść 150-180 tys. zł.
Franczyzodawca może wspomóc licencjobiorców w poszukiwaniu lokalizacji. Przygotuje też wstępne projekty technologiczne i aranżacyjne. Franczyzobiorca powinien natomiast zadbać o tzw. projekty branżowe – hydrauliczny, wodno-kanalizacyjny, elektryczny, wentylacyjny. Licencjodawca udostępnia kontakty do dostawców sprzętu gastronomicznego, wraz z wynegocjowanymi rabatami na zakupy.
Na zatowarowanie lokalu na początek powinno wystarczyć do 10 tys. zł. - Wszystkie produkty muszą być świeże, więc zatowarowanie powinno odbywać się często, na bieżąco – podkreśla Andrzej Lorek.
Franczyzobiorcy przechodzą szkolenia, m.in. z zarządzania lokalem, obsługi klienta, przygotowywania produktów. Przez pierwszy miesiąc po otwarciu przedstawiciele centrali są na miejscu, w nowym lokalu i pomagają personelowi wdrożyć się w pracę. Najlepiej, aby licencjobiorca też osobiście angażował się w prowadzenie placówki.
- Choć nie odrzucamy kandydatów, którzy prowadza też inne biznesy. Wtedy jednak już na początku ustalamy, jak będzie wyglądało zarządzanie lokalem, czy zajmie się tym np. menadżer czy współmałżonek franczyzobiorcy – zastrzega Andrzej Lorek.
Franczyzodawca zapewnia, że od pierwszego miesiąca lokal zarabia na koszty stałe. Natomiast zwrot z inwestycji następuje po ok. dwóch latach.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...