Licencja na kebab

Inwestycja w lokal Erbil Doner Kebab może wynieść nawet 300 tys. zł. Jak szybko ma szansę się zwrócić?
Kebab to wciąż jedno z najpopularniejszych dań, jakie Polacy jadają „na mieście”. Według raportu „Polska na Talerzu 2018”, przygotowanego przez firmę Makro, lokale serwujące kebab wybiera 42 proc. rodaków, jadających poza domem. A Erbil Dober Kebab – jak sama nazwa wskazuje – specjalizuje się właśnie w takim menu. W tej chwili pod tym szyldem funkcjonuje osiem lokali, z czego pięć działa we franczyzie.
- Obecnie prowadzimy rozmowy w sprawie czterech kolejnych otwarć – mówi Andrzej Lorek, menadżer ds. rozwoju sieci i ekspansji Erbil Doner Kebab.
Lokale można otwierać zarówno w galeriach handlowych, jak i w centrach miast. W pierwszym przypadku w grę wchodzą miasta od 60 tys. mieszkańców, w drugim – od 100 tys. mieszkańców. Lokal w centrum handlowym powinien znajdować się w food courcie i mieć wielkość minimum 40 m2. Jeśli nie był wcześniej przystosowany do potrzeb gastronomii, koszty inwestycji wyniosą w granicach 300 tys. zł.
- Natomiast nastawiamy się bardziej na lokale przejmowane po najemcach z branży gastronomicznej – podkreśla Andrzej Lorek. - Wówczas wydatki na starcie mogą wynieść 150-180 tys. zł.
Franczyzodawca może wspomóc licencjobiorców w poszukiwaniu lokalizacji. Przygotuje też wstępne projekty technologiczne i aranżacyjne. Franczyzobiorca powinien natomiast zadbać o tzw. projekty branżowe – hydrauliczny, wodno-kanalizacyjny, elektryczny, wentylacyjny. Licencjodawca udostępnia kontakty do dostawców sprzętu gastronomicznego, wraz z wynegocjowanymi rabatami na zakupy.
Na zatowarowanie lokalu na początek powinno wystarczyć do 10 tys. zł. - Wszystkie produkty muszą być świeże, więc zatowarowanie powinno odbywać się często, na bieżąco – podkreśla Andrzej Lorek.
Franczyzobiorcy przechodzą szkolenia, m.in. z zarządzania lokalem, obsługi klienta, przygotowywania produktów. Przez pierwszy miesiąc po otwarciu przedstawiciele centrali są na miejscu, w nowym lokalu i pomagają personelowi wdrożyć się w pracę. Najlepiej, aby licencjobiorca też osobiście angażował się w prowadzenie placówki.
- Choć nie odrzucamy kandydatów, którzy prowadza też inne biznesy. Wtedy jednak już na początku ustalamy, jak będzie wyglądało zarządzanie lokalem, czy zajmie się tym np. menadżer czy współmałżonek franczyzobiorcy – zastrzega Andrzej Lorek.
Franczyzodawca zapewnia, że od pierwszego miesiąca lokal zarabia na koszty stałe. Natomiast zwrot z inwestycji następuje po ok. dwóch latach.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej