Branża GSM to mocno konkurencyjny rynek. Są na nim nie tylko placówki wyspecjalizowanych w tym segmencie sieci. Akcesoria i telefony można kupić tez przecież w salonach firmowych operatorów komórkowych, w dyskontach, hipermarketach, sieciach ze sprzętem RTV/AGD, a nawet w... sieciówkach odzieżowych. Trzeba więc jakoś się wyróżnić na rynku.
- Naszym wyróżnikiem jest fakt, że kładziemy duży nacisk na serwis telefonów, który wykonujemy na miejscu. Szkolimy w tym zakresie naszych franczyzobiorców i ich pracowników – mówi Dominik Domański z sieci teleExpert. - W dzisiejszych czasach, gdy telefony są drogie i warto inwestować w ich naprawę, dla klientów to niezwykle ważne. Natomiast zdecydowana większość sieci z naszej branży nie serwisuje urządzeń w poszczególnych placówkach, ale wysyła je np. do centrali – co wydłuża cały proces.
Z wyspy i ze sklepu
Sieć teleExpert rozwija się od około dwóch lat. Obecnie ma siedem placówek własnych i siedem franczyzowych w Polsce oraz cztery zagraniczne.
- Chcemy mieć swoje punkty handlowe we wszystkich dużych polskich miastach – zapowiada Dominik Domański.
Placówki można otwierać zarówno w formie wyspy handlowej, jak i tradycyjnego sklepu. Najlepsze lokalizacje to centra handlowe, choć jest też możliwość uruchomienia sklepu poza galeriami, w ruchliwym miejscu przy ulicy. Franczyzodawca pomaga w znalezieniu lokalizacji, w negocjacjach wysokości czynszu, przeprowadza też analizę rentowności wybranego miejsca.
- O dobre lokalizacje nie jest łatwo, z powodu dużego nasycenia rynku. Dlatego staramy się wspierać naszych franczyzobiorców. Pomagamy w znalezieniu lokalizacji, w negocjacjach wysokości czynszu, przeprowadzamy też analizę rentowności wybranego miejsca – podkreśla Dominik Domański.
W zależności od wybranego formatu oraz wielkości placówki inwestycja może kosztować od 50 do 200 tys. zł. Te kwoty zawierają już także wstępną opłatę licencyjną (w wysokości 5 tys. zł), kaucję dla galerii, koszty zatowarowania. Franczyzobiorcy zaopatrują się we wskazanych przez licencjodawcę hurtowniach, korzystając z systemu zamówień elektronicznych. Korzystają przy tym z wynegocjowanych przez sieć rabatów.
Franczyzodawca pomaga też w rekrutacji pracowników oraz organizuje wspomniane szkolenia – produktowe, sprzedażowe i z serwisowania sprzętu. Kandydat na franczyzobiorcę nie musi mieć branżowego doświadczenia, choć nie da się ukryć, że będzie ono bardzo pomocne.
- Doświadczenie w branży GSM albo w handlu po prostu pomoże w szybszym rozwoju biznesu – mówi Dominik Domański.
Bieżąca opłata franczyzowa zależy m.in. od wielkości miasta, w którym działa placówka, pozycji galerii handlowej, w której jest zlokalizowana. Mieści się w widełkach od 500 zł do 1,5 tys. zł. Franczyzodawca zapewnia, że punkty od początku zarabiają na koszty stałe. Natomiast oczekiwanie na zwrot z inwestycji trwa od pół roku do 14 miesięcy.
Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Z dziennikarstwem związana jest od 2000 roku. Przez wiele lat pracowała w gazetach codziennych, zajmując się m.in. problematyką prawną i samorzadową. Jej publikacje można też znaleźć m.in. w Angorze i prasie turystycznej. Teraz – na portalu Franchising.pl i w miesięczniku "Franchising" – przybliża czytelnikom rynek franczyzy oraz próbuje inspirować młodych przedsiębiorców, szukających pomysłu na własną firmę.
Prywatnie mama Emilki i żona Piotra. Jej pasje to podróże, dobre kryminały i literatura faktu.
[display_author] => 1 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/mowojnia1 [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/monika-wojniak-%C5%BCy%C5%82owska-667670136/ [author_photo] => Array ( [pid] => 116103 [itemserver_id] => 38128 [img_width] => 600 [img_height] => 800 [path] => 623/449/mz.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => monika-wojniak-zylowska ) ) [link] => /artykul/10888/akcesoria-wyroznikiem/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => z kraju [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 30 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => kraju ) [images] => Array ( [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 88871 [country_item] => pl [description] => [path] => b0c/f96/biznesmenztelefonem.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 330 [img_height] => 330 [itemserver_id] => 35517 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 113941 [country_item] => pl [description] => Sieć teleExpert rozwija się od około dwóch lat. Obecnie ma siedem placówek własnych i siedem franczyzowych w Polsce oraz cztery zagraniczne. [path] => dff/c70/telexpert_wyspa.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => W Polsce i zagranicą [img_width] => 1600 [img_height] => 1065 [itemserver_id] => 37332 ) [1] => Array ( [pid] => 114980 [country_item] => pl [description] => W zależności od wybranego formatu oraz wielkości placówki inwestycja może kosztować od 50 do 200 tys. zł. Te kwoty zawierają już także wstępną opłatę licencyjną (w wysokości 5 tys. zł), kaucję dla galerii, koszty zatowarowania. [path] => f7b/53e/teleexpert.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Inwestycja na start [img_width] => 1600 [img_height] => 900 [itemserver_id] => 37732 ) ) ) [og_image] => dff/c70/telexpert_wyspa.jpg [article_date_formated] => 20.09.2018 [article_day] => Czwartek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 113941 [country_item] => pl [description] => Sieć teleExpert rozwija się od około dwóch lat. Obecnie ma siedem placówek własnych i siedem franczyzowych w Polsce oraz cztery zagraniczne. [path] => dff/c70/telexpert_wyspa.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => W Polsce i zagranicą [img_width] => 1600 [img_height] => 1065 [itemserver_id] => 37332 ) [1] => Array ( [pid] => 114980 [country_item] => pl [description] => W zależności od wybranego formatu oraz wielkości placówki inwestycja może kosztować od 50 do 200 tys. zł. Te kwoty zawierają już także wstępną opłatę licencyjną (w wysokości 5 tys. zł), kaucję dla galerii, koszty zatowarowania. [path] => f7b/53e/teleexpert.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Inwestycja na start [img_width] => 1600 [img_height] => 900 [itemserver_id] => 37732 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 113941 [country_item] => pl [description] => Sieć teleExpert rozwija się od około dwóch lat. Obecnie ma siedem placówek własnych i siedem franczyzowych w Polsce oraz cztery zagraniczne. [path] => dff/c70/telexpert_wyspa.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => W Polsce i zagranicą [img_width] => 1600 [img_height] => 1065 [itemserver_id] => 37332 ) [1] => Array ( [pid] => 114980 [country_item] => pl [description] => W zależności od wybranego formatu oraz wielkości placówki inwestycja może kosztować od 50 do 200 tys. zł. Te kwoty zawierają już także wstępną opłatę licencyjną (w wysokości 5 tys. zł), kaucję dla galerii, koszty zatowarowania. [path] => f7b/53e/teleexpert.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Inwestycja na start [img_width] => 1600 [img_height] => 900 [itemserver_id] => 37732 ) ) [imagesCount] => 2 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Fonny Funny [id] => 1906 [type] => 4 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 12 [link] => /franczyza/1906/fonny-funny/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 106707 [country_item] => pl [description] => [path] => f03/578/fonny-funny-logo-rozowe.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 250 [itemserver_id] => 36945 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 106708 [country_item] => pl [description] => Stoisko wyspa zakupowa z akcesoriami do telefonów i smartfonów. [path] => 235/95f/fonny-funny_wyspa-obudowy-i-akcesoria-do-telefonow-i-smartfonow-iphone-samsung-nokia-huawei.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Fonny Funny [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 36946 ) ) ) ) [1] => Array ( [name] => Global Neovision [id] => 2272 [type] => 4 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 16 [link] => /franczyza/2272/global-neovision/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 200879 [country_item] => pl [description] => [path] => 235/066/logo_gn.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 155 [itemserver_id] => 49946 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 200876 [country_item] => pl [description] => [path] => 7ff/a7e/img-20230313-wa0013_edit_63576971716339.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 657 [img_height] => 492 [itemserver_id] => 49943 ) [1] => Array ( [pid] => 200878 [country_item] => pl [description] => [path] => 1d6/81c/img-20230313-wa0011.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 49945 ) [2] => Array ( [pid] => 200877 [country_item] => pl [description] => [path] => 5af/9e7/img-20230313-wa0024.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 768 [img_height] => 891 [itemserver_id] => 49944 ) [3] => Array ( [pid] => 200875 [country_item] => pl [description] => [path] => c4c/4dd/img-20230313-wa0012_edit_63611947444459.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 518 [img_height] => 624 [itemserver_id] => 49942 ) ) ) ) [2] => Array ( [name] => Play [id] => 1527 [type] => 4 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 4 [link] => /franczyza/1527/play/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 79627 [country_item] => pl [description] => [path] => 337/1ff/play.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 160 [itemserver_id] => 29037 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 200678 [country_item] => pl [description] => [path] => 6fc/5da/ds5_2396_1_.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1068 [itemserver_id] => 49922 ) [1] => Array ( [pid] => 88435 [country_item] => pl [description] => [path] => 4ee/109/20170626_134808_1_.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 300 [img_height] => 400 [itemserver_id] => 35081 ) ) ) ) [3] => Array ( [name] => Teletorium [id] => 815 [type] => 4 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 10 [link] => /franczyza/815/teletorium/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 114646 [country_item] => pl [description] => [path] => 292/9a0/teletorium-logo-2018.gif [class] => image-gif [mime] => image/gif [title] => [img_width] => 612 [img_height] => 251 [itemserver_id] => 37599 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 114872 [country_item] => pl [description] => [path] => 0ef/408/teletorium-foto-wyspy.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 37700 ) ) ) ) [4] => Array ( [name] => T-Mobile Polska SA [id] => 2361 [type] => 4 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 18 [link] => /franczyza/2361/t-mobile-polska-sa/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 217746 [country_item] => pl [description] => [path] => 397/bed/t_logo_carrier_surface_cmyk_n_64_.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 250 [img_height] => 250 [itemserver_id] => 54296 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 217901 [country_item] => pl [description] => [path] => d5b/71e/example.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 901 [itemserver_id] => 54336 ) ) ) ) [5] => Array ( [name] => Used Products [id] => 2302 [type] => 4 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 13 [link] => /franczyza/2302/used-products/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 207579 [country_item] => pl [description] => [path] => 971/24c/used_products_logo.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 500 [itemserver_id] => 51472 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 207580 [country_item] => pl [description] => [path] => 0c1/40c/usedproducts2.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 900 [itemserver_id] => 51473 ) [1] => Array ( [pid] => 207581 [country_item] => pl [description] => [path] => 613/1fe/usedproducts3.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1066 [itemserver_id] => 51474 ) [2] => Array ( [pid] => 207583 [country_item] => pl [description] => [path] => 465/092/usedproducts1.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1066 [itemserver_id] => 51476 ) [3] => Array ( [pid] => 207582 [country_item] => pl [description] => [path] => 717/bb5/usedproducts4.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1066 [itemserver_id] => 51475 ) ) ) ) ) )Akcesoria z wyróżnikiem

TeleExpert chce mieć swoje punkty handlowe we wszystkich dużych polskich miastach. Ile trzeba mieć pieniędzy, by wejść do sieci?
Branża GSM to mocno konkurencyjny rynek. Są na nim nie tylko placówki wyspecjalizowanych w tym segmencie sieci. Akcesoria i telefony można kupić tez przecież w salonach firmowych operatorów komórkowych, w dyskontach, hipermarketach, sieciach ze sprzętem RTV/AGD, a nawet w... sieciówkach odzieżowych. Trzeba więc jakoś się wyróżnić na rynku.
- Naszym wyróżnikiem jest fakt, że kładziemy duży nacisk na serwis telefonów, który wykonujemy na miejscu. Szkolimy w tym zakresie naszych franczyzobiorców i ich pracowników – mówi Dominik Domański z sieci teleExpert. - W dzisiejszych czasach, gdy telefony są drogie i warto inwestować w ich naprawę, dla klientów to niezwykle ważne. Natomiast zdecydowana większość sieci z naszej branży nie serwisuje urządzeń w poszczególnych placówkach, ale wysyła je np. do centrali – co wydłuża cały proces.
Z wyspy i ze sklepu
Sieć teleExpert rozwija się od około dwóch lat. Obecnie ma siedem placówek własnych i siedem franczyzowych w Polsce oraz cztery zagraniczne.
- Chcemy mieć swoje punkty handlowe we wszystkich dużych polskich miastach – zapowiada Dominik Domański.
Placówki można otwierać zarówno w formie wyspy handlowej, jak i tradycyjnego sklepu. Najlepsze lokalizacje to centra handlowe, choć jest też możliwość uruchomienia sklepu poza galeriami, w ruchliwym miejscu przy ulicy. Franczyzodawca pomaga w znalezieniu lokalizacji, w negocjacjach wysokości czynszu, przeprowadza też analizę rentowności wybranego miejsca.
- O dobre lokalizacje nie jest łatwo, z powodu dużego nasycenia rynku. Dlatego staramy się wspierać naszych franczyzobiorców. Pomagamy w znalezieniu lokalizacji, w negocjacjach wysokości czynszu, przeprowadzamy też analizę rentowności wybranego miejsca – podkreśla Dominik Domański.
W zależności od wybranego formatu oraz wielkości placówki inwestycja może kosztować od 50 do 200 tys. zł. Te kwoty zawierają już także wstępną opłatę licencyjną (w wysokości 5 tys. zł), kaucję dla galerii, koszty zatowarowania. Franczyzobiorcy zaopatrują się we wskazanych przez licencjodawcę hurtowniach, korzystając z systemu zamówień elektronicznych. Korzystają przy tym z wynegocjowanych przez sieć rabatów.
Franczyzodawca pomaga też w rekrutacji pracowników oraz organizuje wspomniane szkolenia – produktowe, sprzedażowe i z serwisowania sprzętu. Kandydat na franczyzobiorcę nie musi mieć branżowego doświadczenia, choć nie da się ukryć, że będzie ono bardzo pomocne.
- Doświadczenie w branży GSM albo w handlu po prostu pomoże w szybszym rozwoju biznesu – mówi Dominik Domański.
Bieżąca opłata franczyzowa zależy m.in. od wielkości miasta, w którym działa placówka, pozycji galerii handlowej, w której jest zlokalizowana. Mieści się w widełkach od 500 zł do 1,5 tys. zł. Franczyzodawca zapewnia, że punkty od początku zarabiają na koszty stałe. Natomiast oczekiwanie na zwrot z inwestycji trwa od pół roku do 14 miesięcy.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej