Array ( [article] => Array ( [pid] => 64021 [country] => pl [article_id] => 10888 [article_date] => 2018-09-20 [articletype_id] => 1 [article_title] => Akcesoria z wyróżnikiem [article_intro] => TeleExpert chce mieć swoje punkty handlowe we wszystkich dużych polskich miastach. Ile trzeba mieć pieniędzy, by wejść do sieci? [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 4 [img_photo_description] => [secret] => scrtk1b117aa5280ac1655bf688083084347f [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => telekomunikacja, IT, AGD/RTV [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => akcesoria-wyroznikiem [article_title_striped] => Akcesoria z wyróżnikiem [dir] => article [article_text_photo] =>

Branża GSM to mocno konkurencyjny rynek. Są na nim nie tylko placówki wyspecjalizowanych w tym segmencie sieci. Akcesoria i telefony można kupić tez przecież w salonach firmowych operatorów komórkowych, w dyskontach, hipermarketach, sieciach ze sprzętem RTV/AGD, a nawet w... sieciówkach odzieżowych. Trzeba więc jakoś się wyróżnić na rynku.
- Naszym wyróżnikiem jest fakt, że kładziemy duży nacisk na serwis telefonów, który wykonujemy na miejscu. Szkolimy w tym zakresie naszych franczyzobiorców i ich pracowników – mówi Dominik Domański z sieci teleExpert. - W dzisiejszych czasach, gdy telefony są drogie i warto inwestować w ich naprawę, dla klientów to niezwykle ważne. Natomiast zdecydowana większość sieci z naszej branży nie serwisuje urządzeń w poszczególnych placówkach, ale wysyła je np. do centrali – co wydłuża cały proces.

Z wyspy i ze sklepu

Sieć teleExpert rozwija się od około dwóch lat. Obecnie ma siedem placówek własnych i siedem franczyzowych w Polsce oraz cztery zagraniczne.
- Chcemy mieć swoje punkty handlowe we wszystkich dużych polskich miastach – zapowiada Dominik Domański.
Placówki można otwierać zarówno w formie wyspy handlowej, jak i tradycyjnego sklepu. Najlepsze lokalizacje to centra handlowe, choć jest też możliwość uruchomienia sklepu poza galeriami, w ruchliwym miejscu przy ulicy. Franczyzodawca pomaga w znalezieniu lokalizacji, w negocjacjach wysokości czynszu, przeprowadza też analizę rentowności wybranego miejsca.
- O dobre lokalizacje nie jest łatwo, z powodu dużego nasycenia rynku. Dlatego staramy się wspierać naszych franczyzobiorców. Pomagamy w znalezieniu lokalizacji, w negocjacjach wysokości czynszu, przeprowadzamy też analizę rentowności wybranego miejsca – podkreśla Dominik Domański.
W zależności od wybranego formatu oraz wielkości placówki inwestycja może kosztować od 50 do 200 tys. zł. Te kwoty zawierają już także wstępną opłatę licencyjną (w wysokości 5 tys. zł), kaucję dla galerii, koszty zatowarowania. Franczyzobiorcy zaopatrują się we wskazanych przez licencjodawcę hurtowniach, korzystając z systemu zamówień elektronicznych. Korzystają przy tym z wynegocjowanych przez sieć rabatów.
Franczyzodawca pomaga też w rekrutacji pracowników oraz organizuje wspomniane szkolenia – produktowe, sprzedażowe i z serwisowania sprzętu. Kandydat na franczyzobiorcę nie musi mieć branżowego doświadczenia, choć nie da się ukryć, że będzie ono bardzo pomocne.
- Doświadczenie w branży GSM albo w handlu po prostu pomoże w szybszym rozwoju biznesu – mówi Dominik Domański.
Bieżąca opłata franczyzowa zależy m.in. od wielkości miasta, w którym działa placówka, pozycji galerii handlowej, w której jest zlokalizowana. Mieści się w widełkach od 500 zł do 1,5 tys. zł. Franczyzodawca zapewnia, że punkty od początku zarabiają na koszty stałe. Natomiast oczekiwanie na zwrot z inwestycji trwa od pół roku do 14 miesięcy.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner
[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 247 [author_pid] => 1076 [author_name] => Monika Wojniak-Żyłowska [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => mwojniak@profitsystem.pl [author_profile] =>

Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Z dziennikarstwem związana jest od 2000 roku. Przez wiele lat pracowała w gazetach codziennych, zajmując się m.in. problematyką prawną i samorzadową. Jej publikacje można też znaleźć m.in. w Angorze i prasie turystycznej. Teraz na portalu Franchising.pl i w miesięczniku "Franchising" przybliża czytelnikom rynek franczyzy oraz próbuje inspirować młodych przedsiębiorców, szukających pomysłu na własną firmę.

Prywatnie mama Emilki i żona Piotra. Jej pasje to podróże, dobre kryminały i literatura faktu.

[display_author] => 1 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/mowojnia1 [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/monika-wojniak-%C5%BCy%C5%82owska-667670136/ [author_photo] => Array ( [pid] => 116103 [itemserver_id] => 38128 [img_width] => 600 [img_height] => 800 [path] => 623/449/mz.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => monika-wojniak-zylowska ) ) [link] => /artykul/10888/akcesoria-wyroznikiem/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => z kraju [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 30 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => kraju ) [images] => Array ( [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 88871 [country_item] => pl [description] => [path] => b0c/f96/biznesmenztelefonem.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 330 [img_height] => 330 [itemserver_id] => 35517 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 113941 [country_item] => pl [description] => Sieć teleExpert rozwija się od około dwóch lat. Obecnie ma siedem placówek własnych i siedem franczyzowych w Polsce oraz cztery zagraniczne. [path] => dff/c70/telexpert_wyspa.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => W Polsce i zagranicą [img_width] => 1600 [img_height] => 1065 [itemserver_id] => 37332 ) [1] => Array ( [pid] => 114980 [country_item] => pl [description] => W zależności od wybranego formatu oraz wielkości placówki inwestycja może kosztować od 50 do 200 tys. zł. Te kwoty zawierają już także wstępną opłatę licencyjną (w wysokości 5 tys. zł), kaucję dla galerii, koszty zatowarowania. [path] => f7b/53e/teleexpert.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Inwestycja na start [img_width] => 1600 [img_height] => 900 [itemserver_id] => 37732 ) ) ) [og_image] => dff/c70/telexpert_wyspa.jpg [article_date_formated] => 20.09.2018 [article_day] => Czwartek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 113941 [country_item] => pl [description] => Sieć teleExpert rozwija się od około dwóch lat. Obecnie ma siedem placówek własnych i siedem franczyzowych w Polsce oraz cztery zagraniczne. [path] => dff/c70/telexpert_wyspa.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => W Polsce i zagranicą [img_width] => 1600 [img_height] => 1065 [itemserver_id] => 37332 ) [1] => Array ( [pid] => 114980 [country_item] => pl [description] => W zależności od wybranego formatu oraz wielkości placówki inwestycja może kosztować od 50 do 200 tys. zł. Te kwoty zawierają już także wstępną opłatę licencyjną (w wysokości 5 tys. zł), kaucję dla galerii, koszty zatowarowania. [path] => f7b/53e/teleexpert.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Inwestycja na start [img_width] => 1600 [img_height] => 900 [itemserver_id] => 37732 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 113941 [country_item] => pl [description] => Sieć teleExpert rozwija się od około dwóch lat. Obecnie ma siedem placówek własnych i siedem franczyzowych w Polsce oraz cztery zagraniczne. [path] => dff/c70/telexpert_wyspa.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => W Polsce i zagranicą [img_width] => 1600 [img_height] => 1065 [itemserver_id] => 37332 ) [1] => Array ( [pid] => 114980 [country_item] => pl [description] => W zależności od wybranego formatu oraz wielkości placówki inwestycja może kosztować od 50 do 200 tys. zł. Te kwoty zawierają już także wstępną opłatę licencyjną (w wysokości 5 tys. zł), kaucję dla galerii, koszty zatowarowania. [path] => f7b/53e/teleexpert.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Inwestycja na start [img_width] => 1600 [img_height] => 900 [itemserver_id] => 37732 ) ) [imagesCount] => 2 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Fonny Funny [id] => 1906 [type] => 4 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 12 [link] => /franczyza/1906/fonny-funny/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 106707 [country_item] => pl [description] => [path] => f03/578/fonny-funny-logo-rozowe.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 250 [itemserver_id] => 36945 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 106708 [country_item] => pl [description] => Stoisko wyspa zakupowa z akcesoriami do telefonów i smartfonów. [path] => 235/95f/fonny-funny_wyspa-obudowy-i-akcesoria-do-telefonow-i-smartfonow-iphone-samsung-nokia-huawei.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Fonny Funny [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 36946 ) ) ) ) [1] => Array ( [name] => Global Neovision [id] => 2272 [type] => 4 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 16 [link] => /franczyza/2272/global-neovision/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 200879 [country_item] => pl [description] => [path] => 235/066/logo_gn.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 155 [itemserver_id] => 49946 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 200876 [country_item] => pl [description] => [path] => 7ff/a7e/img-20230313-wa0013_edit_63576971716339.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 657 [img_height] => 492 [itemserver_id] => 49943 ) [1] => Array ( [pid] => 200878 [country_item] => pl [description] => [path] => 1d6/81c/img-20230313-wa0011.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 49945 ) [2] => Array ( [pid] => 200877 [country_item] => pl [description] => [path] => 5af/9e7/img-20230313-wa0024.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 768 [img_height] => 891 [itemserver_id] => 49944 ) [3] => Array ( [pid] => 200875 [country_item] => pl [description] => [path] => c4c/4dd/img-20230313-wa0012_edit_63611947444459.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 518 [img_height] => 624 [itemserver_id] => 49942 ) ) ) ) [2] => Array ( [name] => Play [id] => 1527 [type] => 4 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 4 [link] => /franczyza/1527/play/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 79627 [country_item] => pl [description] => [path] => 337/1ff/play.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 160 [itemserver_id] => 29037 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 200678 [country_item] => pl [description] => [path] => 6fc/5da/ds5_2396_1_.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1068 [itemserver_id] => 49922 ) [1] => Array ( [pid] => 88435 [country_item] => pl [description] => [path] => 4ee/109/20170626_134808_1_.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 300 [img_height] => 400 [itemserver_id] => 35081 ) ) ) ) [3] => Array ( [name] => Teletorium [id] => 815 [type] => 4 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 10 [link] => /franczyza/815/teletorium/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 114646 [country_item] => pl [description] => [path] => 292/9a0/teletorium-logo-2018.gif [class] => image-gif [mime] => image/gif [title] => [img_width] => 612 [img_height] => 251 [itemserver_id] => 37599 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 114872 [country_item] => pl [description] => [path] => 0ef/408/teletorium-foto-wyspy.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 37700 ) ) ) ) [4] => Array ( [name] => T-Mobile Polska SA [id] => 2361 [type] => 4 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 18 [link] => /franczyza/2361/t-mobile-polska-sa/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 217746 [country_item] => pl [description] => [path] => 397/bed/t_logo_carrier_surface_cmyk_n_64_.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 250 [img_height] => 250 [itemserver_id] => 54296 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 217901 [country_item] => pl [description] => [path] => d5b/71e/example.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 901 [itemserver_id] => 54336 ) ) ) ) [5] => Array ( [name] => Used Products [id] => 2302 [type] => 4 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 13 [link] => /franczyza/2302/used-products/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 207579 [country_item] => pl [description] => [path] => 971/24c/used_products_logo.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 500 [itemserver_id] => 51472 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 207580 [country_item] => pl [description] => [path] => 0c1/40c/usedproducts2.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 900 [itemserver_id] => 51473 ) [1] => Array ( [pid] => 207581 [country_item] => pl [description] => [path] => 613/1fe/usedproducts3.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1066 [itemserver_id] => 51474 ) [2] => Array ( [pid] => 207583 [country_item] => pl [description] => [path] => 465/092/usedproducts1.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1066 [itemserver_id] => 51476 ) [3] => Array ( [pid] => 207582 [country_item] => pl [description] => [path] => 717/bb5/usedproducts4.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1066 [itemserver_id] => 51475 ) ) ) ) ) )

Akcesoria z wyróżnikiem

W Polsce i zagranicą
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Branża GSM to mocno konkurencyjny rynek. Są na nim nie tylko placówki wyspecjalizowanych w tym segmencie sieci. Akcesoria i telefony można kupić tez przecież w salonach firmowych operatorów komórkowych, w dyskontach, hipermarketach, sieciach ze sprzętem RTV/AGD, a nawet w... sieciówkach odzieżowych. Trzeba więc jakoś się wyróżnić na rynku.
- Naszym wyróżnikiem jest fakt, że kładziemy duży nacisk na serwis telefonów, który wykonujemy na miejscu. Szkolimy w tym zakresie naszych franczyzobiorców i ich pracowników – mówi Dominik Domański z sieci teleExpert. - W dzisiejszych czasach, gdy telefony są drogie i warto inwestować w ich naprawę, dla klientów to niezwykle ważne. Natomiast zdecydowana większość sieci z naszej branży nie serwisuje urządzeń w poszczególnych placówkach, ale wysyła je np. do centrali – co wydłuża cały proces.

Z wyspy i ze sklepu

Sieć teleExpert rozwija się od około dwóch lat. Obecnie ma siedem placówek własnych i siedem franczyzowych w Polsce oraz cztery zagraniczne.
- Chcemy mieć swoje punkty handlowe we wszystkich dużych polskich miastach – zapowiada Dominik Domański.
Placówki można otwierać zarówno w formie wyspy handlowej, jak i tradycyjnego sklepu. Najlepsze lokalizacje to centra handlowe, choć jest też możliwość uruchomienia sklepu poza galeriami, w ruchliwym miejscu przy ulicy. Franczyzodawca pomaga w znalezieniu lokalizacji, w negocjacjach wysokości czynszu, przeprowadza też analizę rentowności wybranego miejsca.
- O dobre lokalizacje nie jest łatwo, z powodu dużego nasycenia rynku. Dlatego staramy się wspierać naszych franczyzobiorców. Pomagamy w znalezieniu lokalizacji, w negocjacjach wysokości czynszu, przeprowadzamy też analizę rentowności wybranego miejsca – podkreśla Dominik Domański.
W zależności od wybranego formatu oraz wielkości placówki inwestycja może kosztować od 50 do 200 tys. zł. Te kwoty zawierają już także wstępną opłatę licencyjną (w wysokości 5 tys. zł), kaucję dla galerii, koszty zatowarowania. Franczyzobiorcy zaopatrują się we wskazanych przez licencjodawcę hurtowniach, korzystając z systemu zamówień elektronicznych. Korzystają przy tym z wynegocjowanych przez sieć rabatów.
Franczyzodawca pomaga też w rekrutacji pracowników oraz organizuje wspomniane szkolenia – produktowe, sprzedażowe i z serwisowania sprzętu. Kandydat na franczyzobiorcę nie musi mieć branżowego doświadczenia, choć nie da się ukryć, że będzie ono bardzo pomocne.
- Doświadczenie w branży GSM albo w handlu po prostu pomoże w szybszym rozwoju biznesu – mówi Dominik Domański.
Bieżąca opłata franczyzowa zależy m.in. od wielkości miasta, w którym działa placówka, pozycji galerii handlowej, w której jest zlokalizowana. Mieści się w widełkach od 500 zł do 1,5 tys. zł. Franczyzodawca zapewnia, że punkty od początku zarabiają na koszty stałe. Natomiast oczekiwanie na zwrot z inwestycji trwa od pół roku do 14 miesięcy.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner
Monika Wojniak-Żyłowska
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €