Sieć franczyzowa jako dobre rozwiązanie w handlu, usługach i produkcji

Już po raz drugi w Pulsie Biznesu ukazał się dodatek na temat franchisingu.
Przeglądając listę istniejących firm franczyzowych można odnieść wrażenie, że ich sieci są obecne niemalże w każdej dziedzinie życia, a co za tym idzie, gospodarki.
Szybkie posiłki spożywa się w restauracjach McDonalds lub Tele Pizza. Odzież oczywiście kupuje się w sieciach franczyzowych np. w Esprit, River Island czy też polskim Trolu. Biegając między markowymi sklepami, salonem fryzjerskim Jean Louis David, czy kosmetycznym Dr Ireny Eris , zdziera się cholewki butów zakupionych w Gino Rossi lub U Szewczyka. Chwilę wytchnienia można znaleźć w kawiarence A.Blikle, lub tez popijając kawę w Pożegnaniu z Afryką. Domy buduje się z Grupą Polskie Składy Budowlane, po czym wyposaża się je w sklepach i Indeco. Codziennie robi zakupy w Żabce, Groszku lub Leader Price. Dzieci uczą się angielskiego w Helen Dorn, a ich rodzice w English First. Na zasłużone wakacje wyjeżdża się z Vingiem lub Eurostopem, a po powrocie zdjęcia się wywołuje w punkcie Kodak Express. Franczyza jest obecna w usługach, handlu, a także, choć w mniejszym stopniu w produkcji.
- Od naszych franczyzobiorców wymagamy przede wszystkim kapitału i zaangażowania. Do samej specyfiki prowadzenia sklepu jesteśmy w stanie dość szybko ich przyuczyć– mówi Wojciech Dąbrowski, specjalista ds. franczyzy w firmie Multisoft posiadającej marki Max&Max i U Szewczyka.
- Prowadzenie sieci franczyzowej funkcjonującej w sferze handlu wymaga od franczyzodawcy stosunkowo mniej wysiłków. Franczyzobiorca ma tu zdecydowanie mniejsze możliwości naruszenia warunków umowy, niż w przypadku sieci usługowych czy produkcyjnych. Również skutki ewentualnych błędów biorcy są stosunkowo mało szkodliwe i łatwe do usunięcia. Najistotniejszymi elementami, na które dawca musi zwracać uwagę są zachowanie standardów wystroju i asortymentu w podlegających mu jednostkach - mówi Michał Wiśniewski, dyrektor portalu franchising.pl
- Również w naszym kraju można ostatnio zauważyć wzrost liczby systemów franczyzy usługowej. Zdaje się to świadczyć o stopniowym dojrzewaniu polskiego rynku - twierdzi Andrzej Krawczyk z firmy PROFIT system.
- W dalszym ciągu zupełnie niezagospodarowaną niszą pozostaje tzw. franchising białych kołnierzyków, który obejmuje usługi świadczone bezpośrednio dla biznesu, takie jak biura doradztwa podatkowego, systemy zaopatrzenia biur w materiały biurowe czy też firmy oferujące usługi porządkowe. Jednym z pierwszych systemów tego typu, rozpoczynających działalność na polskim rynku jest Cartridge World, specjalizujący się regeneracji, napełnianiu i sprzedaży tonerów do wszystkich rodzajów drukarek - wymienia Andrzej Krawczyk.
Więcej: Monika Niewinowska, Puls Biznesu, 31 października 2002, str.24-25
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...