Zarabiamy na hybrydzie
– Otwarcie wyspy z lakierami Semilac wymaga inwestycji w wysokości co najmniej 30 tys. zł – mówi Paulina Patelka, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Semilac.
Lakiery hybrydowe to dość wąska branża. Jak oceniacie Państwo jej kondycję?
Popularność lakierów hybrydowych ciągle rośnie, a Semilac utrzymuje się na pozycji lidera na polskim rynku. Według badań Kantar Millward Brown aż 67 proc. użytkowniczek hybryd wybiera lakiery naszej marki. Badania zostały przeprowadzone na reprezentatywnej grupie kobiet w wieku 18-65 lat w listopadzie 2017 roku. Cały czas wprowadzamy na rynek innowacyjne produkty i kreujemy nowe trendy w kolorach i zdobieniach. W marcu portfolio Semilac zostało poszerzone o nową kategorię produktów – kosmetyki do makijażu. Naturalną konsekwencją tych działań jest dalszy rozwój sieci franczyzowej Semilac na rynku polskim, jak i zagranicznym. Obecnie w galeriach handlowych na terenie całej Polski posiadamy blisko 100 wysp, w tym trzy punkty własne. Pozostałe wyspy działają na zasadzie franczyzy. Od początku 2018 roku otworzyliśmy już ponad 50 nowych lokalizacji. Ten rok planujemy zamknąć liczbą ponad 120 lokalizacji.
Gdzie chcecie otwierać kolejne placówki?
W naszej strategii mocno skupiamy się centrach handlowych, usytuowanych w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców – choć nie jest to sztywny wymóg czy założenie. Docelowo chcielibyśmy pojawić się we wszystkich większych ośrodkach miejskich w kraju. Nasz koncept biznesowy jest otwarty zarówno na przedsiębiorców (tych doświadczonych, ale też tych stawiających pierwsze kroki w biznesie), jaki i miłośników kosmetyków, stylistów paznokci czy makijażystów, którzy używali i pracowali z naszymi kosmetykami, a teraz chcą wykorzystać te doświadczenia w kontakcie z klientkami. Szukamy przede wszystkim partnerów świadomych biznesowo, którzy chcą się zaangażować i rozwijać razem z naszą marką.
Jakie formaty współpracy ma do wyboru franczyzobiorca?
W ofercie dla franczyzobiorców mamy trzy sztandarowe formaty: wyspę, sklep lub Akademię Semilac. Jesteśmy elastyczni i otwarci na pomysły, dlatego często dopasowujemy format do niestandardowych zapytań klientów. Ten rok pokazał nam, jak ważne w naszej branży są szkolenia. Odnotowaliśmy bardzo duże zainteresowanie rozwijaniem konceptu Akademii Semilac. To ośrodki edukacyjno-szkoleniowe, w których – ze względu na szeroki program kursów i warsztatów – szkolą się zarówno profesjonalistki, jak i panie, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę ze stylizacją paznokci. Obecnie ośrodki szkoleniowe znajdują się w Poznaniu, Warszawie, Kielcach, Katowicach i Szczecinie oraz w Berlinie. Trwają prace nad kolejnymi otwarciami, m.in. w Grecji i Hiszpanii.
Ile trzeba zainwestować w otwarcie placówki pod szyldem Semilac?
Otwarcie wyspy wiąże się z opłatą wstępną w wysokości 30 tys. zł. Do tego należy doliczyć koszty związane z oprogramowaniem i sprzętem IT oraz pierwszym zatowarowaniem punktu. Oferujemy pomoc w organizacji przestrzeni przy tworzeniu projektu oraz bezpłatne stoisko handlowe na czas trwania umowy. Po stronie franczyzobiorcy nie ma żadnych innych dodatkowych opłat. Koszty sklepu czy Akademii Semilac to kwestie mocno indywidualne, uzależnione w szczególności od wielkości lokalu, zakresu prac i rodzaju działalności. Franczyzobiorcy, w momencie otwierania punktu, otrzymują od nas przemyślane i sprawdzone know-how. Aktywnie pomagamy i doradzamy w wyborze lokalizacji, ale też pośredniczymy w negocjacjach z właścicielem obiektu oraz uczestniczymy w podpisywaniu umowy najmu. Bardzo dużą wagę przywiązujemy do jakości obsługi w naszych punktach, dlatego gwarantujemy profesjonalne szkolenia dla pracowników. Doradzamy w wyborze pracowników, szkolimy z zakresu kompetencji sprzedażowych i produktowych. Udzielamy też wsparcia marketingowego, edukujemy z zakresu prowadzenia działań w social mediach, przekazujemy materiały promocyjne i marketingowe. Pomagamy w przygotowaniu projektu sklepu i aranżacji wyspy. Zapewniamy bezpłatnie ogólnopolską promocję marki. Rentowność punktów jest warunkowana wieloma czynnikami, takimi jak lokalizacja czy wysokość kosztów stałych, ale też zaangażowanie franczyzobiorców, umiejętności sprzedażowej oraz kompetencji miękkich pracowników. Jako franczyzodawca doradzamy jak efektywnie prowadzić działalność, tak by osiągnąć optymalny zwrot z inwestycji. Dzięki temu niektóre punkty osiągają próg rentowności już po kilku miesiącach działalności.
Rozmawiała Monika wojniak-Żyłowska
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży kosmetyki, biżuteria, upominki
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


